Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:31 |
Mam problem mój misiek mi szarpie |
Autor |
Wiadomość |
adam265344
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 4 Skąd: Olbrachtowo
|
Wysłany: 28-11-2009, 14:17 Mam problem mój misiek mi szarpie
|
|
|
Witam wszystkich mitsumaniaków mój misiek szarpie mi cholernie, wymieniłem już przewody, kopółke razem z bolcem, cewkę, świece i dalej to samo! Szarpie mi w granicach 1000-3000 obrotów. Błagam koledzy pomóżcie będę bardzo wdzięczny. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-11-2009, 17:47
|
|
|
Skoro zasadniczo wymieniłeś elementy układu zapłonowego to pozostała jeszcze druga cześć czyli układ paliwowy. Czy samochód ma gaz (zwłaszcza mieszalnik) albo był nieużywany przed długi czas? Być może problem z wtryskiwaczami lub z pompą paliwa lub filtrem. Jaką masz wersje (12v czy 24v) ? Pomóc można wtedy kiedy podasz trochę szczegółów bo nikt nie wywróży rozwiązania z fusów - potrzebne są po prostu informacje. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Michal.dh
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 28 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-11-2009, 18:06
|
|
|
Miałem podobny problem, po wymianie kopółki było co prawda lepiej ale nie do końca, nie wiedziałem co jeszcze można zrobić by było lepiej.
wymieniłem cały wydech od końca do kolektorów, nie zamierzałem wymieniać katalizatora ale mechanik powiedzial, że ten który mam jest cały zapchany, porozwalany i zapytał czy te auto wogóle jedzie:/ powiedziałem, że tak, ale nie tak szybko i płynnie jak inna sigma, wymieniłem więc katalizator i zostałem poważnie zaskoczony:) auto nie szarpie już wcale, płynnie chodzi, jak hamuje silnikiem, jak szybko puszcze gaz i oczywiście jak przyspieszam:D Oczywiście po wszystkim porównałem na prostej jak idą teraz te same Sigmy i jak wcześniej zostawałem w tyle tak teraz jest równo:DDD
Może to troszke pomoże, bo można tak wymieniać bez końca wszystko, a tu przyczyną okazuje się katalizator |
_________________ nasze Sigmy
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-11-2009, 18:09
|
|
|
Michal.dh napisał/a: | Miałem podobny problem, po wymianie kopółki było co prawda lepiej ale nie do końca, nie wiedziałem co jeszcze można zrobić by było lepiej.
wymieniłem cały wydech od końca do kolektorów, nie zamierzałem wymieniać katalizatora ale mechanik powiedzial, że ten który mam jest cały zapchany, porozwalany i zapytał czy te auto wogóle jedzie:/ powiedziałem, że tak, ale nie tak szybko i płynnie jak inna sigma, wymieniłem więc katalizator i zostałem poważnie zaskoczony:) auto nie szarpie już wcale, płynnie chodzi, jak hamuje silnikiem, jak szybko puszcze gaz i oczywiście jak przyspieszam:D Oczywiście po wszystkim porównałem na prostej jak idą teraz te same Sigmy i jak wcześniej zostawałem w tyle tak teraz jest równo:DDD
Może to troszke pomoże, bo można tak wymieniać bez końca wszystko, a tu przyczyną okazuje się katalizator |
Dobry trop ale musiałby naprawdę mieć zatkany całkiem żeby go aż tak zmuliło no ale spróbować warto bo to nic nie kosztuje |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Michal.dh
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 28 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-11-2009, 18:12
|
|
|
co do kosztów to mnie sam kat kosztował 600zł co mi się nie bardzo podobło, mój nigdy nie był wymieniany więc był już pełnoletni. Płynność i radośc z jazdy pozwoliła mi odrazu zapomnieć o tym nieplanowanym wydatku:) |
_________________ nasze Sigmy
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-11-2009, 18:14
|
|
|
To jaki zamontowałes? Ja wrzuciłem jakis BOSAL uniwersalny z 55 mm rurą (do wspawania) za 180 zł i na razie póki co to auto jeździ normalnie. Oglądałem go niedawno po roku działania i wygląda jak nigdy nie używany. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Michal.dh
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 28 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-11-2009, 18:22
|
|
|
Koleś polecił jakiś z "nieniszczalnym" metalicznym środkiem, w przekroju jest okrągły, wszystko gra, auta nie słychać jak jest załączone, ale nie rozumiem dlaczego nadal śmierdzi jakby ta farba którą popsikał spawy i po wyłączeniu auta słychać takie strzały stygnącego katalizatora, myślałem że to minie a tu ciągle to słychać:/ nie wiem czy tak ma być? Mówił ,że to specjalny kat do pojemności od 3 litrów mam nadzieje, że tak rzeczywiście jest |
_________________ nasze Sigmy
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-11-2009, 18:24
|
|
|
Podejrzewam że wcisnął co miał pod ręką. Bosal też jest do 3L. Metaliczny wkład jest ponoć lepszy bo ma mniejsze opory ale to informacja zasłyszana. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Michal.dh
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 28 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28-11-2009, 18:29
|
|
|
wiesz czekałem ponad godzinę bo pojechali specjalnie po ten katalizator i tłumik dla kogoś. |
_________________ nasze Sigmy
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 28-11-2009, 19:05
|
|
|
adam265344, Proponował bym sczytać błędy, możliwe że będzie tak jak u Bulwy.
Co to może być,szarpie |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
adam265344
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 4 Skąd: Olbrachtowo
|
Wysłany: 28-11-2009, 22:36
|
|
|
Ja mam wersję 12V lukasz12. Dzięki za odpowiedzi spróbuje z kat może będzie poprawa. Dzięki koledzy. Jak wymienię to dam znać.
[ Dodano: 28-11-2009, 22:44 ]
A i autko mam na gaz (sekwencje) ale cały czas używam. I tak jak pisałem wcześniej wymieniłem cały układ elektryczny silnika. A dziwi mnie to że jak jest zimny to dobrze chodzi. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 28-11-2009, 23:35
|
|
|
To może któraś z tych Sigm co ostatnio były na OTOMOTO? Była taka jedna bordowa z gazem, właśnie sekwencyjnym - niesławnymi Valtekami (wtryskiwacze ale słabe). Jaką masz instalację gazową? Nie ma różnicy w działaniu między gazem a benzyną ? |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
adam265344
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 4 Skąd: Olbrachtowo
|
Wysłany: 29-11-2009, 08:59
|
|
|
Mam sekwencje a różnicy nie ma w działaniu między gazem a benzyną. i tu i tu tak samo.
[ Dodano: 29-11-2009, 19:08 ]
A ja mam BRC ponoć dobra instalacja. |
|
|
|
 |
Bulwa
Mitsumaniak

Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 201 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: 01-12-2009, 09:12
|
|
|
adam265344, Ja miałem takie same objawy na zimnym ok,po rozgrzaniu szarpanie,okazało się że nie łączyły wtyczki na przepływomierzu i czujnikach temperatury,po przeczyszczeniu styków sigma znowu śmiga jak nowa,sprawdz może masz to samo. |
_________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 |
|
|
|
 |
adam265344
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 12V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lis 2009 Posty: 4 Skąd: Olbrachtowo
|
Wysłany: 01-12-2009, 20:18
|
|
|
Dobra zobaczę i jak coś to dam znać
[ Dodano: 05-12-2009, 19:32 ]
W końcu udało się!!!! Przyczyną były świece zamówiłem specjalne do LPG i teraz chodzi jak złoto |
|
|
|
 |
|