Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonda? Wymieniac czy nie?
Autor Wiadomość
ratownik-86 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: jakies forum
Wysłany: 02-11-2009, 22:32   Sonda? Wymieniac czy nie?

Witam
Jestem posiadaczem Mitsu Carisma 1.8 GLS 1997r. Na diagnostyce wykazało mi ze mam zepsuta sonde lambda. Teraz czytam na forum ze w niektórych autach tego typu sa 2 sondy... i tu pojawia sie problem bo nie wiem czy mam 2 czy jedna i jezeli któras padła to tez nie wiem która. W czasie jazdy czasem zaswieca sie lampka 'check engine' i mam wrazenie ze samochod jest delikatnie zamulony, ma przejechane niecale 200 tysiecy km i podejrzewam ze katalizator tez juz nie pracuje tak jak trzeba o ile wogole działa...
Nie jestem obeznany w temacie a kazdy mechanik mówi co innego... Jakie jest najlepsze wyjscie z mojej sytuacji? Wymieniac sonde, jesli tak to która i co zrobic z katalizatorem?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-11-2009, 22:37   

Jezeli sonda jest uszkodzona, a mowisz ze tak wyszlo na komputerze, to warto ja wymienic, zreszta na komputerze wskaze ktora to sonda, sprawdz ilosc i kolory przewodow, jezdzisz na gazie?

P.S. TYPOWE OBJAWY USZKODZONEJ SONDY LAMBDA :

- zwiększone zużycie paliwa
- samoistne osady na rurze wydechowej
- czarny dym wydzielający się z rury wydechowej
- nierównomierna praca silnika
- zwiększona ilość co i hc w spalinach podczas sprawdzania spalin na analizatorze spalin
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ratownik-86 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: jakies forum
Wysłany: 02-11-2009, 22:49   

Tak, z instalacja gazową tez byly przygody, fabryczna padła i zalożona jest druga tez sekwencyjna, Jaką sonde najlepiej kupic, jakiej firmy?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 02-11-2009, 22:58   

najlepiej Denso ale koszt okolo 500zł, Bosch 400zł, NGK (NTN) w granicach 100zł, cena zalezna od ilosci przwodow, a regulacje gazu probowales?
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 03-11-2009, 01:02   

jak dobrze kojarzę to 2 sondy miał gdi reszta oprócz diesli miały jedna sondę
 
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 03-11-2009, 02:29   

Dwie sondy są w gdi po lifcie ale jak to wygląda w nie-gdi po lifcie to nie wiem
_________________

 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-11-2009, 14:24   

Lipiec 1996 - 4G92, 4G93 jedna sonda przed katem,
Lipiec 1997 - 4G9-GDi przed liftem jedna sonda przed katem
Kwiecień 1999 - 4G93GDI dwie sondy, jedna przed druga za katalizatorem
Czerwiec 2000 - 4G92MPI jedna sonda w kolektorze, druga za katalizatorem
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
Ostatnio zmieniony przez robertdg 03-11-2009, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2009, 16:42   

robertdg napisał/a:
4G92, jedna sonda przed katem,
...
4G92MPI jedna sonda w kolektorze, druga za katalizatorem

a niby czym się różnią te wpisy ?
bo każde 4g92 w cari to multi point injection

z 97 roku powinna być jedna sonda, 4 przewodowa uniwersalna, podejdzie np NTK 180zł
lub podróbke za 100zł i loteria jak długo podziała :D

aha i przy jednej sondzie katalizator nie ma nic do gadania, bo sonda jest przed nim ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-11-2009, 17:10   

leser, roznia sie rocznikowo, dokladnie jest to opisane w Manualu, suplementy rocznikowe, wybacz, wymienialem wszystkie mozliwosci od najstarszego do najmlodszego, to moglo wprowadzic w blad, mylisz sie piszac ze przy jednej sondzie katalizator nie ma nic do gadania, oczywiscie mozesz go wyciac i wstawic strumienice, etc., roznica polega w badaniu na analizatorze spalin, ponad 80% przypadkow bedzie miala zawyzone wartosci, jezeli nie wierzysz zapoznaj sie z >>TYM<< poolecam takze lekture National'a lub Discovery, zawsze mozesz sprawdzic na wlasnej skorze badajaz analizatorem przed i po.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 03-11-2009, 17:37   

robertdg napisał/a:
leser, roznia sie rocznikowo

rocznikowo są różnice co należałoby zaznaczyć,
natomiast niezaleznie od rocznika nie znajdziesz w cari g92 nie-MPI ;)
kwestia precyzji oznaczeń, by nie wprowadzać zielonych w błąd

robertdg napisał/a:
mylisz sie piszac ze przy jednej sondzie katalizator nie ma nic do gadania, oczywiscie mozesz go wyciac i wstawic strumienice, etc., roznica polega w badaniu na analizatorze spalin,

ale ja dobrze wiem, jak działa sonda i nie musze nic czytać,
wskazania norm spalin nie są tematem,
tematem jest błąd sondy i jej praca,
wiec krótko i na temat i precyzyjnie:
katalizator będący za sondą nie ma najmniejszego wpływu na odczyty z tej sondy
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-11-2009, 17:50   

leser napisał/a:

katalizator będący za sondą nie ma najmniejszego wpływu na odczyty z tej sondy


Z tym sie zgodze, ale wkoncu nie o tym tu mowa, tylko o zepsutej sondzie lambda, ktora jak wiadomo odpowiada za odpowiednie wzbogacenie i zubozenie mieszanki paliwa, a co za tym idzie prace silnika, gdzie uzytkownik napisal ze zapala sie CE podczas jazdy, co rownie dobrze moze byc spowodowane zle wyregulowana instalacja LPG, badz kiepskiej jakosci paliwem.

Ponadto wspomnialem gdzies ze wystepuja w Carismie silniki 4g92 nie MPI? Informacja poszla prosto z Manuala, uzupelnie w takim razie roczniki.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
ratownik-86 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 7
Skąd: jakies forum
Wysłany: 04-11-2009, 00:38   

Cytat:
aha i przy jednej sondzie katalizator nie ma nic do gadania, bo sonda jest przed nim ;)


Akurat sonda jest za katalizatorem a rocznik 1997 wiec sonda powinna byc jedna... drugiej jeszcze nie szukałem, w tej chwili nie mam warunków.

Ale nic, prawdopodobnie wymienie sonde na NTK, zobaczymy czym to poskutkuje
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 04-11-2009, 11:46   

ratownik-86 napisał/a:
Akurat sonda jest za katalizatorem a rocznik 1997 wiec sonda powinna byc jedna... drugiej jeszcze nie szukałem, w tej chwili nie mam warunków.

opisz dokładnie w którym miejscu ona sie znajduje ;)
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 04-11-2009, 19:52   

ratownik-86, jezeli masz sonde za katalizatorem to tez powinienes miec sonde przed katalizatorem, umieszczona albo na kolektorze wydechowym albo na rurze wychodzacej z kolektora wydechowego do katalizatora
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.