Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Silnik gaśnie, kontrolka CE
Autor Wiadomość
senyou 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CA0 1.3 12V
Dołączył: 28 Paź 2008
Posty: 12
Skąd: Nowa Ruda
Wysłany: 15-11-2009, 14:19   [CA1A 1.3] Silnik gaśnie, kontrolka CE

Witam

Samochód zapala dopiero po kilku-kilkunastu próbach. Czuje jak startuje, ale jak by nie nie miał co spalać i gaśnie. Zjawisko to miało miejsce wcześniej, jednak wtedy wystarczyły dwa-trzy przekręcenia i chodził normalnie.

Jak już zapali to silnik pracuje z nogą na pedale, ale swieci sie caly czas kontrolka CE i z trudnością wchodzi na wyzsze oborty, szarpie i ogólne nie równo chodzi. Po sciągnięciu nogi z gazu od razu gaśnie.

Dodam, że wycieka olej. Najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą jest do wymiany, gdyż pod klawiaturą była wymieniana i mechanik stwierdził że jak bedzie dalej wyciekał olej to głowica do robienia (poza tym wiekszość objawów pasuje). Jednak tej przyczyny nie wskazywałbym na pierwszym miejscu - oleju nigdy mu nie brakowało (dolewki :? ) i dało się normalnie jeździć.

Pozatym jak wkladam kluczyk i przekrecam na pozycje "ON" (jeden stopień przed włączeniem zapłonu, zapalają się standardowe kontrolki) to slyszysze takie charakterystyczne dosyć głośnie "bzzzz" przez ok. 4s. Nie wiem czy to normalne.

Jeszcze co mi przychodzi na mysl to być może uwalona pompa paliwa, ostatnio dosyć często jeździłem na rezerwie, ale nie wiem jak to sprawdzić. Jak ktoś ma jakis pomysl niech da znac. Pozdro
Ostatnio zmieniony przez karolgt 15-11-2009, 15:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
emilok 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 145
Skąd: Andrychów
Wysłany: 16-11-2009, 10:47   

Jeśli chodzi o te "bzzzz" to wg mnie to jest silniczek krokowy który się 'ustawia', tzn bada maksymalne położenia zamknięte - otwarte. Jest to całkowicie normalne, i gorzej by było gdyby tak nie robił :>
 
 
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 16-11-2009, 10:52   

Bzzz to krokowiec.
Te objawy troche pasuja mi do problemow z przeplywka
Dioda i postaraj sie wymrugac bledy, bedzie latwiej powiedziec cos wiecej.

Co do wyciekow to umyj silnik i sprawdz dokladnie skad cieknie, bo dzialanie na zasadzie wymienmy to a jak nie pomoze to wymienimy cos nastepnego to wyrzucanie pieniedzy w bloto.
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
maciej 63 
Forumowicz


Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Paź 2006
Posty: 163
Skąd: sława
Wysłany: 16-11-2009, 11:59   

kolega ma 1.3 tam nie ma przepływki , a te bzzz przez ok4s nie jest zbyt długie jak na ustawianie krokowca.
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 16-11-2009, 23:55   

Cytat:
a te bzzz przez ok4s nie jest zbyt długie jak na ustawianie krokowca

Również mam wrażenie, że to za długo, u mnie trwa 1-2s. Ale może to granica błędu ludzkiej percepcji 8)
 
 
 
taisho1982 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt 1.3 97 rok
Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 2
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-04-2010, 19:12   

Witam, chciałbym trochę odświeżyć temat.

Mam Colta 1.6 z 98 roku.
Dwa tygodnie temu pojawił mi się problem, stałem w korku zapaliła się CE (poza zapaleniem nic sie nie dzialo), myślę zgasze i zapaleto moze zgasnie (tak bylo w przypadku poprzedniego colta 1,3 z 97). Zgasilem zapalam, i po 3 sekundach zapala sie CE i silnik gasnie. Trzymanie gazu nic nie daje, silnik dalej gasnie. Co może być przyczyną?

Jutro mam plan podpiac gdzies pod komp. i sprawdzić bledy.

[ Dodano: 14-04-2010, 15:46 ]
Witam,

Mądry Pan po podpięciu komp. oznajmił, iż do wymiany jest Czujnik obrotów wałka rozrządu - wie ktoś, gdzie można takie cos dostać w Krakowie, lub okolicach?

jaki to koszt? idzie to samemu wymienić?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.