Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:31
Mam problem mój misiek mi szarpie
Autor Wiadomość
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 06-12-2009, 01:30   

A jakie miałeś poprzednio? W sumie do 12V można zamówić fabryczne NGK - nie są chyba jakieś kosmicznie drogie (pewnie w granicach kilkunastu zł za szt) i powinno śmigać. Do 24V osobiście montowałem irydowe NGK i DENSO (w Polsce w cenach powodujących rwanie włosów z głowy, w Stanach w normalnych tj 1/3 tego) i tez nie było problemów. Wcześniej ktoś włożył BERU platynowe i też chodziła bez oporów ale jeszcze wtedy nie było gazu (choć z tego co pamiętam to momentami zdarzały się wypadnięte pojedyńcze zapłony - choć moze też wina kabli bo były jeszcze oryginalne).
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 10-12-2009, 16:37   

Ja mam świece irdowe denso iridium Tough , wykręciłem jedną dziś po 25000 wygląda jak nowa. i świetnie się sprawuje na gazie i benzynie :) więc mogę polecić szczerze -zwróci się spokojnie . płaciłem po 60-70 pln / szt do 12v
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
mmatulek 
Mitsumaniak


Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 29 Paź 2008
Posty: 631
Skąd: Milanówek
Wysłany: 10-12-2009, 21:37   

Mam podobny problem. Do 3k obr. ma zadyszkę. Potem łapie drugi oddech. Wymieniałem kopułkę, przewody, świece i dalej to samo.
 
 
chalex 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-12-2009, 01:04   A może alternator

U mnie szarpanie było jednym z objawów źle działającego alternatora. Po wymianie szczotek:
1. Nie szarpie,
2. Odzyskał moc,
3. Nie pierdzi z wydechu,
4. Nie wibruje wydech,
5. Nie strzela (na lpg),
6. Działa zimny, ciepły i automatyczny nawiew.
Z wszystkimi 6 punktami walczyłem bezskutecznie. Teraz mam spokój :mrgreen:
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11-12-2009, 09:32   

a widzisz... bo u mnie może być pasek nie ten tegez.. bo zmieniłem na 110A i czasem piszczy .. spróbuję dociągnąć , a rzeczywiście jakby przygasały lampy jak nie może ruszyć pewnie to kwestia zasialnia wtrysków benzyny , bo gaz mniej ciągnie prądu... z drugiej strony poszarpywanie też tego kwestią ? .. hmm ale spróbuję.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
chalex 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-12-2009, 13:33   

Dziwne co? Szarpało jak cholera. W korku nie dało się jechać. Widoczne to było podczas zjeżdżania z wiaduktu bez gazu na 2-biegu - strasznie nierówno pracował silnik. Instalacje mam raczej sprawne. Podejrzewałem katalizator. I słusznie. Stary się sypał. Po wymianie było jeszcze gorzej. Wymiana szczotek zatrzymała to i jeszcze kilka dziwnych objawów. Myślę, że to raczej nie jest cudowny przypadek tylko było coś z tym prądem od początku. Na zimnym nawiewie już położyłem krzyżyk. Teraz wszystko normalnie działa bez wymiany rezystorów, komputerów i innych dupereli.
W ogóle u mnie skomplikowana sytuacja pod maską i nie tylko :rolleyes: ale myślę, że nie tylko u mnie...
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11-12-2009, 13:57   

no u mnie to tylko przy dodawaniu gazu na niskich obrotach , albo ruszanie na benzynie.. tak jakby był problem. To nie prąd u mnie - jużsprawdziłem. dziśecu mi wypluło 14 i 31 ....
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
chalex 
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11-12-2009, 21:14   

Hmm, Sigma to tajemnicza bestia... Z mojego "szperania" wynika, że może być to:
1. Stare lub złe kable WN,
2. Stare świece,
3. Niedobrane świece,
4. Uszkodzony przepływomierz,
5. Zabrudzony czujnik w przepływomierzu,
6. ECU,
7. Filtr powietrza (zły skład mieszanki),
8. Filtry gazowe,
9. Filtr paliwa tj. benzyny,
10. Lewe powietrze w układzie (dziury w plastikach, przewody gumowe, luźne obejmy),
11. Zużyty katalizator,
12. Brudna przepustnica,
13. Aha, jeszcze aparat zapłonowy
14. Nie wiem co jeszcze???
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 12-12-2009, 00:17   

chalex napisał/a:
Hmm, Sigma to tajemnicza bestia... Z mojego "szperania" wynika, że może być to:
1. Stare lub złe kable WN,
2. Stare świece,
3. Niedobrane świece,
4. Uszkodzony przepływomierz,
5. Zabrudzony czujnik w przepływomierzu,
6. ECU,
7. Filtr powietrza (zły skład mieszanki),
8. Filtry gazowe,
9. Filtr paliwa tj. benzyny,
10. Lewe powietrze w układzie (dziury w plastikach, przewody gumowe, luźne obejmy),
11. Zużyty katalizator,
12. Brudna przepustnica,
13. Aha, jeszcze aparat zapłonowy
14. Nie wiem co jeszcze???


14 - niesprawny EGR :roll:
15 - wypalone gniazda zaworowe, dodatkowo daje efekty wybuchowe przy mikserze.
Jak każdy samochód z wtryskiem i przebiegiem 200-300kkm - nic tu tajemniczego :wink:

VirMan - sprawdź napięcie na aku i na alternatorze na niskich obrotach - jak siada to iskra traci moc. Dodając gazu wydłużasz czas otwarcia wtrysków = większy pobór prądu = spadek napięcia = wypadające zapłony. A może problem tkwić w przewodzie alter-aku np.
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-12-2009, 13:40   

na pewno napięcie jest ok - to już sprawdzone - komp mi zgłosił bład TPS wiec tu o to chodzi.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 13-12-2009, 13:43   

VirMan napisał/a:
na pewno napięcie jest ok - to już sprawdzone - komp mi zgłosił bład TPS wiec tu o to chodzi.


TPS miał być kolejną propozycją do sprawdzenia :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.