Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] podczas jazdy zgasl i niechcial zapalic ?
Autor Wiadomość
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 09-11-2009, 13:26   [CA4A 1.6] podczas jazdy zgasl i niechcial zapalic ?

witam
4 lata temu jak kupilem colta mialem taki problem ze czasami gasl w czasie jazdy i niechcial odpalic(dzialo sie to okolo pol roku i zdarzylo sie z 10 razy). Wymienialem wtedy kopulke, palec rozdzielacza, przewody WN i pare innych jeszcze rzeczy ktorych juz nie pamietam, colt dalej gasl- nie bylo reguly moglem jezdzic tydzien dwa bez problemu a potem ktoregos dnia poprostu zgasl. Raz mialem tak ze 4 dni nie chcial odpalic a piatego dnia na dotyk odpalil no i po mniej wiecej pol roku ustalo, jakies 3 lata bezproblemu az do dzisiaj. Odpalilem na benzynie pochodzil ze 2 minuty jak zawsze, potem przerzucilem na gaz ujechalem z 2 km i zgasl. Krece stacyjka a on nic nieodpala, rozrusznik itp. wszystko kreci a odpalic nie chce. Minelo z 15 minut colt odpalil na dotyk, jednak przez pierwsze 2 minuty po odpaleniu stalem na postoju dawalem gazu a colt slabo reagowal na te nacisniecia gazu (z opuznieniem), a wskazowka dochodzila tylko do 4 tysiecy obrotow przy czym bardzo 'pierdzial i jakby przerywal' mniej wiecej po wlasnie 2 minutach zrobilo sie okej i przejechalem bezproblemu 20 km. No i teraz jestem w domu i sie wlasnie zastanawiam co sie dzieje ? bo podejrzewam ze znowu zaczna sie cyrki jak kiedys.
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
Ostatnio zmieniony przez harpagan 09-11-2009, 14:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 09-11-2009, 13:33   

Z tego co rozumuję takie rzeczy dzieją się tylko gdy jeździsz na gazie?

Spróbuj pojeździć przez jakiś czas na benzynie, a potem jeszcze raz na gazie i zobaczyć czy usterka dalej wystąpi.
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2009, 13:59   

A czy miśke dobrze się grzeje??
Generalnie z gazem jest tak, że musi być dobra temeratura i reduktor musi być zagrzany bo inaczej może nawet zamarznąć. Sprzawdź jak na benzynie chodzi, jeżeli będzie ok, to oczywiście problem z gazem.
Jeżeli problem z gazem to po pierwsze zobacz jak nagrzewa się przez te 2 minuty, ja przełanczam na gaz gdy wskazówka bedzie w połowie połowy :) (1/4 skali)
Generalnie instukcja kazdej instalacji podaje że musi być ok 30 stopni, ale w colcie jest jakaś strzaszna różnica temeratur między czujnikiem a reduktorem.

Jeżeli mimo wszystko będzie gasł dalej przy nawet zagrzanym silniku to sprawdź czy przewody doprowadzające płyn z chłodnicy przy reduktorze są ciepłe czy zimne. Jeżeli mimo nagrzanego silnika zimne, to coś się przytyka.

Jeżeli bedzie grzał się dobrze, przeody będą ciepłe itd, to przyczyny problemu szukał bym w samym reduktorze, kiedy były wymienane membrany, filtr??

Napisz co i jak po tym wszystkim.
 
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 09-11-2009, 14:10   

ale przeciez nie ma teraz takiej temperatury zeby zamarzlo cos to po 1. po 2 kiedys jak gasl to byl okres letni. po 3 zgasl na gazie, ale jak juz zgasnie to odpalac nie chce na benzynie (bo gaz sie przerzuca przy 2 tys obrotow). silnik byl rozgrzany wskazowka byla prawie ze na polowie, z tego co pamietam kiedys to wlasnie nie bylo reguly kiedy gasnie , bo gasl i na benzynie i na gazie, ale najdziwniejsze jest wlasnie to ze pozniej nie chce odpalic- teraz po 15 min odpalil , ale kiedys 10-15 min - godzina- pol dnia- 4 dni itp.
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2009, 14:24   

Temperatura jest na tyle niska że przy starym nieczyszczonym reduktorze samochód może nie jechać na gazie i gasnąć, ale jeżeli twierdzisz że tak samo jest na benzynie to moja wiedza się kończy.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 09-11-2009, 15:40   

p0gr0m napisał/a:
przeciez nie ma teraz takiej temperatury zeby zamarzlo cos to po 1
Jeśli w parowniku LPG nie ma odpowiedniej temperatury (np. poprzez zbyt niski poziom płynu chłodzącego w układzie) to gaz LPG zamarznie nawet w temperaturze otoczenia wyzszej niż +40 st.C.
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-11-2009, 16:05   

p0gr0m napisał/a:
po 3 zgasl na gazie, ale jak juz zgasnie to odpalac nie chce na benzynie (bo gaz sie przerzuca przy 2 tys obrotow).


Mi jak kiedyś zgasł bo przez przypadek na mrozie odpaliłem na gazie to dopiero po powrocie z pracy zagadał, tak to już z gazem jest.

Ostatnio zaopserwowałem że na stosunek do temperatury silnika i przełączania na gaz ma duży wpływ stan świec i przewodów WN.

