Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4g92 mivec a przepustnica z E4
Autor Wiadomość
Foxy78 
Nowy Forumowicz

Auto: 4G92 DOHC Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: Naas
Wysłany: 11-11-2009, 08:43   4g92 mivec a przepustnica z E4

Witam

W poprzednim poscie opisalem problemy z przepustnica. Wysokie obroty 1000 na cieplym silniku blokujacy sie motylek itd.
W koncu pojechalem do ASO. Diagnoza - uwalony TPS (prawdopodobnie , bo nie byli pewni)
i prwdopodobnie cos jeszcze. ECU nie wykazywalo bledow nawet kiedy CE sie zapalilo. "Specjalisci" przeoczyli male pekniecie, co moglo byc powodem wysokich obrotow. Po wyjezdzie z ASO obroty byly ok, ale podczas jazdy z jednostajna predkoscia po przekroczeniu 3k oprotow zaczynalo szarpac samochodem. Wtedy wlasnie stwierdzili uszkodzony TPS i ze nic sie ztym nie da zrobic??


Znalazlem na ebay-u kompletna przepustnice od evo 4. Rozwiazanie tansze od wymiany samych sensorow. Pasuje idealnie, a orginalnej do mivec-a nigdzie nie mozna dostac.
Po zamontowaniu:
-obroty na zimnym skacza do 3k
-na cieplym nie schodza ponizej 1500
-podczas jazdy na jalowym faluja od 1200 do 2000 stabilizuja sie na poziome 1800 po zatrzymaniu samochodu,

zmienilem krokowiec na stary, dalej to samo. regulowalem TPS dalej to samo.
Nie zlapalem sie jeszcze za srobke "SAS" poniewaz nie potrafie zlokalizowac zlacza ustawienia zaplonu.

Bardzo bym prosil o jakies sugestie, bo mi sie juz pomysly koncza.
w planach mam jeszcze wymiane swiec na inne i sprawdzenie sondy lambda.
Jednak swiece sa nowe, zmienialem je ponad miesiac temu.

Pozdrawiam
Przemek
_________________
If it's not Jap it's scrap
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 11-11-2009, 09:23   

Za dużo powietrza. Wkręć sas o 2 obroty powinno wystarczyć.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Foxy78 
Nowy Forumowicz

Auto: 4G92 DOHC Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: Naas
Wysłany: 11-11-2009, 10:46   

...masz na mysli srobe u gory przepustnicy?

dzieki za szybka odpowiedz

[ Dodano: 11-11-2009, 23:44 ]
:D Jeden pelny obrot wystarczyl :D

Tak wlasnie myslalem, ze to w tym tkwi problem. Evo 4 to 2l silnik i potrzebuje wiecej powietrza, jednak na stronce kolegi Krzyzak regulacja sroby SAS wygladala mi na dosyc skomplikowana procedure i wolalem sie za to nie brac.

Dalej troche szaleje na zimnym silniku 2500 obrotow zaraz po starcie i stopniowa spadaja w miare nagrzewania sie silnika, ale na cieplym silniku trzyma sie ladnie przy 900. Jest jeszcze jedna sprawa. Po wcisnieciu sprzegla obroty ida w gore nawet do 3 tys ale tylko na zimnym silniku.

po zmianie przepustnicy misiek o wiele lepiej reaguje :mrgreen:
_________________
If it's not Jap it's scrap
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-11-2009, 07:17   

wkręć jeszcze jeden - powiniem przestać wariować na zimno
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Foxy78 
Nowy Forumowicz

Auto: 4G92 DOHC Mivec
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Gru 2008
Posty: 11
Skąd: Naas
Wysłany: 17-11-2009, 16:59   

... w koncu znalazlem troche czasu zeby zajac sie tymi obrotami.
Prolem polega na tym, ze jeszcze jedem pelny obrot srubki sas zamyka calkowicie bypass.
Postanowilem wkrecic ja o jeszcze polowe obrotu.

Dalej wariuje na zimnym, jednak juz nie tak bardzo. 2k po starcie silnika i stopniowo spada.
Da sie jezdzic ale kazde wcisniecie sprzegla powoduje, ze obroty skacza ponad 2500 a nawet 3000. Na cieplym wszystko jest ok obroty stabilne okolo 700 na jalowym objetne czy clima dziala czy nie.

Zastanawiam sie czy jest jeszcze jakis inny powod takiego zachowania, poniewaz zawsze mialem problem z wysokimi obrotami nawet na starej przepustnicy. Tylko w tedy nawet na cieplym nie shodzily ponizej 1000.

Dzieki bardzo za pomoc

[ Dodano: 18-11-2009, 19:29 ]
no panowie jakies sugestie??

czy to moze byc wina swiec? obecnie mam NGK BKR6-11 w sobote zmieniam na DENSO K22

czy ECU?
_________________
If it's not Jap it's scrap
 
 
summitsvift 
Forumowicz


Auto: Mirage Cyborg RS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 70
Skąd: Lodz
Wysłany: 11-05-2011, 11:37   

Foxy78 napisał/a:
... w koncu znalazlem troche czasu zeby zajac sie tymi obrotami.
Prolem polega na tym, ze jeszcze jedem pelny obrot srubki sas zamyka calkowicie bypass.
Postanowilem wkrecic ja o jeszcze polowe obrotu.

Dalej wariuje na zimnym, jednak juz nie tak bardzo. 2k po starcie silnika i stopniowo spada.
Da sie jezdzic ale kazde wcisniecie sprzegla powoduje, ze obroty skacza ponad 2500 a nawet 3000. Na cieplym wszystko jest ok obroty stabilne okolo 700 na jalowym objetne czy clima dziala czy nie.

Zastanawiam sie czy jest jeszcze jakis inny powod takiego zachowania, poniewaz zawsze mialem problem z wysokimi obrotami nawet na starej przepustnicy. Tylko w tedy nawet na cieplym nie shodzily ponizej 1000.

Dawno mnie tu nie bylo wiec ... moze to juz stare jest ale ..
Dziwne ze wcisniecie sprzegła daje takie jazdy !! Moim zdaniem to na pewno nie przepustnica.
Ogolnie chyba cos z ECU , lub czujnik predkoci !! znajdz kabelek od czujnika predkosci ktory idzie to ECu ( zolty ) jak nie masz schematu to cykne ci fotke i utnij , zobacz jak sie wtedy bedzie zachowywal.
Dzieki bardzo za pomoc

[ Dodano: 18-11-2009, 19:29 ]
no panowie jakies sugestie??

czy to moze byc wina swiec? obecnie mam NGK BKR6-11 w sobote zmieniam na DENSO K22

czy ECU?


Dawno mnie tu nie bylo wiec ... moze to juz stare jest ale ..
Dziwne ze wcisniecie sprzegła daje takie jazdy !! Moim zdaniem to na pewno nie przepustnica.
Ogolnie chyba cos z ECU , lub czujnik predkoci !! znajdz kabelek od czujnika predkosci ktory idzie to ECu ( zolty ) jak nie masz schematu to cykne ci fotke i utnij , zobacz jak sie wtedy bedzie zachowywal.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.