[2.8 TD] silnik zapla i gasnie po chwili |
Autor |
Wiadomość |
przemeku
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 2.8 TD SS '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 25 Skąd: Opole
|
Wysłany: 29-10-2009, 11:07 [2.8 TD] silnik zapla i gasnie po chwili
|
|
|
Witam,
Panowie dzis rano mialem problem z moim pajero, odpalil normalnie, praktycznie na dotyk, ujechalem z 50m i koniec, zaczal sie dusic tak jakby brakowalo mu paliwa. , zgasl, akurat na srodku skrzyzowania, zorbilem maly korek... :/
mialem kiedys podobny problem jak zostawilem auto zaparkowane na gorce tez nie chcial zapalic ale zwalilem problem na to ze bylo za malo paliwa - dolalem pokrecilem go troche i zapalil
teraz tez pokrecielm go troche pompujac gazem i zapalil po chwili zostawiajac za soba chmure jasnego dymu ale auto stalo zaparkowane prosto
wymienilem jakis czas temu wskaznik poziomu paliwa, smok, przewody, wiec jakby do pompy powinno byc ok
no i pytanie co tomoze byc, jakis zaworek w pompie, macie jakis pomysl?
paliwa jest okolo pol zbiornika, mam wrazenie ze dzieje sie to po trasie, wczoraj zrobilem ok. 300km
dzieki za sugestie
pozdrawiam
przemek |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 29-10-2009, 12:24
|
|
|
Proste... zapowietrzony układ paliwa. Nad filtrem paliwa masz pompkę, odkręcasz śrubę i zaczynasz pompować, do czasu aż bedzie leciało samo paliwo, bez pęcherzyków powietrza. |
_________________ Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397 |
|
|
|
 |
przemeku
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 2.8 TD SS '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 25 Skąd: Opole
|
Wysłany: 29-10-2009, 13:46
|
|
|
rozwiazanie problemu wydaje sie banalne
dzis sprobuje to odpowietrzyc i zobaczymy czy pomoze
jakies inne przyczyny sa mozliwe?
dzieki
przemek |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
|
|
|
 |
przemeku
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 2.8 TD SS '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 25 Skąd: Opole
|
Wysłany: 29-10-2009, 15:25
|
|
|
filtr nowy |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-10-2009, 15:27
|
|
|
simmering w pompie paliwa |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 29-10-2009, 18:42
|
|
|
nie chce straszyc ale tez moze byc pompa - tak bylo w moim wypadku. Lepiej zebys mial szczescie i to byla mala nieszczelnosc w ukladzie paliwowym badz zabrudzony zawor zwrotny na filtrze. Mnie naprawa pompy kosztowala 900euro ktora po 8 miesiacach sie rozleciala. Kupilem uzywke za 300euro na ktrorej juz robilem ze 30tys. i odpukac jezdzi ok, pali na dotyk |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 29-10-2009, 19:01
|
|
|
Skoro wykluczyłeś wszycho na linii zbiornik-pompa,to ja byłbym za simmeringem....który wskazał Bartek.Ja dziś właśnie wymieniłem taki simmering w pompie i wiem że coś się na pewno poprawiło,bo mój po 3 godzinach już szwankował i gasł(dziś po takim czasie chodził normalnie ),ale na 100% będę mógł stwierdzić to rano...po dłuższym postoju
w tym temacie masz trochę o simmeringu;
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41779
[ Dodano: 29-10-2009, 19:08 ]
Ps.W ekstremalnych warunkach przy uszkodzonym simmeringu możesz mieć olej w paliwie(sprawdz czy ropa nie mma ciemnego koloru) i odwrotnie;paliwo w oleju,a to może być niebezpieczne dla twojego silnika
[ Dodano: 30-10-2009, 08:03 ]
No i po nocce wygląda,że jest o.k. |
|
|
|
 |
przemeku
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 2.8 TD SS '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 25 Skąd: Opole
|
Wysłany: 30-10-2009, 10:13
|
|
|
po nocce zapalil bez problemow (0C) na dotyk doslownie i chodzi normalnie, wiec raczej nie bylo to zapowietrzenie
bylem u magika od diesli i twierdzi, ze przy takich objawach, w tym rodzaju pompy w 95% przypadkow jest to zimmering, o ktorym pisaliscie, sa oczywiscie posrednie rozwiazania, dodatkowe zaworki, pompki elektryczne cos mi tam opowiadal ale to rozwiazania tymczasowe
jedyny problem jest taki, ze gosc nie jest tani - ok. 1000 zl za cala operacje (demontaz, montaz, zimmering + jakies inne czesci uszczelki - twierdzi, ze jak ma juz pompe wyjeta to robi calosc, czyszczenia itp) uwaza ze jak brac sie za to to kompleksowa i miec spokoj
tanienie jest ale wszyscy go chwala
no i zastanawiam sie co zrobic :/ ?? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30-10-2009, 10:39
|
|
|
Cytat: | no i zastanawiam sie co zrobic :/ ??