Czy nie masz innej możliwości zmiany przełączenia gazu?? np manulanie, tylko zawsze gdy przekroczysz 2tyś obrotów??
U mnie przynajmniej (i w wielu modelach które widziałem) są przełączniki trzystopniowe. Albo tylko benzyna, albo tylko gaz, albo "automat" że odpala na benzynia, a jak podkręcisz powyżej 2tyś to przełąncza się na gaz. Oczywiście taki automat jest do "dupy" bo łatwo sobie reduktor załatić jak na - 20 zaczniesz śmigać na gazie.


przedewszystkim sprawdź czy płyn dociera do redutora, bo podkreśle to jeszcz raz!!!!, wskaźnik temperatury nie jest adekwatny do tego jak płyn jest nagrzany w całym układzie.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 09-11-2009, 19:52   

nie no chlopaki ja wiem kiedy sie gaz powinno wlaczac,a kiedy benzyna, zawsze auto najpierw rozgrzewam zanim przerzuce na gaz, jezdze juz 4 lata. Tak mam ten wlasnie 3 stopniowy przelacznik, a plyn musi docierac do reduktora bo przeciez obieg musi byc bo inaczej silnik by sie zagrzal
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-11-2009, 09:54   

W Colcie nie wiem jak mam, bo nie zwróciłem na to uwagi, ale w polonezie miałem tak połączoną instalację że było rozgałęzienie na redutor i na dalszy obieg w stronę silnika i chłodnicy i wtedy miałem taką sytuację że zrobił się zator i dziwne rzeczy się działy. Gazownik żaden na to nie wpadł, doszedłem sam, że coś jest nie tak jak zobaczyłem że w temperaturze powyzej zera tak jak by szron mi się zbiera.

Odbiegając od tematu gazu, jeżeli twierdzisz że to też dzieje się na benzynie, to zwróci uwagę czy czasem nie miesza się to z wilgocią w powietrzu. Tutaj też może być pomocna POLONEZOWA wiedza, pękła mi kiedyś cewka, ale tak że nie było tego widać i wystarczyła gęstrza mgła i dupa, samochód nie gadał.
 
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 24-12-2009, 12:44   kurde

no i dalej niewiem co jest , objawy sa dziwne raz jest kilka dni dobrze , a potem znowu zle, np odpalam colta na wolnych chodzi dobrze, w tym czasie odsniezam z 5 - 10 minut colt chodzi cciagle dobrze- wsiadam wrzucam bieg naciskam gaz a obroty zamiast do gory to odrazu blyskawicznie w dol i gasnie - chce odpalic, nie odpala , mija z 5 minut po ktoryms tam kreceniu odpala , ale slabo reaguje na gaz z opuznieniem - dlawi sie , dymi strasznie obroty maxymalnie dochodza do 4000-4500 tys , mija z 10 minut chodzi wszystko ok przez caly dzien czy dwa :(

[ Dodano: 25-12-2009, 17:00 ]
dzisiaj przywitala mnie kolejna niespodzianka i mam kilka pytan bo colt calkiem nie chcial odpalic, przez jakies 15-20 min co jakis czas probowalem go odpalic i nie dalo rady , aku itp wszystko krecilo jak trzeba ale odpalic nie chcial , no i przyjechal kolega podczepilismy colta na linke na hol , po jakies 20-30 metrach odpalil przy czym najpierw bardzo glosno strzelilo:] teraz pytanie czy to wszystko co w tym temacie jest opisane moze miec np zwiazek ze swiecami ? co prawda ich nie wymienialem przez jakies 15000 km ale kumpel mowi ze to pewnie swiece , mnie jednak zastanawia czy jesli to byly by swiece to po tym jak colt juz odpali czy mial by zwiazek z tymi swiecami z tym ze przez 5-10 min po odpaleniu colt reaguje na gaz z bardzo duzym opuznieniem, duszeniem sie i dlawieniem po czym po 10 minutach jak chodzi jakby reka odjal i przez caly dzien juz jest ok ?
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-12-2009, 10:07   

generalnie wymienić świece nie zaszkodzi, może to być przyczyna że świece nie domagają, a gdy się nagrzeją to zaczynają pracowac jak należy.
Wiesz mechanik który ma samochód przed sobą jest w stanie coś stwierdzić, my tutaj możemy tylko drogą eliminacji usuwać najbardziej prawdopodobne problemy, ale skoro wymieniłeś wszystko kable itd. zafunduj sobie nowe świece.

Nie wiem jak to jest z kablami do miśka, ale mi kiedyś w innym samochodzie zdarzyło się kupić kable które do niczego sie nie nadawały. Samochód lepiej chodził na starych wyjeżdzonych niż na nowych.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-12-2009, 11:10   

Kiedys przerabialem dosłowie identyczny przypadek, przyczyna była bardzo prozaiczna, zaśniedziałe styki w kostce od aparatu zapłonowego, zrobiłem całkowicie nową kostke i autko działało jak nowe, jeżeli u Ciebie nic sie nie poprawi po wymianie świec, kabli, sprawdzeniu tej kostki, to ja bym jeszcze sprawdził aparat zapłonowy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 28-12-2009, 11:46   

hm. a jeszcze mnie zastanawia to czy jesli np byly by to swiece to czy po tym jak silnik odpali i minie 10 minut a potem ja naciskam gaz a obroty w dol i silnik gasnie po czym nie mozna odpalic przez kilka minut to czy to tez moglby byc objaw zlych/zuzytych swiec ?
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-12-2009, 11:53   

p0gr0m, ja napisałem takie objawy miałem przez zasniedziała wtyczke aparatu zapłonowego. nie przez swiece ani kable, glupia wtyczka.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 28-12-2009, 12:06   

a ktora to dokladnie wtyczka ? i czy ja trzeba w takim wypadku cala rozkrecac ?
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.