[Cari 1.8 GDI] GDI przerywa! Ratunku! |
Autor |
Wiadomość |
cegla96
Nowy Forumowicz cegla96
Auto: Carisma '99 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-12-2009, 20:46 [Cari 1.8 GDI] GDI przerywa! Ratunku!
|
|
|
Witam! Potrzebuje pomocy!
Mam Cari juz jakies pol roku. Wszystko było cacy do tej chwili. Wyprzedzałem autobus i wkrecilem go na niecale 6tys na dwójce. Wtedy zaczal przerywac i zapaliła sie kontrolka silnika. Ale zabujało mnie tak dwa razy i wkrecil sie na wyzsze obroty po czym zgasła kontrolka silnika. Podejrzewam ze to czujnik położenia walu ale nie jestem pewny.
Dodam ze miałem problem z zapaleniem przed ta jazda. A dokladnie strasznie długo krecil.
Pomocy! |
_________________ Ceglasty |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-12-2009, 20:57
|
|
|
cegla96, zalecam kontrole bledow na kompie, nasuna jakies mozliwosci, w ciemno nie ma co zgadywac |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
cegla96
Nowy Forumowicz cegla96
Auto: Carisma '99 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-12-2009, 20:57
|
|
|
Jeśli to jest błąd chwilowy wykaże na kompie? |
_________________ Ceglasty |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 04-12-2009, 21:05
|
|
|
cegla96, Z podpisu widzę że masz "Carisma '99 1.8GDI" Powinno się ją dać "wymrugać", w pamięci ECU powinno się odnotować - co to było /przynajmniej u mnie tak jest/. Mam GDI z tego rocznika . W moim się daje.
Z uszkodzonym czujnikiem położenia wału nie odpaliłbyś silnika, no i błąd byłby "sztywny".
Znaczy niegasnąca kontrolka silnika |
|
|
|
 |
cegla96
Nowy Forumowicz cegla96
Auto: Carisma '99 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-12-2009, 21:10
|
|
|
To juz w ogole nie mam pojęcia co sie dzieje... |
_________________ Ceglasty |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 04-12-2009, 21:11
|
|
|
cegla96, a co się dzieje?. Czy chodzi o "mruganie" błędów w GDI?? |
|
|
|
 |
cegla96
Nowy Forumowicz cegla96
Auto: Carisma '99 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-12-2009, 21:17
|
|
|
Dlaczego przerywa na wysokich obrotach? |
_________________ Ceglasty |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 04-12-2009, 21:26
|
|
|
cegla96, Kontrola historii błędów /oczywiście, o ile on się odnotował/, powiedziałaby wszystko, a tak - to można długo gdybać.
Moze być np. to:
link
czyli nie nastarcza paliwa..... |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 04-12-2009, 21:38
|
|
|
cegla96 napisał/a: | Jeśli to jest błąd chwilowy wykaże na kompie? | tak bedzie zapamietany w pamieci komputera jako blad ktory kiedys byl (blad nieobecny) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 04-12-2009, 22:24
|
|
|
Pozwolę sobie zacytować kolegę usera "aren195612": Cytat: | Pompa wysokiego ciśnienia jest „SERCEM” GDI . Jej stan decyduje o sprawności silnika. | Z tą opinią zgadzam się w 102%. Doszedłem do tego wniosku po wykonaniu wymiany pompy w.c. w swojej cari. Większość bolączek silnika GDI bierze się z niesprawności pompy w.c. lub jej komponentów. Jest to prawdziwe serce tego silnika. |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2009, 00:48
|
|
|
cegla96 napisał/a: | Jeśli to jest błąd chwilowy wykaże na kompie? | na zworke nie, w ASO tak |
|
|
|
 |
aren195612
Forumowicz
Auto: Space Star GDI 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 384 Skąd: Stargard Szczeciński
|
Wysłany: 05-12-2009, 07:10
|
|
|
Manysh napisał/a: | cegla96 napisał/a: | Jeśli to jest błąd chwilowy wykaże na kompie? | na zworke nie, w ASO tak |
Koledzy rozsądźmy to w końcu: czy GDI da się „wymrugać”??
