Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:31
No i stało się ZGASŁA!!
Autor Wiadomość
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 08-11-2009, 20:24   No i stało się ZGASŁA!!

Jechałem jechałem i po prostu zgasła,żadna kontrolka się nie zaświeciła.Stoczyłem się na pobocze,telefon do przyjaciela,przyjechał wzięliśmy na kable,odpaliła.Przejechaliśmy z ferajną kilkadziesiąt metrów bez świateł i po włączeniu świateł dosłownie dwadzieścia metrów i zgasła.No to na linę i na zaprzyjażniony parking.Została tam do jutra.Ale CO TO MOŻE BYĆ,nigdy tak nie miałem z żadnym samochodem.Proszę o rady.
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 08-11-2009, 20:33   

Wygląda jakby samochód stracił ładowanie,czyli prawdopodobnie zepsuł się alternator.Najłatwiej to sprawdzić ,odpalając auto i sprawdzając miernikiem wartość ładowania.
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 08-11-2009, 20:55   

Właśnie tak myślałem,jutro sprawdzę bo dzis noc była już,ale jak brakowało prądu to jakby coś głośniej chodziło pod maską.Slaw miałbyś taki alternator? to 12V 92r. właściwie koniec 91, Łatwy dostęp jest tam jest? wymienię bez kanału?
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 08-11-2009, 21:21   

ja wymieniałem alternator na wjeździe.. masakra po porstu , ale nie masz na szczescie 3 katalizatorów.. to wyjdzie łatwiej z tyłu - podobno koło skrzyni biegów - jak dla mnie prościej zdjąć kolektor , odkręcić balchy mocujące z tyłu , a potem odkręcić alternator (wiadomo napinacz itd ), trzeba na wtyczki uważać i wyjmujesz pionowo do góry. prosty zestaw kluczy z grzechotką i dasz rade ( 10,12,14 ) . jak nie dasz rady z góry odkręcić śruby długiej od zawiasu alternatra , to pozostaje odkręcić koło i zdemntować osłonę plastikowa i jest dostęp do wtyczek i śruby.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 09-11-2009, 12:17   

Zmierzyłem .Na zimnym miała 12V później wskoczyło na 14,5 później spadło na 12V następnie 11V na końcu 10,30V i zgasła.Akumulator rozładowało w 20min. z włączonymi światłami.
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-11-2009, 19:07   

szczotki , ew kable , albo półprzewodniki - na pewno coś z ładowaniem. - jeśli skoczyło na 14.5 , to znaczy że przez chwilę ładowął alternator - obstawiałbym szczotki , lub jakieś uszkodzenie regulatora.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 09-11-2009, 20:12   

VirMan napisał/a:
obstawiałbym szczotki , lub jakieś uszkodzenie regulatora.
Alternator trzeba do magika-elektryka podrzucić...adpiekar, takie same objawy miałem w poprzednim aucie - wtedy były to szczotki, po naprawie autko odżyło i jeździ do dziś (kolejny właściciel).
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
adpiekar 
Forumowicz

Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 130
Skąd: Mordy
Wysłany: 09-11-2009, 21:44   

Ano moi drodzy faktycznie szczotki,tylko dlaczego się tak diabelnie ciężko wyciąga to ustrojstwo!! Tylko jest taka kwestia że po wlutowaniu nowych daje teraz 15,5V a to już za bogato,tak że regulator też dał ciała.Muszę też wymienić kable od alter.do bezpiecznika,bo aż się pokleiły do siebie.

Dostałem 50PLN

Dzięki wszystkim za pomoc!! Wymieniłem regulator ze szczotkami,w sumie niepotrzebnie bo po podpięciu + pod drugi pin,dawał już 14,5V,ale przynajmniej wiem że mam nowe szczotki. Wymieniłem też kabel od alternatora do bezpieczników.Lecz po włożeniu do samochodu miał już tylko 14,20V ,a po włączeniu wszystkich odbiorników jakie były czyli max.obciążenie miał 13,85V. pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.