|
Borykam się z tym problemem od roku->> co zrobiłem w tym temacie?? nic bo z pompą regenerowaną może być później różnie a do nowej jeszcze nie dojrzałem.Przed wyjazdem wychodzę wcześniej i pozwalam silnikowi popracować przez parę minut.Tak wiem jest to półśrodek ale wyjście awaryjne znalazłem.Spróbuj może pozbędziesz się stresu na skrzyżowaniach.Potem przez cały dzień jest już bezproblemowo. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
przemeku
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 2.8 TD SS '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 25 Skąd: Opole
|
Wysłany: 30-10-2009, 10:54
|
|
|
jak parkujesz pod gorke to zapala normalnie czy jest problem? |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30-10-2009, 11:24
|
|
|
przemeku napisał/a: | jak parkujesz pod gorke |
taaa pojęcie względne ->> mieszkam w górach i parkuję pod górkę i jeszcze z pochyleniem bocznym i nie są to jakieś straszne przechyły Zanim rozwikłałem ten problem przerobiłem od zbiornika do wtrysków układ paliwowy tzn.przegląd i wymiana przewodów->>wszystkich na nowe nawet w zbiorniku była wymiana.A jeszcze jedno sprawdź czy nie masz zatkanego odpowietrznika w korku paliwowym.No i muszę Ci zdradzić pewną tajemnicę związaną z "moim" układem paliwowym=>> mam zainstalowaną pompkę elektryczną przeponową na zasileniu.Pompka jest niewiadomych parametrów gdyż z takową kupiłem samochód.Jedyne co jest na niej widoczne to że wyprodukowano w DDR ->> dawne demokratyczne Niemcy.Ale zanim zaczniesz szukać pompki zobacz jak będzie jak wyżej napisałem.Rozumiem Twój stres z poranną jazdą. |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
przemeku
Nowy Forumowicz
Auto: pajero II 2.8 TD SS '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009 Posty: 25 Skąd: Opole
|
Wysłany: 30-10-2009, 12:36
|
|
|
dzieki za info, posprawdzam
przewody paliwowe mam ok, wymianielem tez plywak w baku i smok, wiec teoretycznie do pompy jest ok, pompki dodatkowej raczej nie posiadam ale kto wie, sprawdze ten korek jeszcze |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 30-10-2009, 15:29 Re: silnik zapla i gasnie po chwili
|
|
|
przemeku napisał/a: | Witam,
dzieki za sugestie
pozdrawiam
przemek |
Może na początek spróbuj:
1. Przeczyścić pompkę na filtrze, nieraz tak się zdarza, że jak się zasyfi to przepuszcza. Sprawdź czy po dłuższym postoju, jak podpompowujesz to pierwsze kilka razy idzie lekko.
2. Przeźroczyste przewody pd filtra do pompy, zobaczysz czy niema gdzieś pęcherzyków powietrza.
3. Zaworki zwrotne na przewodach, montaż w 10 minut, 19PLN szt w sklepach moto.
To tak z szybkich rozwiązań. |
|
|
|
 |
|