Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:31 |
Mam problem mój misiek mi szarpie |
Autor |
Wiadomość |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 06-12-2009, 01:30
|
|
|
A jakie miałeś poprzednio? W sumie do 12V można zamówić fabryczne NGK - nie są chyba jakieś kosmicznie drogie (pewnie w granicach kilkunastu zł za szt) i powinno śmigać. Do 24V osobiście montowałem irydowe NGK i DENSO (w Polsce w cenach powodujących rwanie włosów z głowy, w Stanach w normalnych tj 1/3 tego) i tez nie było problemów. Wcześniej ktoś włożył BERU platynowe i też chodziła bez oporów ale jeszcze wtedy nie było gazu (choć z tego co pamiętam to momentami zdarzały się wypadnięte pojedyńcze zapłony - choć moze też wina kabli bo były jeszcze oryginalne). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 10-12-2009, 16:37
|
|
|
Ja mam świece irdowe denso iridium Tough , wykręciłem jedną dziś po 25000 wygląda jak nowa. i świetnie się sprawuje na gazie i benzynie więc mogę polecić szczerze -zwróci się spokojnie . płaciłem po 60-70 pln / szt do 12v |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 10-12-2009, 21:37
|
|
|
Mam podobny problem. Do 3k obr. ma zadyszkę. Potem łapie drugi oddech. Wymieniałem kopułkę, przewody, świece i dalej to samo. |
|
|
|
 |
chalex
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-12-2009, 01:04 A może alternator
|
|
|
U mnie szarpanie było jednym z objawów źle działającego alternatora. Po wymianie szczotek:
1. Nie szarpie,
2. Odzyskał moc,
3. Nie pierdzi z wydechu,
4. Nie wibruje wydech,
5. Nie strzela (na lpg),
6. Działa zimny, ciepły i automatyczny nawiew.
Z wszystkimi 6 punktami walczyłem bezskutecznie. Teraz mam spokój |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 11-12-2009, 09:32
|
|
|
a widzisz... bo u mnie może być pasek nie ten tegez.. bo zmieniłem na 110A i czasem piszczy .. spróbuję dociągnąć , a rzeczywiście jakby przygasały lampy jak nie może ruszyć pewnie to kwestia zasialnia wtrysków benzyny , bo gaz mniej ciągnie prądu... z drugiej strony poszarpywanie też tego kwestią ? .. hmm ale spróbuję. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
chalex
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-12-2009, 13:33
|
|
|
Dziwne co? Szarpało jak cholera. W korku nie dało się jechać. Widoczne to było podczas zjeżdżania z wiaduktu bez gazu na 2-biegu - strasznie nierówno pracował silnik. Instalacje mam raczej sprawne. Podejrzewałem katalizator. I słusznie. Stary się sypał. Po wymianie było jeszcze gorzej. Wymiana szczotek zatrzymała to i jeszcze kilka dziwnych objawów. Myślę, że to raczej nie jest cudowny przypadek tylko było coś z tym prądem od początku. Na zimnym nawiewie już położyłem krzyżyk. Teraz wszystko normalnie działa bez wymiany rezystorów, komputerów i innych dupereli.
W ogóle u mnie skomplikowana sytuacja pod maską i nie tylko ale myślę, że nie tylko u mnie... |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 11-12-2009, 13:57
|
|
|
no u mnie to tylko przy dodawaniu gazu na niskich obrotach , albo ruszanie na benzynie.. tak jakby był problem. To nie prąd u mnie - jużsprawdziłem. dziśecu mi wypluło 14 i 31 .... |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
chalex
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11-12-2009, 21:14
|
|
|
Hmm, Sigma to tajemnicza bestia... Z mojego "szperania" wynika, że może być to:
1. Stare lub złe kable WN,
2. Stare świece,
3. Niedobrane świece,
4. Uszkodzony przepływomierz,
5. Zabrudzony czujnik w przepływomierzu,
6. ECU,
7. Filtr powietrza (zły skład mieszanki),
8. Filtry gazowe,
9. Filtr paliwa tj. benzyny,
10. Lewe powietrze w układzie (dziury w plastikach, przewody gumowe, luźne obejmy),
11. Zużyty katalizator,
12. Brudna przepustnica,
13. Aha, jeszcze aparat zapłonowy
14. Nie wiem co jeszcze??? |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 12-12-2009, 00:17
|
|
|
chalex napisał/a: | Hmm, Sigma to tajemnicza bestia... Z mojego "szperania" wynika, że może być to:
1. Stare lub złe kable WN,
2. Stare świece,
3. Niedobrane świece,
4. Uszkodzony przepływomierz,
5. Zabrudzony czujnik w przepływomierzu,
6. ECU,
7. Filtr powietrza (zły skład mieszanki),
8. Filtry gazowe,
9. Filtr paliwa tj. benzyny,
10. Lewe powietrze w układzie (dziury w plastikach, przewody gumowe, luźne obejmy),
11. Zużyty katalizator,
12. Brudna przepustnica,
13. Aha, jeszcze aparat zapłonowy
14. Nie wiem co jeszcze??? |
14 - niesprawny EGR
15 - wypalone gniazda zaworowe, dodatkowo daje efekty wybuchowe przy mikserze.
Jak każdy samochód z wtryskiem i przebiegiem 200-300kkm - nic tu tajemniczego
VirMan - sprawdź napięcie na aku i na alternatorze na niskich obrotach - jak siada to iskra traci moc. Dodając gazu wydłużasz czas otwarcia wtrysków = większy pobór prądu = spadek napięcia = wypadające zapłony. A może problem tkwić w przewodzie alter-aku np. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-12-2009, 13:40
|
|
|
na pewno napięcie jest ok - to już sprawdzone - komp mi zgłosił bład TPS wiec tu o to chodzi. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 13-12-2009, 13:43
|
|
|
VirMan napisał/a: | na pewno napięcie jest ok - to już sprawdzone - komp mi zgłosił bład TPS wiec tu o to chodzi. |
TPS miał być kolejną propozycją do sprawdzenia |
|
|
|
 |
|