Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] silnik zapla i gasnie po chwili
Autor Wiadomość
przemeku 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 2.8 TD SS '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Opole
Wysłany: 29-10-2009, 11:07   [2.8 TD] silnik zapla i gasnie po chwili

Witam,

Panowie dzis rano mialem problem z moim pajero, odpalil normalnie, praktycznie na dotyk, ujechalem z 50m i koniec, zaczal sie dusic tak jakby brakowalo mu paliwa. :-( , zgasl, akurat na srodku skrzyzowania, zorbilem maly korek... :/
mialem kiedys podobny problem jak zostawilem auto zaparkowane na gorce tez nie chcial zapalic ale zwalilem problem na to ze bylo za malo paliwa - dolalem pokrecilem go troche i zapalil
teraz tez pokrecielm go troche pompujac gazem i zapalil po chwili zostawiajac za soba chmure jasnego dymu ale auto stalo zaparkowane prosto
wymienilem jakis czas temu wskaznik poziomu paliwa, smok, przewody, wiec jakby do pompy powinno byc ok
no i pytanie co tomoze byc, jakis zaworek w pompie, macie jakis pomysl?
paliwa jest okolo pol zbiornika, mam wrazenie ze dzieje sie to po trasie, wczoraj zrobilem ok. 300km
dzieki za sugestie

pozdrawiam
przemek
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 29-10-2009, 12:24   

Proste... zapowietrzony układ paliwa. Nad filtrem paliwa masz pompkę, odkręcasz śrubę i zaczynasz pompować, do czasu aż bedzie leciało samo paliwo, bez pęcherzyków powietrza.
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
przemeku 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 2.8 TD SS '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Opole
Wysłany: 29-10-2009, 13:46   

rozwiazanie problemu wydaje sie banalne ;-)
dzis sprobuje to odpowietrzyc i zobaczymy czy pomoze

jakies inne przyczyny sa mozliwe?

dzieki

przemek
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 29-10-2009, 13:57   

np. zasyfiony filtr paliwa.
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
przemeku 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 2.8 TD SS '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Opole
Wysłany: 29-10-2009, 15:25   

filtr nowy
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2009, 15:27   

simmering w pompie paliwa
 
 
stegano 
Forumowicz

Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 341
Skąd: z lasu
Wysłany: 29-10-2009, 16:54   

A ja się upieram przy zapowietrzeniu :p
_________________
Dziennik - z życia Pajero
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=39397
 
 
Faraonix 
Forumowicz


Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 770
Skąd: Śląskie
Wysłany: 29-10-2009, 18:42   

nie chce straszyc ale tez moze byc pompa - tak bylo w moim wypadku. Lepiej zebys mial szczescie i to byla mala nieszczelnosc w ukladzie paliwowym badz zabrudzony zawor zwrotny na filtrze. Mnie naprawa pompy kosztowala 900euro ktora po 8 miesiacach sie rozleciala. Kupilem uzywke za 300euro na ktrorej juz robilem ze 30tys. i odpukac jezdzi ok, pali na dotyk
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 29-10-2009, 19:01   

Skoro wykluczyłeś wszycho na linii zbiornik-pompa,to ja byłbym za simmeringem....który wskazał Bartek.Ja dziś właśnie wymieniłem taki simmering w pompie i wiem że coś się na pewno poprawiło,bo mój po 3 godzinach już szwankował i gasł(dziś po takim czasie chodził normalnie ),ale na 100% będę mógł stwierdzić to rano...po dłuższym postoju
w tym temacie masz trochę o simmeringu;
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41779

[ Dodano: 29-10-2009, 19:08 ]
Ps.W ekstremalnych warunkach przy uszkodzonym simmeringu możesz mieć olej w paliwie(sprawdz czy ropa nie mma ciemnego koloru) i odwrotnie;paliwo w oleju,a to może być niebezpieczne dla twojego silnika :!:

