[E3x ALL] Wyciszenie wnętrza |
Autor |
Wiadomość |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 04-12-2009, 21:21 [E3x ALL] Wyciszenie wnętrza
|
|
|
Witam
Więc chciałem się wreszcie zabrać za wyeliminowanie pewnych szumów i szmerów, które pojawiają się w moim Galancie. Mianowicie jadąc z prędkościami powyżej 80km/h szczególnie podczas bocznych podmuchów wiatru wewnątrz samochodu słychać różne wspomniane wyżej szumy z okolic uszczelek drzwiowych. O nowych dobrych uszczelkach mogę sobie pomarzyć. Stąd pomysł żeby usprawnić stare.
Więc uszczelki w drzwiach na górze drzwi są w takim metalowym profilu ale już niżej zostały przyczepione do drzwi takimi zaczepkami, w ten sposób, że można pod uszczelkę wsadzić palec. Coś mniej więcej koło tego co na zdjęciu poniżej. Stąd mój pomysł ażeby je może przykleić butaprenem do drzwi.
Dodam tylko, że mój misiek nie był bity, więc nie ma krzywych drzwi itp.
Może macie jakieś inne pomysły na wyciszenie wnętrza? |
_________________ Mój Galant
Moja strona o Galancie
 |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 04-12-2009, 23:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-12-2009, 23:11
|
|
|
Maty ?
Co do uszczelek to najpierw spróbuj popsikać uszczelki jakimś sprayem na bazie silikonu. Np guma+ czy coś takiego. Ewentualnie wazelinka |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 04-12-2009, 23:26
|
|
|
Przednie drzwi mam już wygłuszone matami a z oklejaniem reszty samochodu będę się bawił na wiosnę. Poza tym maty nie pomogą na szumy i szmery a o to mi głównie chodzi.
Jutro tak profilaktycznie zaatakuję uszczelki sprayem i zobaczymy co będzie. |
_________________ Mój Galant
Moja strona o Galancie
 |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 05-12-2009, 20:30
|
|
|
Ja nie jestem do końca przekonany czy jakiekolwiek wazeliny, silikony itp pomoże na wygniecione przez 20 lat gumy. Ale trzymam kciuki jeżeli Ci się w jakiś sposób uda poprawić uszczelki to czekam na wiadomość, ponieważ też oczywiście mam z tym problem.
Chyba, że jest jeszcze wyjście z szukaniem uszczelek używanych, ale w lepszym stanie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
u157
Mitsumaniak

Auto: Galant E 33, EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 344 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 05-12-2009, 21:45
|
|
|
Zastanawiam się czy na te szumy nie pomogła by taka uszczelka, jaka stosowano w Fordzie Sierra. Na ramce tylnych drzwi była uszczelka zasłaniająca przerwę miedzy drzwiami przednimi i tylnymi. Zmniejszyła by się ilość powietrza wpływającego pod ramki i zewnętrze uszczelki. A może ktoś już próbował tego patentu? |
_________________ E33 1991
EA5W 1997
 |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 06-12-2009, 00:16
|
|
|
W dziale Galantów EA był taki temat, gdzie właśnie użytkownicy narzekali na szum z uszczelek i próbowali coś zaradzić. Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale wydaje mi się, że doszli do takiego wniosku, że hałasują głównie uszczelki które bezpośrednio stykają się z szybą, w miejscu gdzie kończy się tapicerka drzwi a zaczyna się szyba. Być może u nas w E3 jest podobnie, nie wiem bo nie sprawdzałem. Pamiętam za to, że jak jeździłem E16 (na tylnym siedzeniu ) to dociśnięcie tej uszczelki do szyby powodowało znaczny spadek hałasu. Więc może jest to jakiś trop...
Poza tym na próbę można zakleić taśmą daną szczelinę, i przejechać się trochę szybszą niż zwykle prędkością, i w ten sposób dojść, które miejsce hałasuje najbardziej Sam bym się tym chętnie zajął gdyby nie ciągłe usterki Gala, które powodują że po prostu nie mam czasu na takie "pierdoły" jak te uszczelki...
[ Dodano: 06-12-2009, 00:19 ]
siudii, myślę że podklejenie tych uszczelek nic nie da, ponieważ są one dociskane przez drzwi (kiedy te są zamknięte) i z powodzeniem spełniają swoją rolę. Raczej, jeśli już, skupiłbym się na uszczelnieniu szpar drzwi-drzwi oraz drzwi-błotnik. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 06-12-2009, 09:51
|
|
|
kamilek napisał/a: | myślę że podklejenie tych uszczelek nic nie da, ponieważ są one dociskane przez drzwi (kiedy te są zamknięte) i z powodzeniem spełniają swoją rolę |
No właśnie też nie do końca. U mnie(chociaż może to też być indywidualny przypadek), w szczególności po stronie pasażera, jeżeli w czasie jazdy docisnie się drzwi to szum staje się mniejszy, jak dobrze pamiętam, to w jednym miejscu w górnym narożniku drzwi jest albo pęknięta albo splaszczona(?) uszczelka... musialbym się temu przyjrzeć. |
_________________
 |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-12-2009, 10:32
|
|
|
nie wiem czy tutaj na forum, czy w innym miejscu ale czytałem o takim sposobie:
- kupić elastycznego wężyka niedużej średnicy (troszkę mniejszej niż ten do spryskiwaczy)
- naciąć delikatnie uszczelkę (mowa o tej w drzwiach lub na karoserii - broń boże nie ciąć tej przy szybie) i poprzez tą dziurkę wprowadzić ów wężyk do środka - usztywni on profile tej gumy i poprawi docisk.
sam nie praktykowałem (jeszcze) |
|
|
|
 |
dave89
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 GLSi [E33A] 4G63
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 49 Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: 06-12-2009, 11:29
|
|
|
adams12 to nie jest głupi pomysł może się udać!:) Sam mam problem z szumami w galancie czasem jak jadę z prędkością około 100km/h to wydaje się jakby gdzieś były niedomknięte drzwi lub szyby. Myślę czy nie przylepić uszczelek na całej długości może gdzieś przy docisku źle się odkształca i powstaje prześwit. Ewentualnie wymieniłbym na nowe ale chyba są nie do dostania. Muszę przyznać że i tak jak na około 19-20letnie samochody uszczelki dosyć dobrze się trzymają. Zastanawiam się czy problem szumów pojawił się z czasem czy może już kupując w tamtych czasach nowego galanta problem występował? |
|
|
|
 |
kamilek
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 15 Kwi 2006 Posty: 1107 Skąd: Legionowo
|
Wysłany: 08-12-2009, 13:41
|
|
|
Wook@sH, ale ja mówiłem o miejscach które u siudii'ego na zdjęciu są zaznaczone przerywaną linią. Tam podklejenie uszczelki (moim zdaniem) nic nie da. Zresztą tu gdzie jest ciągła linia, podklejenie też nic nie da. Tą uszczelkę trzeba jakoś "wypchnąć" żeby mocniej dociskała do drzwi i budy. Sposób adamsa jest dobry, ale pewnie po takim zabiegu trzeba będzie mocno trzasnąć drzwiami żeby się zamknęły, bo "wypełnione" uszczelki będą wypychać drzwi na zewnątrz.
Można też spróbować lekko dogiąć ramkę drzwi (ciągła linia), zawsze to coś też zwiększy nacisk na uszczelki. Może się okazać przydatne jeśli (jak u Wook@sH'a) ktoś ma problem z narożnikiem na górze. |
_________________ Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy
Galant E33 - koniec przygody
"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst |
|
|
|
 |
|