 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
4g92 mivec a przepustnica z E4 |
Autor |
Wiadomość |
Foxy78
Nowy Forumowicz
Auto: 4G92 DOHC Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 11 Skąd: Naas
|
Wysłany: 11-11-2009, 08:43 4g92 mivec a przepustnica z E4
|
|
|
Witam
W poprzednim poscie opisalem problemy z przepustnica. Wysokie obroty 1000 na cieplym silniku blokujacy sie motylek itd.
W koncu pojechalem do ASO. Diagnoza - uwalony TPS (prawdopodobnie , bo nie byli pewni)
i prwdopodobnie cos jeszcze. ECU nie wykazywalo bledow nawet kiedy CE sie zapalilo. "Specjalisci" przeoczyli male pekniecie, co moglo byc powodem wysokich obrotow. Po wyjezdzie z ASO obroty byly ok, ale podczas jazdy z jednostajna predkoscia po przekroczeniu 3k oprotow zaczynalo szarpac samochodem. Wtedy wlasnie stwierdzili uszkodzony TPS i ze nic sie ztym nie da zrobic??
Znalazlem na ebay-u kompletna przepustnice od evo 4. Rozwiazanie tansze od wymiany samych sensorow. Pasuje idealnie, a orginalnej do mivec-a nigdzie nie mozna dostac.
Po zamontowaniu:
-obroty na zimnym skacza do 3k
-na cieplym nie schodza ponizej 1500
-podczas jazdy na jalowym faluja od 1200 do 2000 stabilizuja sie na poziome 1800 po zatrzymaniu samochodu,
zmienilem krokowiec na stary, dalej to samo. regulowalem TPS dalej to samo.
Nie zlapalem sie jeszcze za srobke "SAS" poniewaz nie potrafie zlokalizowac zlacza ustawienia zaplonu.
Bardzo bym prosil o jakies sugestie, bo mi sie juz pomysly koncza.
w planach mam jeszcze wymiane swiec na inne i sprawdzenie sondy lambda.
Jednak swiece sa nowe, zmienialem je ponad miesiac temu.
Pozdrawiam
Przemek |
_________________ If it's not Jap it's scrap |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-11-2009, 09:23
|
|
|
Za dużo powietrza. Wkręć sas o 2 obroty powinno wystarczyć. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Foxy78
Nowy Forumowicz
Auto: 4G92 DOHC Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 11 Skąd: Naas
|
Wysłany: 11-11-2009, 10:46
|
|
|
...masz na mysli srobe u gory przepustnicy?
dzieki za szybka odpowiedz
[ Dodano: 11-11-2009, 23:44 ]
Jeden pelny obrot wystarczyl
Tak wlasnie myslalem, ze to w tym tkwi problem. Evo 4 to 2l silnik i potrzebuje wiecej powietrza, jednak na stronce kolegi Krzyzak regulacja sroby SAS wygladala mi na dosyc skomplikowana procedure i wolalem sie za to nie brac.
Dalej troche szaleje na zimnym silniku 2500 obrotow zaraz po starcie i stopniowa spadaja w miare nagrzewania sie silnika, ale na cieplym silniku trzyma sie ladnie przy 900. Jest jeszcze jedna sprawa. Po wcisnieciu sprzegla obroty ida w gore nawet do 3 tys ale tylko na zimnym silniku.
po zmianie przepustnicy misiek o wiele lepiej reaguje |
_________________ If it's not Jap it's scrap |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-11-2009, 07:17
|
|
|
wkręć jeszcze jeden - powiniem przestać wariować na zimno |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Foxy78
Nowy Forumowicz
Auto: 4G92 DOHC Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 11 Skąd: Naas
|
Wysłany: 17-11-2009, 16:59
|
|
|
... w koncu znalazlem troche czasu zeby zajac sie tymi obrotami.
Prolem polega na tym, ze jeszcze jedem pelny obrot srubki sas zamyka calkowicie bypass.
Postanowilem wkrecic ja o jeszcze polowe obrotu.
Dalej wariuje na zimnym, jednak juz nie tak bardzo. 2k po starcie silnika i stopniowo spada.
Da sie jezdzic ale kazde wcisniecie sprzegla powoduje, ze obroty skacza ponad 2500 a nawet 3000. Na cieplym wszystko jest ok obroty stabilne okolo 700 na jalowym objetne czy clima dziala czy nie.
Zastanawiam sie czy jest jeszcze jakis inny powod takiego zachowania, poniewaz zawsze mialem problem z wysokimi obrotami nawet na starej przepustnicy. Tylko w tedy nawet na cieplym nie shodzily ponizej 1000.
Dzieki bardzo za pomoc
[ Dodano: 18-11-2009, 19:29 ]
no panowie jakies sugestie??
czy to moze byc wina swiec? obecnie mam NGK BKR6-11 w sobote zmieniam na DENSO K22
czy ECU? |
_________________ If it's not Jap it's scrap |
|
|
|
 |
summitsvift
Forumowicz

Auto: Mirage Cyborg RS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 70 Skąd: Lodz
|
Wysłany: 11-05-2011, 11:37
|
|
|
Foxy78 napisał/a: | ... w koncu znalazlem troche czasu zeby zajac sie tymi obrotami.
Prolem polega na tym, ze jeszcze jedem pelny obrot srubki sas zamyka calkowicie bypass.
Postanowilem wkrecic ja o jeszcze polowe obrotu.
Dalej wariuje na zimnym, jednak juz nie tak bardzo. 2k po starcie silnika i stopniowo spada.
Da sie jezdzic ale kazde wcisniecie sprzegla powoduje, ze obroty skacza ponad 2500 a nawet 3000. Na cieplym wszystko jest ok obroty stabilne okolo 700 na jalowym objetne czy clima dziala czy nie.
Zastanawiam sie czy jest jeszcze jakis inny powod takiego zachowania, poniewaz zawsze mialem problem z wysokimi obrotami nawet na starej przepustnicy. Tylko w tedy nawet na cieplym nie shodzily ponizej 1000.
Dawno mnie tu nie bylo wiec ... moze to juz stare jest ale ..
Dziwne ze wcisniecie sprzegła daje takie jazdy !! Moim zdaniem to na pewno nie przepustnica.
Ogolnie chyba cos z ECU , lub czujnik predkoci !! znajdz kabelek od czujnika predkosci ktory idzie to ECu ( zolty ) jak nie masz schematu to cykne ci fotke i utnij , zobacz jak sie wtedy bedzie zachowywal.
Dzieki bardzo za pomoc
[ Dodano: 18-11-2009, 19:29 ]
no panowie jakies sugestie??
czy to moze byc wina swiec? obecnie mam NGK BKR6-11 w sobote zmieniam na DENSO K22
czy ECU? |
Dawno mnie tu nie bylo wiec ... moze to juz stare jest ale ..
Dziwne ze wcisniecie sprzegła daje takie jazdy !! Moim zdaniem to na pewno nie przepustnica.
Ogolnie chyba cos z ECU , lub czujnik predkoci !! znajdz kabelek od czujnika predkosci ktory idzie to ECu ( zolty ) jak nie masz schematu to cykne ci fotke i utnij , zobacz jak sie wtedy bedzie zachowywal. |
|
|
|
 |
|
|