[E33A 2.0] GLSi 2.0 Kolizyjny? |
Autor |
Wiadomość |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 23-11-2009, 15:20 [E33A 2.0] GLSi 2.0 Kolizyjny?
|
|
|
Witam
Chciałbym się dowiedzieć czy ten silnik jak w temacie jest kolizyjny Tzn czy po pęknięciu paska rozrządu staną się jakieś dodatkowe szkody Czy tłoki walną w zawory Pozdro |
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 24-11-2009, 10:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 23-11-2009, 15:27
|
|
|
Na 99,9% kolizyjny. 1.8 (4G37) jest bezkolizyjny, a 2.0 (4g63) może nie jakoś wybitnie ale jednak kolizyjny. |
_________________ Mój Galant
Moja strona o Galancie
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-11-2009, 15:42
|
|
|
charzun napisał/a: | Czy tłoki walną w zawory |
tak |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 23-11-2009, 15:57
|
|
|
ok w takim razie powiedzcie mi co przydałoby sie wymienić przy okazji podczas wymieniania paska rozrzadu? Juz wiem że leci mi olej prawdopodobnie uszczelka na wale.. Więc tez pytanie czy jak chce ja wymienić to da rade bez rozbierania silnika
Ile orientacyjnie mogą mnie wynieść te paski, uszczelki i te rzeczy ktore przydaloby się wymienić Podobno jeszcze jakis pasek od walka balansowego jest |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-11-2009, 16:14
|
|
|
Pełna wymiana:
2 paski zębate
2 rolki (sohc) lub 3 rolki (dohc)
4 uszczelniacze (sohc) lub 5 uszczelniaczy (dohc)
pompa wody
2 lub 3 paski zewnętrzne (alternator, wspomaganie i jak jest klimatyzacja) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 23-11-2009, 17:32
|
|
|
ok . dzięki |
_________________
 |
|
|
|
 |
darkezz
Nowy Forumowicz miśki the best
Auto: galant e 54
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2008 Posty: 9 Skąd: lublin
|
Wysłany: 15-12-2009, 20:16
|
|
|
koledzy,co wy opowiadacie.oczywiście że jest niekolizyjny!!!pasek się urwie,wrzucasz nowy i jedziesz dalej.bez remontów,bez kłopotu.kolizyjny to i będzie po trzech lub czterech planowaniach głowicy.pozdro. |
_________________ darkezz |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 15-12-2009, 20:22
|
|
|
Jeżeli jesteś taki tego pewien, to zdejmij pasek i spróbuj zrobić 1 pełny obrót samym wałem (za pomocą klucza, a nie rozrusznika oczywiście), jeżeli Ci się uda to bezkolizyjny, jeżeli jednak nie to znaczy, że kolizyjny. Mi się nie udało... (mówię tu o silniku 4G63) |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-12-2009, 20:38
|
|
|
mitsu_pl, odwrotnie - po zdjęciu paska wałem obrócisz w 99% silnikach. Zluzowanie paska powoduje zamknięcie zaworów i tłokami możesz kręcić do woli, mimo, że silnik kolizyjny.
Test prawdziwy polega na ustawieniu wału tak, żeby tłoki (nie ważne czy 1-4 czy 2-3) były w górnym położeniu - i wtedy trzeba zrobić obrót wałkiem rozrządu. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 15-12-2009, 21:11
|
|
|
Bartku, nie wszystkie zawory się zamykają, tak czy inaczej trafisz na te otwarte. Twój sposób w sumie jest też dobry, a nawet może i lepszy..., bo nie trzeba się ciągać z całym wałem... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-12-2009, 22:22
|
|
|
mitsu_pl, zluzowanie paska wystarczy do tego, żeby wałek się ustawił w pozycji w której zawory są albo zamknięte, albo przymknięte na tyle, że wał można swobodnie obracać. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 15-12-2009, 22:47
|
|
|
Czepiacie się szczegółów , powiedzmy, że ustawiałem wałek na znaku, wtedy były na 1 i 4 zamknięte, a na 2 i 3 otwarte... Zresztą nie pamiętam dokładnie, wiem tylko, że sam sprawdzałem z ciekawości i nie zrobiłem pełnego obrotu. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
charzun
Forumowicz

Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Sikórz k. Płocka
|
Wysłany: 16-12-2009, 14:59
|
|
|
to w końcu jak jest kolizyjny czy nie Kto jest pewny na 100% |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 16-12-2009, 16:09
|
|
|
Jest kolizyjny na 100% |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 16-12-2009, 23:01
|
|
|
Za Bartkiem, jest kolizyjny na 100% |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|