 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:31 |
No i stało się ZGASŁA!! |
Autor |
Wiadomość |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 08-11-2009, 20:24 No i stało się ZGASŁA!!
|
|
|
Jechałem jechałem i po prostu zgasła,żadna kontrolka się nie zaświeciła.Stoczyłem się na pobocze,telefon do przyjaciela,przyjechał wzięliśmy na kable,odpaliła.Przejechaliśmy z ferajną kilkadziesiąt metrów bez świateł i po włączeniu świateł dosłownie dwadzieścia metrów i zgasła.No to na linę i na zaprzyjażniony parking.Została tam do jutra.Ale CO TO MOŻE BYĆ,nigdy tak nie miałem z żadnym samochodem.Proszę o rady. |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 08-11-2009, 20:33
|
|
|
Wygląda jakby samochód stracił ładowanie,czyli prawdopodobnie zepsuł się alternator.Najłatwiej to sprawdzić ,odpalając auto i sprawdzając miernikiem wartość ładowania. |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 08-11-2009, 20:55
|
|
|
Właśnie tak myślałem,jutro sprawdzę bo dzis noc była już,ale jak brakowało prądu to jakby coś głośniej chodziło pod maską.Slaw miałbyś taki alternator? to 12V 92r. właściwie koniec 91, Łatwy dostęp jest tam jest? wymienię bez kanału? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 08-11-2009, 21:21
|
|
|
ja wymieniałem alternator na wjeździe.. masakra po porstu , ale nie masz na szczescie 3 katalizatorów.. to wyjdzie łatwiej z tyłu - podobno koło skrzyni biegów - jak dla mnie prościej zdjąć kolektor , odkręcić balchy mocujące z tyłu , a potem odkręcić alternator (wiadomo napinacz itd ), trzeba na wtyczki uważać i wyjmujesz pionowo do góry. prosty zestaw kluczy z grzechotką i dasz rade ( 10,12,14 ) . jak nie dasz rady z góry odkręcić śruby długiej od zawiasu alternatra , to pozostaje odkręcić koło i zdemntować osłonę plastikowa i jest dostęp do wtyczek i śruby. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 09-11-2009, 12:17
|
|
|
Zmierzyłem .Na zimnym miała 12V później wskoczyło na 14,5 później spadło na 12V następnie 11V na końcu 10,30V i zgasła.Akumulator rozładowało w 20min. z włączonymi światłami. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 09-11-2009, 19:07
|
|
|
szczotki , ew kable , albo półprzewodniki - na pewno coś z ładowaniem. - jeśli skoczyło na 14.5 , to znaczy że przez chwilę ładowął alternator - obstawiałbym szczotki , lub jakieś uszkodzenie regulatora. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
j13mk
Mitsumaniak

Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2009 Posty: 284 Skąd: Car-nice (West Coast)
|
Wysłany: 09-11-2009, 20:12
|
|
|
VirMan napisał/a: | obstawiałbym szczotki , lub jakieś uszkodzenie regulatora. | Alternator trzeba do magika-elektryka podrzucić...adpiekar, takie same objawy miałem w poprzednim aucie - wtedy były to szczotki, po naprawie autko odżyło i jeździ do dziś (kolejny właściciel). |
_________________ 01706/KMM - J13MK |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 09-11-2009, 21:44
|
|
|
Ano moi drodzy faktycznie szczotki,tylko dlaczego się tak diabelnie ciężko wyciąga to ustrojstwo!! Tylko jest taka kwestia że po wlutowaniu nowych daje teraz 15,5V a to już za bogato,tak że regulator też dał ciała.Muszę też wymienić kable od alter.do bezpiecznika,bo aż się pokleiły do siebie.
Dostałem 50PLN
Dzięki wszystkim za pomoc!! Wymieniłem regulator ze szczotkami,w sumie niepotrzebnie bo po podpięciu + pod drugi pin,dawał już 14,5V,ale przynajmniej wiem że mam nowe szczotki. Wymieniłem też kabel od alternatora do bezpieczników.Lecz po włożeniu do samochodu miał już tylko 14,20V ,a po włączeniu wszystkich odbiorników jakie były czyli max.obciążenie miał 13,85V. pozdrawiam. |
|
|
|
 |
|
|