Cari GDI Silnik kręci się do 2000-2500 obr. |
Autor |
Wiadomość |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 31-10-2009, 16:34 Cari GDI Silnik kręci się do 2000-2500 obr.
|
|
|
Witam. Jak w temacie, jechałem sobie i zachciało mi się dowalić na dwójce 4tyś obr. coś zamuliło i koniec, auto zwalnia po chwili jedzie już normalnie z świecącym check. Dojechałem do domu. Odpaliłem samochód po krótkiej przerwie i auto kręci do 2000-2500rpm potem strzela w filtr, wywaliło dwa błędy 41 i 56. Co się stało ? Samochód normalnie pali, jedzie nie szarpie trzyma obroty. To musi być jakaś pierdoła w następstwie wywala błąd wtrysków, co nagle brak ciśnienia na pompie ? A w Evoscanie da się odczytać ciśnienie ? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31-10-2009, 18:09
|
|
|
objawy podobne do awarii pompy wysokiego cisnienia, ale to tylko hipoteza...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 31-10-2009, 18:38
|
|
|
A czy jak by pompa w jakiś sposób nie była napędzana z wałka (może pękło kółko napędzające) to silnik by odpalił/chodził tak jak u mnie ? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31-10-2009, 18:49
|
|
|
Jest jeszcze opcja ze to regulator cisnienia... Najlepiej podjechac do serwisu ASO i niech sprawdza cisnienia na pompie i bedziesz mial wszystko jasne.
Skoro nie kreci Ci powyzej 4 tys/obr to prawdopodobnie silnik chodzi w trybie awaryjnym, w workshop manualu jest napisane jakie moga byc tego przyczyny, kolejna sprawa to jesli juz Ci sie swieci CE ,w niektórych Carismach mozna wypykac blad na tzw. zworke. Opis jest gdzies w dziale FAQ
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-10-2009, 18:49
|
|
|
Budrys, uzyj koncowkii manometru do pomiaru cisnienia paliwa, zajedz ewentualnie do dobrego mechanika, napewno powinien miec taki sprzet i sprawdzi Ci, bedziesz mial pewnosc, oczywiscie na kompie idzie odczytac poziom cisnienia paliwa, po to jest czujnik paliwa. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 31-10-2009, 19:00
|
|
|
Diagnoza: blad 56, czyli pompa wysokiego cisnienia najprawdopodobniej do wymiany
(teraz dopiero zauwazylem ze napisales bledy)
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 31-10-2009, 19:15
|
|
|
Po zresetowaniu błędów poprzez rozłączeniu aku, i odpalenie check się nie chce zapalić mimo że daje po gazie a silnik idzie do 2500rpm. Ale ponowie pytanie czy jak by padło napędzanie z wałka to czy silnik miał by dostarczane jakoś paliwo (pompa w zbiorniku ?)?. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 31-10-2009, 20:03
|
|
|
Budrys, tak silnik ma dostarczane paliwo jeszcze przez pompke wstepnego podawania paliwa |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 31-10-2009, 20:49
|
|
|
to tryb awaryjny, cos padło dlatego max 2500tys w wokshop manualu masz opisane wszyskie mozliwe warianty, w jakim auto przechodzi w ten tryb ... moze to ci cos podpowie |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 01-11-2009, 20:30
|
|
|
To znaczy, że sa dwa tryby awaryjne silnika do 2500rpm i do 4000rpm ? Próbowałem jeździć i check się nie zapala i niema teraz błędów. A w którym miejscu są opisane te tryby w workshopie bo nie mogę nic znaleść ? |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 02-11-2009, 08:21
|
|
|
Tryb awaryjny to 3000tys obrotow + - mi odcinalo przy 3500tys, pali sie CE. Poszukaj info o przepustnicy, jest tam taka tabelka, i opisane rozne warianty, i pelno odnosnikow |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 02-11-2009, 18:14
|
|
|
Ok. Problem rozwiązany, rozebrałem pompę. Jakimś cudem rozwaliło mi napęd z wałka na pompę, na szczęście nie uszkadzając wałka. Teraz muszę szukać jakąś zepsuta lub na części, Może ktoś z Was ma drodzy forumowicze ? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-11-2009, 19:07
|
|
|
Budrys, a proba odtworzenia u tokarza? |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 02-11-2009, 19:48
|
|
|
robertdg napisał/a: | Budrys, a proba odtworzenia u tokarza? |
Wolę nie ryzykować. Niby to tylko nie wyżyłowany napęd ale jak zobaczyłem jak to kółko jest zrobione to wolę mieć oryginalne. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 03-11-2009, 02:24
|
|
|
jestem pod wrażeniem z tego wynika ze autem idzie dojechać "do domu" z niedziałającą pompą WC |
|
|
|
 |
|