Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.9 DI-D nierównomierna jazda przy niezmiennym położeniu
Autor Wiadomość
Jarek1970 
Nowy Forumowicz
mitsubishi again

Auto: Carisma 1.9 DI-D `03 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Direct from Hell
Wysłany: 09-12-2009, 19:37   1.9 DI-D nierównomierna jazda przy niezmiennym położeniu

Witam serdecznie. Jestem posiadaczem od roku DI-D i jak na razie obyło się bez większych problemów. W piątek wymieniłem olej i filter oleju (Castrol magnatec diesel ) i do wczoraj nic się nie działo.
W kliku słowach spróbuje opisać objawy. Starając się jechać z stałą prędkością bez znaczenia na jakim biegu i bez zmiany położenia pedału gazu mam wrażenie , że moja Cari przyśpiesza i zwalnia ( taka falująca jazda ) jakby się przyduszała na chwilę i odzyskiwała wigor. Na wolnych obrotach nic się nie dzieje. Po dodaniu gazu przyspiesza płynnie bez problemu. Wcześniej nie miałem takich objawów.
Czy ktoś miał już taki problem i jaka może być tego przyczyna ?

Pozdrawiam
_________________
Cari 1.6 2001 Classic
Cari 1.9 DI-D 2003 Elegance
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 10-12-2009, 12:30   

może zalałeś za dużo lub nieodpowiedniej gęstości .
 
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 10-12-2009, 16:49   

Czy podczas tego falowania czuć dławienie czy jest to tak jakby zmniejszenie gazu i ponowne dodanie? Z jakim okresem czasu nastepuje takie "falowanie"? Radzę na luzie potrzymać go na ok 2500obr i zobaczyć czy na N-ce też będzie falował.
 
 
 
Jarek1970 
Nowy Forumowicz
mitsubishi again

Auto: Carisma 1.9 DI-D `03 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Direct from Hell
Wysłany: 10-12-2009, 18:19   

pawelsonx
Nonsens

LukaszSZ999
W czasie jazdy czuć przydławianie tak jakby odjąć i dodać gazu i ma to miejsce praktycznie cały czas. Na N-ce nic się nie dzieje. Ponadto zauważyłem , że podczas przyspieszania spod maski wydobywa się taki dziwny odgłos, jakby szumienie, syk i silnik również nie przyspiesza równomiernie.

Pozdr
_________________
Cari 1.6 2001 Classic
Cari 1.9 DI-D 2003 Elegance
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 10-12-2009, 18:56   

to teraz piszesz z sensem a nie że zmieniłeś olej i zauważyłeś że ci faluje.

Olej wlewasz przez odmę i z tamtąd olej czasami dostaje się do kolektora ale to nie jest przyczyną.

Przyczyna jest powiązana z odgłosem syk .
i tu są przyczyny
1 nieszczelny układ dolotowy do kolektora od turbiny musisz sprawdzić opaski i interculler który pęka dość często w lagunie II i w carismie czasem zdarza się.

2 przyczyna o której czytałem to problem z zbiornikiem vacuum który trzyma podciśnienie do zaworu stop który może być nieszczelny i powodować dziwne zachowania się sprzętu które jest sterowante przez system podciśnienia np zawór sterujący ciśnieniem w turbinie

3 koś na forum miał problem z rurką do egr przez która uciekały spaliny może to powodować spadek ciśnienia spalin napędzających turbinkę
 
 
 
Jarek1970 
Nowy Forumowicz
mitsubishi again

Auto: Carisma 1.9 DI-D `03 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Direct from Hell
Wysłany: 10-12-2009, 21:20   

pawelsonx
Dzięki za podpowiedzi , w weekend bedę miał trochę wolnego czasu to popatrzę.
P.S. zapomniałem napisać, że objawy nie wystąpiły bezpośrednio po wymianie oleju a dwa dni później.

Co najciekawsze niedalej jak godzinę temu musiałem na krótko wyjechać i wszystkie objawy ustąpiły. Wszystko wróciło do normy. Czy to możliwe, że to wina paliwa? Tankowałem zbiornik do pełna i wyjeździłem ok. połowy do momentu wystapienia objawów .. ,jakoś mi nie chce sie wierzyć bo jakbym zatankował złe paliwo, objawy powinny wystapić prawie od razu.

Czytałem coś o zaworze EGR .. co to takiego , do czego służy , jakie są objawy uszkodzenia , i gdzie się to znajduje ........

Pozdrawiam
_________________
Cari 1.6 2001 Classic
Cari 1.9 DI-D 2003 Elegance
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 10-12-2009, 21:48   

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=44917
 
 
 
Jarek1970 
Nowy Forumowicz
mitsubishi again

Auto: Carisma 1.9 DI-D `03 Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 17
Skąd: Direct from Hell
Wysłany: 12-12-2009, 16:43   

pawelsonx

Miałeś rację. Przyczyną był nieszczelny układ dolotowy od kolektora od turbiny. Plastykowa rura doprowadzająca spaliny do zaworu regulującego podciśnienie rozkręciła się na trzech śrubach M6. Miałem tam dość silny przedmuch.

_________________
Cari 1.6 2001 Classic
Cari 1.9 DI-D 2003 Elegance
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 12-12-2009, 16:52   

U mnie w GDI jest podobnie, jak jest zalane V-Power i ponad połowa baku to wszystko OK.
Jak jest poniżej połowy to takie same objawy jak napisałeś. Obojętnie jakiego paliwa...
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 12-12-2009, 16:57   

tak dla ścisłości to co na zdjęciu to klapa gasząca egr masz za nią trochę niżej i jest zasilany elektrycznie.
Co do oleju który cieknie ten typ tak ma i nie zwracaj na niego uwagę
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.