| carisma 200 rocznik 1.9 bagnet i kontrolka | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | wiczers   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi carisma 1.9
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 15 Gru 2009
 Posty: 25
 Skąd: Piła
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2009, 15:14   Carisma 1.9 DID pomoc |   
 |  
               | 
 |  
               | Mam problem tego typu, że miesiąc po wymianie oleju u mechanika nagle zapaliła mi się czerwona kontrolka(olej) i nie wiem co może być tego przyczyną. Z czym może być to związane nieprawidłowe ciśnienie ?   Chciałem się zapytać czy można użyć do tego modelu jakiś inny bagnet z innego samochodu bo miałem bagnet z nakrętką ale mi pękł a za nowy chcą 340 zł. Jeżeli już będę miał bagnet i doleje oleju a kontrolka nadal się będzie palić to co może być nie tak jak sobie z tym problemem poradzić ?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2009, 15:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | spróbuj w salonie renault dokupić bagnet może będzie tańszy.Jeżeli posiadasz td to jest silnik renault f8q jeżeli did to jest silnik renault f9q i o bagnety do tych silników spytaj się w aso renault |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gulgulq   moderator
 Służbowo. Na statek.
 
  
 Auto: i30
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 27 razy
 Dołączył: 16 Kwi 2006
 Posty: 6448
 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2009, 15:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | kontrolka się pali czy błysnęła tylko ?? 
 
 sprawdź po nocy czy pod autem nie ma plamy po oleju - czasem mógł źle wkręcić korek w misce lub nie dokręcić filtr oleju i gdzieś może kapać
 
 może pompa pada (ale to coś bardzo rzadkiego) i nie ma ciśnienia
 
 ile wlał oleju?? - standardowo 4 litry zapewnia minimum stan (jedna kreska)
 
 
 możesz dobrać bagnet z Leguny 1.9 - to te same silniki
   
 strategicznie bez bagnetu możesz dolać ze 2-setki oleju i zobaczyć
   |  
				| _________________ wspieramrozwoj.pl
 sprawdzpodatki.pl
 naszhandel.pl
 kupujepolskieprodukty.pl
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wiczers   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi carisma 1.9
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 15 Gru 2009
 Posty: 25
 Skąd: Piła
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2009, 16:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | najpierw się błysła a później zapaliła i przestałem jeździć. Plamy oleju żadnej nie ma. Standardowo wlał 4 litry tylko, że miałem urwany bagnet więc nie wiem ile on tam go wlał jutro zamierzam kupić bagnet z renówki i się okaże ile jest oleju. Ale jakby nie patrzeć ponad miesiąc jeździł na tym oleju co wlał mechanik a ja dolałem litra i dalej się świeci jutro sprawdzę bagnetem ile jest oleju. Silnik chodzi cicho więc raczej powinno być dobrze. Jeżeli się okaże, że oleju jest wystarczająco to co może być problemem ?? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kosek   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 9 razy
 Dołączył: 01 Lis 2008
 Posty: 158
 Skąd: Świdnik
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2009, 16:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam Może to nie problem w oleju tylko w tym co mówi o oleju.
 Sprawdź połączenia, może przewód przetarty,  wypięta wsuwka, itp?
 pozdr
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Cichanos [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2009, 21:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Podam doraźny sposób. Weź drut, najlepiej jasnej barwy. Odmierz długość bagnetu. I zmierz ilość oleju w swoim autku. Jeżeli auto zasygnalizowało kontrolką tzn. że coś jest nie tak. Sprawdzałeś stan oleju zaraz po wymianie oleju ? Co ile sprawdzasz olej ?
 W sumie ta kontrolka nie pokazuje Ci ile masz oleju (do tego masz bagnet) ale ciśnienie oleju. Wypadkowa jest taka iż w zdrowym silniku zapalająca się kontrolka oleju, dotyczy w 99% sytuacji że masz za mało oleju.
 Poprzednio miałem MR2 z centralnie umieszczonym silnikiem. Raz oddałem na wymianę oleju do pierwszego lepszego mechanika i owy psuj urwał mi bagnet. Co gorsza nie poinformował mnie o tym. Wyglądało to tak iż element chwytny bagnetu siedział w rurce natomiast sam bagnet popłynął w dół. Sądziłem się długo.
 Odnośnie świecącej się kontrolki do nie dawna miałem Mercedesa Sprintera 316cdi. I po przebiegu 385 tyś. km jadąc dłuższą chwilę powyżej 120km/h temperatura cieczy chłodzącej wzrastała do bliskiej 100 stopni i co gorsza kontrolka ciśnienia oleju się zapalała. Niestety nie była to wina niskiego stanu oleju lecz problemów ze szczelnością silnika, przedmuchy itp.
 Spróbuj zorganizować sobie bagnet i wtedy będziesz się martwił.
 Pozdrawiam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | arthus [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-12-2009, 23:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam 
 4 litry może być za mało. Ja bym na początek dolał tak ze 0,2-0,3 l i zobaczył jak jest.
 Zakładam, że olej wlałeś taki jak trzeba
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maniek07   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1,9 DID 2001 rok
 Dołączył: 10 Wrz 2007
 Posty: 31
 Skąd: ŁOMŻA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-12-2009, 14:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kolego 340 zł za korek z miarką ? Ja zapłaciłem w serwisie 150 zł i to uważam że przepłaciłem ale cóż jak trzeba to trzeba.
 Jak wlałeś 4 litry to będziesz miał ok 2 kresek ponad minimum. Jak dolejesz ok 0,5 l będziesz miał prawie maksa (jakieś 2-3 kreski poniżej max).
 Może mechanik nie dał podkładki miedzianej pod korek i gdzieś ci trochę uciekło, chociaż to mało prawdopodobne.
 