[ Dodano: 30-10-2009, 08:03 ]
No i po nocce wygląda,że jest o.k. :mrgreen:
 
 
przemeku 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 2.8 TD SS '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Opole
Wysłany: 30-10-2009, 10:13   

po nocce zapalil bez problemow (0C) na dotyk doslownie i chodzi normalnie, wiec raczej nie bylo to zapowietrzenie
bylem u magika od diesli i twierdzi, ze przy takich objawach, w tym rodzaju pompy w 95% przypadkow jest to zimmering, o ktorym pisaliscie, sa oczywiscie posrednie rozwiazania, dodatkowe zaworki, pompki elektryczne cos mi tam opowiadal ;-) ale to rozwiazania tymczasowe
jedyny problem jest taki, ze gosc nie jest tani - ok. 1000 zl :-( za cala operacje (demontaz, montaz, zimmering + jakies inne czesci uszczelki - twierdzi, ze jak ma juz pompe wyjeta to robi calosc, czyszczenia itp) uwaza ze jak brac sie za to to kompleksowa i miec spokoj
tanienie jest ale wszyscy go chwala
no i zastanawiam sie co zrobic :/ ??
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 30-10-2009, 10:39   

Cytat:
no i zastanawiam sie co zrobic :/ ??

Borykam się z tym problemem od roku->> co zrobiłem w tym temacie?? nic bo z pompą regenerowaną może być później różnie a do nowej jeszcze nie dojrzałem.Przed wyjazdem wychodzę wcześniej i pozwalam silnikowi popracować przez parę minut.Tak wiem jest to półśrodek ale wyjście awaryjne znalazłem.Spróbuj może pozbędziesz się stresu na skrzyżowaniach.Potem przez cały dzień jest już bezproblemowo.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
przemeku 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 2.8 TD SS '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Opole
Wysłany: 30-10-2009, 10:54   

jak parkujesz pod gorke to zapala normalnie czy jest problem?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 30-10-2009, 11:24   

przemeku napisał/a:
jak parkujesz pod gorke

taaa pojęcie względne ->> mieszkam w górach i parkuję pod górkę i jeszcze z pochyleniem bocznym i nie są to jakieś straszne przechyły :wink: Zanim rozwikłałem ten problem przerobiłem od zbiornika do wtrysków układ paliwowy tzn.przegląd i wymiana przewodów->>wszystkich na nowe nawet w zbiorniku była wymiana.A jeszcze jedno sprawdź czy nie masz zatkanego odpowietrznika w korku paliwowym.No i muszę Ci zdradzić pewną tajemnicę związaną z "moim" układem paliwowym=>> mam zainstalowaną pompkę elektryczną przeponową na zasileniu.Pompka jest niewiadomych parametrów gdyż z takową kupiłem samochód.Jedyne co jest na niej widoczne to że wyprodukowano w DDR ->> dawne demokratyczne Niemcy.Ale zanim zaczniesz szukać pompki zobacz jak będzie jak wyżej napisałem.Rozumiem Twój stres z poranną jazdą.
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
przemeku 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero II 2.8 TD SS '95
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 25
Skąd: Opole
Wysłany: 30-10-2009, 12:36   

dzieki za info, posprawdzam ;-)
przewody paliwowe mam ok, wymianielem tez plywak w baku i smok, wiec teoretycznie do pompy jest ok, pompki dodatkowej raczej nie posiadam ;-) ale kto wie, sprawdze ten korek jeszcze ;-)
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 30-10-2009, 15:29   Re: silnik zapla i gasnie po chwili

przemeku napisał/a:
Witam,

dzieki za sugestie

pozdrawiam
przemek


Może na początek spróbuj:
1. Przeczyścić pompkę na filtrze, nieraz tak się zdarza, że jak się zasyfi to przepuszcza. Sprawdź czy po dłuższym postoju, jak podpompowujesz to pierwsze kilka razy idzie lekko.
2. Przeźroczyste przewody pd filtra do pompy, zobaczysz czy niema gdzieś pęcherzyków powietrza.
3. Zaworki zwrotne na przewodach, montaż w 10 minut, 19PLN szt w sklepach moto.

To tak z szybkich rozwiązań.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.