W Carisma FAQ stoi jak byk: „jeśli ktoś szuka podobnego opisu do GDI to niestety takiego nie ma bo GDI to tylko w serwisie zbadamy”. Chodzi oczywiście o diagnozowanie za pomocą zworki.
Opierając się na tym stwierdzeniu że nie powinniśmy się w ogóle za to brać, i ja też bym się nie brał gdyby:
Sprawdzając ciśnienie sprężania, wypiąłem zgodnie z manualem wtyk od czujnika położenia wału, oczywiste, że podczas kręcenia silnikiem wywalił sztywny błąd, zaciekawiony zworkując pin 1-4 sprawdziłem co to za jeden, wg manuala dla rocznika auta - błąd 22 czujnik wału, czyli święta prawda, wpiąłem wtyk, lampka diagnostyczna zgasła sama, bez resetu ECU.
Jakiś tydzień później sprawdzałem coś tam evoskanem, wpiąłem się do gniazda OBDII, czyli nic więcej poza tym że zwarłem ponownie pin 1-4, kluczyk na ON- mruga ponownie błąd 22 . Wychodzi na to że w pamięci został. evoskan go oczywiście nie odczytał, niestety ten soft nie suportuje mojego samochodu , usunąłem błąd korzystając z opcji Clear DTCs w evoskanie, pomimo tego że był on tam niewidoczy. Nie widział historii błędów, ale ją wyczyścił.
W suplemencie do GDI na 2001 rok nie ma już niestety błędów dwucyfrowych, są natomiast takie: P0100, jest ich sporo, do P1610, i tych raczej nie wymrugamy, no bo jak?.
Ale auta z rocznika 1999/2000 raczej tak- tabela błędów zawiera błędy od 11 do 99.
Nie wiem jak z wcześniejszymi rocznikami. Ktoś pisał na forum że odczyt zworką możliwy jest po odblokowaniu tej funkcji w ECU. Nie sądzę żeby mój Space był przedmiotem jakiegoś tuningu. Jest to raczej sprawa rocznika.
A więc dwa pytania:
1/ Czy da się "wymrugać" bieżący sztywny błąd z ECU? w GDI czy też nie.
2/ Czy da się "wymrugać" historię błędów z ECU w GDI czy też nie?.
Proszę o własne doświadczenia w tym temacie, a nie powielanie zasłyszanych, przeczytanych opinii to może da to się jakoś uporządkować.
Wracając do tematu wątku:
cegla96, Ja spróbowałbym jednak „wymrugać”, |
Ostatnio zmieniony przez aren195612 05-12-2009, 14:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
cegla96
Nowy Forumowicz cegla96
Auto: Carisma '99 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 15 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-12-2009, 11:59
|
|
|
A bedzie mozliwe sprawdzenie tego błędu za pomoca takiego prostego OBD2 z allegro za te powiedzmy 80 zl? Czy odczytam go z pamieci? |
_________________ Ceglasty |
|
|
|
 |
Manysh [Usunięty]
|
Wysłany: 05-12-2009, 12:21
|
|
|
Da sie "wymrugac" jak CE sie pali, jak był bład tymczasowy, to sie nie da...
zeby wszystko było jasne, Jak cos padło i CE sie pali to wymrugasz, jak cos nie trybi i CE raz sie pal,i raz nie, to nie wymrugasz |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 05-12-2009, 13:55
|
|
|
aren195612
W moim przypadku czyli GDI da sie wymrugać. Miałem problem z immo czyli czasami kontrolka silnika zapalala sie a po jakims czasie znikala. jak juz bylo wszystko ok czyli normalnie gasla kontrolka silnika i mozna bylo odpalic auto to przy zwarciu pinów i tak otrzymywalem błąd immo 54. czyli pamietal ten blad |
_________________
 |
|
|
|
 |
|