Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C51A 1.3] Wyskakujący 4bieg - Co się dzieje:(
Autor Wiadomość
Wiciu91 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 90r 1.3 na gazniku
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Wałbrzych
  Wysłany: 02-12-2009, 18:38   [C51A 1.3] Wyskakujący 4bieg - Co się dzieje:(

Witam wszystkich,
Mam taki problem z moim miskiem (colt 1,3 na gazniku, 1990r, sprzeglo mechaniczne)
- wiem że do wymiany jest sprzęgło, troszkę się ślizga, i huczy łożysko, również miałem dziwny objaw na drążku zmiany biegów, po zdjęciu nogi z gazu, dodaniu gazu ma dziwne "przeciązenie" (niewiem jak to nazwac). Mówiąc wprost delikatnie poruszał się drążek (poruszany przez jak dobrze nazywam wybieraki skrzyni *te drążki mające zadanie zmiany biegu*) nie wybijając biegu. Nigdy bieg mi nie wyskoczył. Od jakiś 3 dni wybija mi 4, jak trzymam rękę na drążku nie wypada i jedzie normalnie.
Wiecie może co może być przyczyną? Chce wiedzieć czego się spodziewać u mechanika, sam nie bardzo się na tym znam, co widać bo profesjonalnym języku technicznym.

Z góry dziękuje za odpowiedź
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21955
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 02-12-2009, 22:22   

Wiciu91 napisał/a:
poruszany przez jak dobrze nazywam wybieraki skrzyni *te drążki mające zadanie zmiany biegu*)
Tam nie ma żadnych drążków. Są 2 stalowe linki służące do zmiany biegów.
Wiciu91 napisał/a:
Wiecie może co może być przyczyną?
Przyczyną może być "zatrzask" w skrzyni biegów (element trzymający dany bieg, przeważnie metalowa kulka ze sprężyną).
 
 
Wiciu91 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 90r 1.3 na gazniku
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 10-12-2009, 15:18   re

Byłem już u kilku mechaników, i jednak skrzynia ze sprzęgłem do wymiany. Proszę powiedzcie mi tylko czy skrzynie mogę szukać tylko i wyłącznie z pojemności 1.3 i tego na gazniku czy z innych modeli też to jest mi dane.
Mój to 1.3 90r gaźnik 8zaworowy.
Proszę też pisać jeżeli ktoś posiada ów skrzynie na sprzedaż.
Pozdrawiam
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 11-12-2009, 00:10   

Wiciu91, masz ten sam problem co ja. Ja sie przyzwyczailem i jezdze z wypadajaca czworka.
Ze znalezieniem skrzyni moze byc problem.
U mnie "wypadajaca czworka" jest juz w "nowej" skrzyni. Stara byla zatarta w momencie zakupu Miska.
Tu masz moj temat jak ja szukalem z numerami skrzyn.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=25530
Z tego co pamietam jedna ma sprzeglo na lince, druga hydraulike.
Ja mam na lince, a skrzynie kupilem na hydraulice. Mechanik poprzekladal niektore czesci i bylo dobrze.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 11-12-2009, 16:25   

Wiciu91, a na jakiej podstawie stwierdzili że skrzynia do wymiany?

Ze znalezieniem nie powinieneś mieć problemów, aczkolwiek tą też dałoby radę naprawić, tylko pewnie taniej będzie kupić używkę... Jednak pewności czy nowa skrzynia nie będzie jeszcze gorsza nie masz.
 
 
Wiciu91 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 90r 1.3 na gazniku
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 12-12-2009, 22:58   

mkm Jest duży problem ze znalezieniem skrzyni, masz dużo racji znalazłem dwie jedna 400zł + wysyłka (całe auto 600) lub 250zł i jesli by sie potwierdzilo biorę tą drugą.

Owczar pierwszą sugestią mechanika była poduszka pod skrzynia, a jak nie to skrzynia. Tylko powiedział ze trzeba sprawdzić. Podjechałem w następnym dniu, sprawdzał poduszki, ale powiedział ze niema tragedi, ze lewa trochę zużyta jest. Ale wsiadł zeby sie przejechać i tak jak mówiłem sprzęgło miało być robione bo się ślizga i huczy łożysko. Przejechał się i stwierdził że to wina sprzęgła, bo do końca nie wysprzegla i może byc przez to. Miałem wątpliwości ze to tylko przez sprzęgło. Pojechałem do następnego mechanika, on stwierdził że to tez nie poduszka, i powiedział że to raczej wodziki w skrzyni czy jakoś podobnie. Zły pojechałem już do ostatniego żeby mieć pewność sprawdził poduszki, i powiedział ze raczej na pewno przez skrzynie, ale kazał w poniedziałek przyjechać żeby sprawdzic poprzez spuszczenie oleju. Jade i może się coś potwierdzi...

Jak możecie napiszcie czy może mieć coś z tym wspólnego to że mówiąc na chłopski rozum: "po całkowitym zdjęciu nogi z gazu, i na wrzuconym biegu z obiema rękami na kierownicy, i po ponownym delikatnym wciśnięciu gazu drążek się porusza, tak jakby poprzez te cięgna które idą do skrzynia został napinany, ale nigdy bieg nie wyskoczył. A wystarczy ze gaz jest delikatnie wcisnięty, to już wtedy po dodaniu gazu nie wystepuje to zdarzenie" nie mam pojęcia z czym to jest zwiazane, ale nie jest normalne. Może macie jakieś sugestię co to jest, i czy ma to jakiś związek z biegiem.
Może do całości coś potraficie powiedzieć, dzięki z góry:)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14379
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-12-2009, 18:41   

Ruchy drążka są normalnym zjawiskiem.
Hamując silnikiem, działa na niego siła, która powoduje ruchy silnika na poduszkach... skrzynia jest połączona z drążkiem cięgnami i dlatego odczuwasz te ruchy silnika.
Jeśli biegi wchodzą gładko, skrzynia nie huczy i nie ma innych objawów to bym naprawił mechanizm załączania biegu. Tak jak napisał Hugo. W skrzyni są takie wałeczki z nacięciami i kuleczki które ustalają pozycję. Jeśli bieg nie wyskakuje gdy trzymasz drążek to pewnie małym kosztem da rade naprawić. Problem byłby gdyby nie dało się go utrzymać...
 
 
Wiciu91 
Nowy Forumowicz

Auto: colt 90r 1.3 na gazniku
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 14-12-2009, 16:59   

I skrzynia do zamówienia, bardziej się opłaca. Powiedzcie mi tylko bo mam do kupienia od 1.3 na gazniku, ale z wersji 12 zaworowej, bedzie pasować do mojej 8?
Prosił bym o szybką odpowiedź, bo chciałbym mieć do świąt zrobione:)
dzięki Panowie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.