Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Cykanie w silniku pod obciązeniem
Autor Wiadomość
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 09-12-2009, 14:41   [EA5A/W 2.5] Cykanie w silniku pod obciązeniem

Witam

Mam dla Klubowiczow zagadke, ktorej sam nie moge rozwiklac.
Otóż spóźniłem się z ostatnią zmianą oleju o jakies 5kkm. Coś mi świergotało, że wymiana była przy 218kkm a faktycznie byla przy 213kkm :/ Siłą rzeczy zawory przy niskich temperaturach zaczynały klepać co mnie mocno denerwowało bo jak może klepać gdy dopiero 8kkm najechane (a było 13kkm). Jednak jestem już jakieś 2kkm od wymiany czyli wszystko się wypłukało ale auto mi cyka. I teraz jest zagadka bo:
1. Na zimno po odpaleniu nie cyka
2. Po zagrzaniu zaczyna cykać ale
- cykanie jest podczas spokojnej jazdy np. utrzymywanie zadanej prędkości, delikatne przyspieszanie, gdy przyspieszam bardziej ochoczo (powiedzmy przepustnica na pol gwizdka) jest cisza
- cykanie jest na tyle złośliwe, że słychać tylko gdy okna są zamknięte a gdy otworzyć okno nic nie słychać bo szum ulicy je zagłusza. Słuchanie radia jednak nie pomaga ;-)
- na luzie dwa razy na chwilę udało mi się zmusić do cykania i to tylko dokłanie na 1krpm a innym razem na 3krpm.
- wrzuciłem D, zaciągnąłem ręczny i delikatnie próbowałem ruszyć (max 1,1 krpm) cykanie się pojawia znacznie częściej niż na N, stąd wniosek że cyka pod obciążeniem

I teraz mam takie pytanie. Czy popychacze mogą dzwonić tylko gdy auto jest pod małym obciążeniem? Nie cyka ani gdy zdecydowanie przyspieszam ani gdy stoję i kręcę obrotomierzem. Obciążenie silnika nie ma chyba wpływu na ciśnienie oleju w silniku (wg mojego rozumowania ciśnienie oleju zależy od pompy oleju, czyli od obrotów). Ponieważ podobno smarowanie silnika jest lepsze, im wyższe są obroty, ostatnio wymuszałem trochę niższe biegi niż automat i goniłem pare km na wyższych obrotach (4-5krpm), ale jak dotąd nie widzę wpływu na cykanie. Dzisiaj wręcz szału dostawałem od niego.

Jeśli to nie są popychacze to co innego może mi cykać? Skrzynia biegów? W głowie mi nie cyka bo siostra wybitnie niemotoryzacyjna też to słyszy, a nawet sama to zauważyła.
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
Ostatnio zmieniony przez robertdg 09-12-2009, 20:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10678
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-12-2009, 17:05   

A zaworek w odmie???
Tez mam takie cykanie czasami jeśli zbliża się czas wymiany oleju czyli 11-12kkm. Jest to bardzo nieregularne, wydaje mis sie ze jak jeżdżę po mieście tylko to się nasila.
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 09-12-2009, 20:03   

Hmmm wygląda to na coś związanego z gazem bo jak przełączę na benzynę to nic takiego się nie dzieje i to by tumaczylo czemu jest cisza na zimnym. Ale co tak cyka? Muszę mój ulubiony serwis gazowniczy odwiedzic
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23637
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-12-2009, 20:11   

brodzky, jezeli z gazem to albo elektrozawór, albo wtryskiwacz którys siada i zaczyna cykac/klepac
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10678
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 10-12-2009, 00:54   

robertdg napisał/a:
brodzky, jezeli z gazem to albo elektrozawór, albo wtryskiwacz którys siada i zaczyna cykac/klepac
A to moze być prawda... i umnie też to samo moze sie dziać.
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 11-12-2009, 10:14   

Pewnie wyklepane Valteki się odzywają.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 19-12-2009, 13:55   

Byłem w gazowni i coś pomajstrowali przy czujniku ciśnienia (zdjęli z przegrody i przypiety jest teraz do linki gazu). Ustało ale znowu się odzywa tylko, że wcześniej było cicho i czasem głośniej a teraz jest wcale albo wali konkretnie. Tyle że wali dużo rzadziej a nie cały czas :)
Nie mam valteków tylko jakies plainjety czy magicjety. Były cichsze niż benzynowe.

A i co ciekawe ręczny, D i delikatnie gazu. W środku puka a na zewnątrz cisza...
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 21-12-2009, 08:21   

brodzky, wrzuc zdjecie parownika jak jest zamontowany.
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 21-12-2009, 17:34   

teraz to mam super smatphone ktory fotek robic nie umie wiec powiem, ze lezy gdzies pod pompa hamulcowa. U innych widzialem pod akumulatorem ale nie chcialem tak bo bym sie do bagnetu od AT nie dostal. Nie wiem czy wisi na nadkolu czy na przegrodzie. Poszukam fotki z zeszlego telefonu i wrzuce. Yyy parownik == reduktor?
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 22-12-2009, 23:47   

brodzky napisał/a:
Yyy parownik == reduktor?


yhy

zobacz od razu czy to on nie przenosi drgań...
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.