Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:31
Co to może być,szarpie
Autor Wiadomość
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 02-11-2009, 19:53   

dzięki za ekspresową odpowiedz,zaraz pójdę do garażu i skasuje błędy,przypomniałem sobie że dzisiaj przed czytaniem błędów odpiąłem wtyczkę na odpalonym silniku ,chciałem zobaczyć czy będzie reakcja i była prawie zgasł i nierówno chodził,pewnie wtedy złapał ten błąd,wtyczka była czyściutka i styki na przepływce też,ale nie wiem co z tym czujnikiem temperatury,przeglądałem dzisiaj wszystkie wtyczki i styki na nich i były czyściutkie jak nowe.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-11-2009, 20:12   

Z doświadczenia wiem że ładny wygląd to jedno a prawidłowe działanie to drugie :)
Po prostu trzeba sprawdzić też czujnik temperatury, zajrzę do serwisówki i powiem gdzie to jest.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 02-11-2009, 22:18   

Air intake temperature sensor jest w przepływomierzu. Czyli przepływka do wymiany :/ - strzał gazu był w dolot?? Czujnik jest w postaci szklanej rureczki z półprzewodnikiem w środku - uszkodzić dość trudno...., Jeszcze woda skroplona w przepływomierzu może namieszać bo czujnik "wisi" na nieizolowanych drutach.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
Ostatnio zmieniony przez Zajc3w 02-11-2009, 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-11-2009, 22:22   

Nie ma co panikować czasem to jest tylko zwykły problem elektryczny, niech najpierw przeczyści i zobaczy. Ewentualnie można test z suszarką zrobić. Ja miałem z tym problem z rok i wystarczyło trochę styki nożykiem poskrobać i się uspokoiło a tak to mi świrowało na nierównościach drogi ;)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 02-11-2009, 22:42   

strzału nie było nie mam gazu tylko benzin,jutro będę patrzył,a to szarpanie to może być od przepływki??

[ Dodano: 02-11-2009, 22:44 ]
no i coś mi chyba żre dużo na trasie 14l
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 02-11-2009, 22:50   

No więc czujnik temperatury płynu chłodzącego jest po lewej stronie silnika, przy przedniej głowicy (tak to wygląda na rysunku). Wkręcony w jeden z metalowych elementów od układu chłodzenia. Obok niego na prawo jest podobne coś tylko na pojedynczym kablu. Sam czujnik ma 2-pinową wtyczkę. Powinien mieć rezystancje 2.4 kohm przy 20 st. C, 1.1 przy 40 i 0.3 przy 80.

[ Dodano: 02-11-2009, 22:57 ]
Bulwa napisał/a:
strzału nie było nie mam gazu tylko benzin,jutro będę patrzył,a to szarpanie to może być od przepływki??

[ Dodano: 02-11-2009, 22:44 ]
no i coś mi chyba żre dużo na trasie 14l


Ciutkę dużo więc może walnięty czujnik w przepływomierzu. Najprościej po prostu zmierzyć oba czujniki albo podłączyć kompa. Wtedy będzie wszystko jasne. Powodzenia.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 03-11-2009, 15:04   

Bulwa napisał/a:
dzisiaj przed czytaniem błędów odpiąłem wtyczkę na odpalonym silniku ,chciałem zobaczyć czy będzie reakcja i była prawie zgasł i nierówno chodził,pewnie wtedy złapał ten błąd


Moim zdaniem. Skasuj błędy i sprawdź czy dalej wyskakuje 13 od przepływki. Bo odpięcie kostki w trakcie pracy silnika też spowoduje pojawienie się błedu.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Bulwa 
Mitsumaniak


Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 201
Skąd: RADOMSKO
Wysłany: 03-11-2009, 18:31   

lukasz12 napisał/a:
Nie ma co panikować czasem to jest tylko zwykły problem elektryczny, niech najpierw przeczyści i zobaczy. Ewentualnie można test z suszarką zrobić. Ja miałem z tym problem z rok i wystarczyło trochę styki nożykiem poskrobać i się uspokoiło a tak to mi świrowało na nierównościach drogi ;)

Łukasz miałeś rację to tylko styki choć wyglądały ładnie widocznie nie łączyły po wyczyszczeniu sigma śmiga jak nowa,i już nie szarpie :mrgreen: wiedziałem że to nie kopułka i palec :mrgreen:chociaż zamówiłem już nową,dzięki wszystkim za szybką pomoc może kiedyś będę mógł się odwdzięczyć :finga: .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.