 Daj znać co było.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kubas   Mitsumaniak
 kubas
 
 Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 15 Lis 2007
 Posty: 226
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-12-2009, 22:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Polecam zapytać o bagnet również w salonie Volvo. Wiele oryginalnych części w salonie Volvo jest tańsza od oryginałów w salonach Mitsubishi, a Carisma i S/V 40 to w dużej części to samo. |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Colto [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-12-2009, 23:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | Do DiD'a wchodzi ponad 5 litrów oleju (z tego co pamietam 5,1 lub 5,2 litra razem z filtrem). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Tomashi   Forumowicz
 
  
 Auto: Cari DI-D 102 KM  '01 r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 12 Sty 2008
 Posty: 391
 Skąd: R.Śl.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-12-2009, 23:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Colto napisał/a: |  	  | Do DiD'a wchodzi ponad 5 litrów oleju (z tego co pamietam 5,1 lub 5,2 litra razem z filtrem). | 
 Dziwne, bo mi zawsze zostaje niecały litr (z 5). Poziom mam 1 kreskę powyżej środka,czyli optymalnie, bo olej zwiększa swoją objętość podczas pracy.
 |  
				| _________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka
  *** ...i wróciłem znów do Niemca
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Colto [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-12-2009, 23:26 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Tomashi napisał/a: |  	  |  	  | Colto napisał/a: |  	  | Do DiD'a wchodzi ponad 5 litrów oleju (z tego co pamietam 5,1 lub 5,2 litra razem z filtrem). | 
 Dziwne, bo mi zawsze zostaje niecały litr (z 5). Poziom mam 1 kreskę powyżej środka,czyli optymalnie, bo olej zwiększa swoją objętość podczas pracy.
 | 
 
 Jutro sprawdzę dokładnie i potwierdzę.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | gulgulq   moderator
 Służbowo. Na statek.
 
  
 Auto: i30
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 27 razy
 Dołączył: 16 Kwi 2006
 Posty: 6448
 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kubas   Mitsumaniak
 kubas
 
 Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 8 razy
 Dołączył: 15 Lis 2007
 Posty: 226
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-12-2009, 15:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | 4,5 Litra oleju to chyba optymalna ilość do DID'a |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wiczers   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Mitsubishi carisma 1.9
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 15 Gru 2009
 Posty: 25
 Skąd: Piła
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-12-2009, 17:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | problem rozwiązany okazało się, że czujnik cisnienia oleju był uszkodzony czy coś, ponieważ kupiłem nowy zmieniłem i kontrolka zgasła więc problem okazał się niegroźny a bagnet kupiłem za 80 zł zamiast za 340 z mitsubishi aso ;p |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |