[EA5A/W 2.5] Cykanie w silniku pod obciązeniem |
Autor |
Wiadomość |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 09-12-2009, 14:41 [EA5A/W 2.5] Cykanie w silniku pod obciązeniem
|
|
|
Witam
Mam dla Klubowiczow zagadke, ktorej sam nie moge rozwiklac.
Otóż spóźniłem się z ostatnią zmianą oleju o jakies 5kkm. Coś mi świergotało, że wymiana była przy 218kkm a faktycznie byla przy 213kkm :/ Siłą rzeczy zawory przy niskich temperaturach zaczynały klepać co mnie mocno denerwowało bo jak może klepać gdy dopiero 8kkm najechane (a było 13kkm). Jednak jestem już jakieś 2kkm od wymiany czyli wszystko się wypłukało ale auto mi cyka. I teraz jest zagadka bo:
1. Na zimno po odpaleniu nie cyka
2. Po zagrzaniu zaczyna cykać ale
- cykanie jest podczas spokojnej jazdy np. utrzymywanie zadanej prędkości, delikatne przyspieszanie, gdy przyspieszam bardziej ochoczo (powiedzmy przepustnica na pol gwizdka) jest cisza
- cykanie jest na tyle złośliwe, że słychać tylko gdy okna są zamknięte a gdy otworzyć okno nic nie słychać bo szum ulicy je zagłusza. Słuchanie radia jednak nie pomaga
- na luzie dwa razy na chwilę udało mi się zmusić do cykania i to tylko dokłanie na 1krpm a innym razem na 3krpm.
- wrzuciłem D, zaciągnąłem ręczny i delikatnie próbowałem ruszyć (max 1,1 krpm) cykanie się pojawia znacznie częściej niż na N, stąd wniosek że cyka pod obciążeniem
I teraz mam takie pytanie. Czy popychacze mogą dzwonić tylko gdy auto jest pod małym obciążeniem? Nie cyka ani gdy zdecydowanie przyspieszam ani gdy stoję i kręcę obrotomierzem. Obciążenie silnika nie ma chyba wpływu na ciśnienie oleju w silniku (wg mojego rozumowania ciśnienie oleju zależy od pompy oleju, czyli od obrotów). Ponieważ podobno smarowanie silnika jest lepsze, im wyższe są obroty, ostatnio wymuszałem trochę niższe biegi niż automat i goniłem pare km na wyższych obrotach (4-5krpm), ale jak dotąd nie widzę wpływu na cykanie. Dzisiaj wręcz szału dostawałem od niego.
Jeśli to nie są popychacze to co innego może mi cykać? Skrzynia biegów? W głowie mi nie cyka bo siostra wybitnie niemotoryzacyjna też to słyszy, a nawet sama to zauważyła. |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 09-12-2009, 20:14, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10678 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-12-2009, 17:05
|
|
|
A zaworek w odmie???
Tez mam takie cykanie czasami jeśli zbliża się czas wymiany oleju czyli 11-12kkm. Jest to bardzo nieregularne, wydaje mis sie ze jak jeżdżę po mieście tylko to się nasila.
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 09-12-2009, 20:03
|
|
|
Hmmm wygląda to na coś związanego z gazem bo jak przełączę na benzynę to nic takiego się nie dzieje i to by tumaczylo czemu jest cisza na zimnym. Ale co tak cyka? Muszę mój ulubiony serwis gazowniczy odwiedzic |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23637 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-12-2009, 20:11
|
|
|
brodzky, jezeli z gazem to albo elektrozawór, albo wtryskiwacz którys siada i zaczyna cykac/klepac |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10678 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 10-12-2009, 00:54
|
|
|
robertdg napisał/a: | brodzky, jezeli z gazem to albo elektrozawór, albo wtryskiwacz którys siada i zaczyna cykac/klepac | A to moze być prawda... i umnie też to samo moze sie dziać. |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 11-12-2009, 10:14
|
|
|
Pewnie wyklepane Valteki się odzywają. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 19-12-2009, 13:55
|
|
|
Byłem w gazowni i coś pomajstrowali przy czujniku ciśnienia (zdjęli z przegrody i przypiety jest teraz do linki gazu). Ustało ale znowu się odzywa tylko, że wcześniej było cicho i czasem głośniej a teraz jest wcale albo wali konkretnie. Tyle że wali dużo rzadziej a nie cały czas
Nie mam valteków tylko jakies plainjety czy magicjety. Były cichsze niż benzynowe.
A i co ciekawe ręczny, D i delikatnie gazu. W środku puka a na zewnątrz cisza... |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 21-12-2009, 08:21
|
|
|
brodzky, wrzuc zdjecie parownika jak jest zamontowany. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 21-12-2009, 17:34
|
|
|
teraz to mam super smatphone ktory fotek robic nie umie wiec powiem, ze lezy gdzies pod pompa hamulcowa. U innych widzialem pod akumulatorem ale nie chcialem tak bo bym sie do bagnetu od AT nie dostal. Nie wiem czy wisi na nadkolu czy na przegrodzie. Poszukam fotki z zeszlego telefonu i wrzuce. Yyy parownik == reduktor? |
_________________ Gaz jest... tani
Mój Galant |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 22-12-2009, 23:47
|
|
|
brodzky napisał/a: | Yyy parownik == reduktor? |
yhy
zobacz od razu czy to on nie przenosi drgań... |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
|