 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] Silnik gaśnie, kontrolka CE |
Autor |
Wiadomość |
senyou
Nowy Forumowicz
Auto: Colt CA0 1.3 12V
Dołączył: 28 Paź 2008 Posty: 12 Skąd: Nowa Ruda
|
Wysłany: 15-11-2009, 14:19 [CA1A 1.3] Silnik gaśnie, kontrolka CE
|
|
|
Witam
Samochód zapala dopiero po kilku-kilkunastu próbach. Czuje jak startuje, ale jak by nie nie miał co spalać i gaśnie. Zjawisko to miało miejsce wcześniej, jednak wtedy wystarczyły dwa-trzy przekręcenia i chodził normalnie.
Jak już zapali to silnik pracuje z nogą na pedale, ale swieci sie caly czas kontrolka CE i z trudnością wchodzi na wyzsze oborty, szarpie i ogólne nie równo chodzi. Po sciągnięciu nogi z gazu od razu gaśnie.
Dodam, że wycieka olej. Najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą jest do wymiany, gdyż pod klawiaturą była wymieniana i mechanik stwierdził że jak bedzie dalej wyciekał olej to głowica do robienia (poza tym wiekszość objawów pasuje). Jednak tej przyczyny nie wskazywałbym na pierwszym miejscu - oleju nigdy mu nie brakowało (dolewki ) i dało się normalnie jeździć.
Pozatym jak wkladam kluczyk i przekrecam na pozycje "ON" (jeden stopień przed włączeniem zapłonu, zapalają się standardowe kontrolki) to slyszysze takie charakterystyczne dosyć głośnie "bzzzz" przez ok. 4s. Nie wiem czy to normalne.
Jeszcze co mi przychodzi na mysl to być może uwalona pompa paliwa, ostatnio dosyć często jeździłem na rezerwie, ale nie wiem jak to sprawdzić. Jak ktoś ma jakis pomysl niech da znac. Pozdro |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 15-11-2009, 15:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
emilok
Mitsumaniak

Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 18 Cze 2008 Posty: 145 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 16-11-2009, 10:47
|
|
|
Jeśli chodzi o te "bzzzz" to wg mnie to jest silniczek krokowy który się 'ustawia', tzn bada maksymalne położenia zamknięte - otwarte. Jest to całkowicie normalne, i gorzej by było gdyby tak nie robił :> |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 16-11-2009, 10:52
|
|
|
Bzzz to krokowiec.
Te objawy troche pasuja mi do problemow z przeplywka
Dioda i postaraj sie wymrugac bledy, bedzie latwiej powiedziec cos wiecej.
Co do wyciekow to umyj silnik i sprawdz dokladnie skad cieknie, bo dzialanie na zasadzie wymienmy to a jak nie pomoze to wymienimy cos nastepnego to wyrzucanie pieniedzy w bloto. |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
maciej 63
Forumowicz

Auto: COLT 1.6 cjo 98r bistro
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Paź 2006 Posty: 163 Skąd: sława
|
Wysłany: 16-11-2009, 11:59
|
|
|
kolega ma 1.3 tam nie ma przepływki , a te bzzz przez ok4s nie jest zbyt długie jak na ustawianie krokowca. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 16-11-2009, 23:55
|
|
|
Cytat: | a te bzzz przez ok4s nie jest zbyt długie jak na ustawianie krokowca |
Również mam wrażenie, że to za długo, u mnie trwa 1-2s. Ale może to granica błędu ludzkiej percepcji |
|
|
|
 |
taisho1982
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt 1.3 97 rok
Dołączył: 20 Kwi 2008 Posty: 2 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-04-2010, 19:12
|
|
|
Witam, chciałbym trochę odświeżyć temat.
Mam Colta 1.6 z 98 roku.
Dwa tygodnie temu pojawił mi się problem, stałem w korku zapaliła się CE (poza zapaleniem nic sie nie dzialo), myślę zgasze i zapaleto moze zgasnie (tak bylo w przypadku poprzedniego colta 1,3 z 97). Zgasilem zapalam, i po 3 sekundach zapala sie CE i silnik gasnie. Trzymanie gazu nic nie daje, silnik dalej gasnie. Co może być przyczyną?
Jutro mam plan podpiac gdzies pod komp. i sprawdzić bledy.
[ Dodano: 14-04-2010, 15:46 ]
Witam,
Mądry Pan po podpięciu komp. oznajmił, iż do wymiany jest Czujnik obrotów wałka rozrządu - wie ktoś, gdzie można takie cos dostać w Krakowie, lub okolicach?
jaki to koszt? idzie to samemu wymienić? |
|
|
|
 |
|
|