Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z biegami
Autor Wiadomość
remek666
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2006, 18:05   Problem z biegami

Witam!!!

Mam Carisme z 97 1.9 TD i problem ze skrzynią. Jak ją tylko kupiłem były problemy z wrzuceniem wstecznego i jedynki. Mechanik stwierdził, że może skrzynia jest przesunięta i biegi nie mają miejsca i dlatego nie chcą wchodzić. Dokonał jakiejś regulacji (z tego co mówił przesunął chyba lekko skrzynię w którąś stronę ) i teraz wsteczny wchodzi za każdym razem, natomiast jedynka czasami się zacina i wtedy żaden bieg nie wchodzi, muszę dać znowu wsteczny i wszystko juz jest później w porządku. I jeszcze mam problem z piątką, która w czasie jazdy wyskakuję co pewien czas. Czytałem już na forum o problemie z tulejkami na wybieraku skrzyni, czy mojej skrzyni przy takich objawach to też dotyczy czy może to coś poważniejszego. Będę wdzięczny za każdą pomoc.

Dzieki!!! Pozdrawiam :roll:
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2006, 18:35   

A może chodzi o tulejki? Przeczytaj to
Jeśli chcesaz się dowiedzieć więcej na ten temat (bo było już to wielokrotnie poruszane), kliknij "Szukaj" i wpisz hasło "tulejki" - zobaczysz całą stronę tematów. :) Mam nadzieję, że to będzie to.
Swoją drogą dziwię się, jak może być przesunięta skrzynia i w jaki sposób ten "mechanik" ją przesuwał, by wchodziły biegi. :? :roll:
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-08-2006, 18:52   

Grzegorz - remek666 dość jasno napisał że czytał o tulejkach
remek666 napisał/a:
Czytałem już na forum o problemie z tulejkami na wybieraku skrzyni

i pyta
remek666 napisał/a:
czy mojej skrzyni przy takich objawach to też dotyczy czy może to coś poważniejszego


To te tulejki.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
remek666
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2006, 19:29   

Wielkie dzięki panowie. Jutro zamawiam tulejki i wymieniam. Myslę,że wszystko się ułoży. jak wymienie to napisze czy to było właśnie to.
Pozdrawiam!!! :lol:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 06-08-2006, 19:36   

Tylko przestaw z powrotem skrzynię w to samo położenie :) - a tak na poważnie, to sobie nie wyobrażam, jak ten gość to zrobił, bo chyba nie walił młotem i nie krzywił mocowań (poduszek). Prędzej coś namieszał w cięgnach i trzeba będzie wrócić do pierwotnej wersji.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 06-08-2006, 20:01   

podobno jakas minimalna regulacja jest na mechanizmie wodzikowym, ale tak to tulejki zmienic i jezdzic :mrgreen:
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
remek666
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2006, 20:35   

Dzięki jeszcze raz panowie. Jutro go dokłądnie zapytam co on tam zrobił. Z rozmowy z nim tak wywnioskowałem, że przesunął jakoś tą skrzynię bo miała mało miejsca żeby wchodziły biegi. Szczerze powiem, że sam się zastanawiałem jak on to zrobi, ale zaufałem. Zobaczymy po wymiannie tulejek.
Pozdrawiam!!! :D
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 07-08-2006, 16:02   

A w mojej nawet po wypadku wszytkie biegi wchodza...
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2006, 23:37   

bo ty masz gdi, a tam sa zupelnie inne rozwiazania made by japan, a nie made by france "tfuuu jego mac".
 
 
Geloo_Jedi
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2006, 00:35   

a co do piątego biegu to może być wina padającego synchronizatora i dlatego wyskakuje piątka.
A skrzyni biegów samej w sobie nie da się przesunąć, bo na śrubach nie ma regulacji, prędzej bym obstawiał, że coś kombinował z łącznikiem skrzyni i drążka zmiany biegów.
 
 
okidoki
[Usunięty]

Wysłany: 09-08-2006, 15:55   

mam tez 1.9 tdi 97' i mam problem z piatym biegiem. U mnie to wcale on nie wchodzi :( dorobilem sobie tulejki ( z przodu mechanizmu wodzikowego) i dalej nic bo one odpowiadaj za 5 bieg.
jezeli ktoś wie jak sie uporac z tym problemem to czekam na info
 
 
remek666
[Usunięty]

Wysłany: 09-08-2006, 16:11   

Panowie a z tym synchronizatorem to jest dużo zabawy gdyby to był on??

I może jeszcze wiecie jakie to są koszty, oczywiście tak na wszelki wypadek, bo mam nadzieję że to tulejki.
 
 
Geloo_Jedi
[Usunięty]

Wysłany: 09-08-2006, 17:32   

ja obstawiam, że to na pewno synchronizator, bo tulejki nie mają nic do wypadania piątego biegu.
Koszt jest taki, że za rozbiórkę skrzyni standardowo liczy się 250pln, plus nowy synchronizator - jeśli dobrze pamiętam to coś około 90pln, oraz dodatkowo mogą policzyć jakieś 50-100pln za wymianę 5 biegu.
 
 
okidoki
[Usunięty]

Wysłany: 09-08-2006, 19:12   

problem jest w tym ze wogóle juz nie wchodzi 5 bieg. Jeszcze wczesniej jak mocno go wbilem to wchodzil a teraz to wcale nie wchodzi. co do wypadania to sie nie zdazalo
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 09-08-2006, 19:35   

co rozumiesz pod pojeciem "dorobilem" ?? - mozesz sprobowac przesunac blokade dzwigni i sprawdzic czy pomoze, jest pod mieszkiem od drazka biegow, przykrecony na dwie sruby, odkrec sprawdz czy wbijesz piatke bez niego, jak tak to podpiluj odpowiednio i przykrec, ale i tak cos te tulejki wtedy beda nie teges
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.