carisma 200 rocznik 1.9 bagnet i kontrolka |
Autor |
Wiadomość |
wiczers
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi carisma 1.9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 25 Skąd: Piła
|
Wysłany: 15-12-2009, 15:14 Carisma 1.9 DID pomoc
|
|
|
Mam problem tego typu, że miesiąc po wymianie oleju u mechanika nagle zapaliła mi się czerwona kontrolka(olej) i nie wiem co może być tego przyczyną. Z czym może być to związane nieprawidłowe ciśnienie ? Chciałem się zapytać czy można użyć do tego modelu jakiś inny bagnet z innego samochodu bo miałem bagnet z nakrętką ale mi pękł a za nowy chcą 340 zł. Jeżeli już będę miał bagnet i doleje oleju a kontrolka nadal się będzie palić to co może być nie tak jak sobie z tym problemem poradzić ?? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 15-12-2009, 15:24
|
|
|
spróbuj w salonie renault dokupić bagnet może będzie tańszy.Jeżeli posiadasz td to jest silnik renault f8q jeżeli did to jest silnik renault f9q i o bagnety do tych silników spytaj się w aso renault |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 15-12-2009, 15:34
|
|
|
kontrolka się pali czy błysnęła tylko ??
sprawdź po nocy czy pod autem nie ma plamy po oleju - czasem mógł źle wkręcić korek w misce lub nie dokręcić filtr oleju i gdzieś może kapać
może pompa pada (ale to coś bardzo rzadkiego) i nie ma ciśnienia
ile wlał oleju?? - standardowo 4 litry zapewnia minimum stan (jedna kreska)
możesz dobrać bagnet z Leguny 1.9 - to te same silniki
strategicznie bez bagnetu możesz dolać ze 2-setki oleju i zobaczyć |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
wiczers
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi carisma 1.9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 25 Skąd: Piła
|
Wysłany: 15-12-2009, 16:05
|
|
|
najpierw się błysła a później zapaliła i przestałem jeździć. Plamy oleju żadnej nie ma. Standardowo wlał 4 litry tylko, że miałem urwany bagnet więc nie wiem ile on tam go wlał jutro zamierzam kupić bagnet z renówki i się okaże ile jest oleju. Ale jakby nie patrzeć ponad miesiąc jeździł na tym oleju co wlał mechanik a ja dolałem litra i dalej się świeci jutro sprawdzę bagnetem ile jest oleju. Silnik chodzi cicho więc raczej powinno być dobrze. Jeżeli się okaże, że oleju jest wystarczająco to co może być problemem ?? |
|
|
|
 |
kosek
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 158 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 15-12-2009, 16:24
|
|
|
Witam
Może to nie problem w oleju tylko w tym co mówi o oleju.
Sprawdź połączenia, może przewód przetarty, wypięta wsuwka, itp?
pozdr |
|
|
|
 |
Cichanos [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2009, 21:48
|
|
|
Podam doraźny sposób.
Weź drut, najlepiej jasnej barwy. Odmierz długość bagnetu. I zmierz ilość oleju w swoim autku. Jeżeli auto zasygnalizowało kontrolką tzn. że coś jest nie tak. Sprawdzałeś stan oleju zaraz po wymianie oleju ? Co ile sprawdzasz olej ?
W sumie ta kontrolka nie pokazuje Ci ile masz oleju (do tego masz bagnet) ale ciśnienie oleju. Wypadkowa jest taka iż w zdrowym silniku zapalająca się kontrolka oleju, dotyczy w 99% sytuacji że masz za mało oleju.
Poprzednio miałem MR2 z centralnie umieszczonym silnikiem. Raz oddałem na wymianę oleju do pierwszego lepszego mechanika i owy psuj urwał mi bagnet. Co gorsza nie poinformował mnie o tym. Wyglądało to tak iż element chwytny bagnetu siedział w rurce natomiast sam bagnet popłynął w dół. Sądziłem się długo.
Odnośnie świecącej się kontrolki do nie dawna miałem Mercedesa Sprintera 316cdi. I po przebiegu 385 tyś. km jadąc dłuższą chwilę powyżej 120km/h temperatura cieczy chłodzącej wzrastała do bliskiej 100 stopni i co gorsza kontrolka ciśnienia oleju się zapalała. Niestety nie była to wina niskiego stanu oleju lecz problemów ze szczelnością silnika, przedmuchy itp.
Spróbuj zorganizować sobie bagnet i wtedy będziesz się martwił.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
arthus [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2009, 23:47
|
|
|
Witam
4 litry może być za mało. Ja bym na początek dolał tak ze 0,2-0,3 l i zobaczył jak jest.
Zakładam, że olej wlałeś taki jak trzeba . |
|
|
|
 |
Maniek07
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DID 2001 rok
Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 31 Skąd: ŁOMŻA
|
Wysłany: 16-12-2009, 14:39
|
|
|
Kolego 340 zł za korek z miarką ?
Ja zapłaciłem w serwisie 150 zł i to uważam że przepłaciłem ale cóż jak trzeba to trzeba.
Jak wlałeś 4 litry to będziesz miał ok 2 kresek ponad minimum. Jak dolejesz ok 0,5 l będziesz miał prawie maksa (jakieś 2-3 kreski poniżej max).
Może mechanik nie dał podkładki miedzianej pod korek i gdzieś ci trochę uciekło, chociaż to mało prawdopodobne.
Daj znać co było. |
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-12-2009, 22:55
|
|
|
Polecam zapytać o bagnet również w salonie Volvo. Wiele oryginalnych części w salonie Volvo jest tańsza od oryginałów w salonach Mitsubishi, a Carisma i S/V 40 to w dużej części to samo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2009, 23:10
|
|
|
Do DiD'a wchodzi ponad 5 litrów oleju (z tego co pamietam 5,1 lub 5,2 litra razem z filtrem). |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 16-12-2009, 23:24
|
|
|
Colto napisał/a: | Do DiD'a wchodzi ponad 5 litrów oleju (z tego co pamietam 5,1 lub 5,2 litra razem z filtrem). |
Dziwne, bo mi zawsze zostaje niecały litr (z 5). Poziom mam 1 kreskę powyżej środka,czyli optymalnie, bo olej zwiększa swoją objętość podczas pracy. |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
Colto [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2009, 23:26
|
|
|
Tomashi napisał/a: | Colto napisał/a: | Do DiD'a wchodzi ponad 5 litrów oleju (z tego co pamietam 5,1 lub 5,2 litra razem z filtrem). |
Dziwne, bo mi zawsze zostaje niecały litr (z 5). Poziom mam 1 kreskę powyżej środka,czyli optymalnie, bo olej zwiększa swoją objętość podczas pracy. |
Jutro sprawdzę dokładnie i potwierdzę. |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
|
|
|
 |
kubas
Mitsumaniak kubas
Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 226 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-12-2009, 15:42
|
|
|
4,5 Litra oleju to chyba optymalna ilość do DID'a |
_________________
 |
|
|
|
 |
wiczers
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi carisma 1.9
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 25 Skąd: Piła
|
Wysłany: 17-12-2009, 17:34
|
|
|
problem rozwiązany okazało się, że czujnik cisnienia oleju był uszkodzony czy coś, ponieważ kupiłem nowy zmieniłem i kontrolka zgasła więc problem okazał się niegroźny a bagnet kupiłem za 80 zł zamiast za 340 z mitsubishi aso ;p |
|
|
|
 |
|