Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E33A 2.0] GLSi 2.0 Kolizyjny?
Autor Wiadomość
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 23-11-2009, 15:20   [E33A 2.0] GLSi 2.0 Kolizyjny?

Witam :!:
Chciałbym się dowiedzieć czy ten silnik jak w temacie jest kolizyjny :?: Tzn czy po pęknięciu paska rozrządu staną się jakieś dodatkowe szkody :?: Czy tłoki walną w zawory :?: :wink: Pozdro :!:
Ostatnio zmieniony przez Maretzky85 24-11-2009, 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
siudii 
Mitsumaniak
01221/KMM


Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 19 Mar 2008
Posty: 244
Skąd: RadoMM
Wysłany: 23-11-2009, 15:27   

Na 99,9% kolizyjny. 1.8 (4G37) jest bezkolizyjny, a 2.0 (4g63) może nie jakoś wybitnie ale jednak kolizyjny.
_________________
Mój Galant
Moja strona o Galancie
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-11-2009, 15:42   

charzun napisał/a:
Czy tłoki walną w zawory


tak
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 23-11-2009, 15:57   

ok w takim razie powiedzcie mi co przydałoby sie wymienić przy okazji podczas wymieniania paska rozrzadu? Juz wiem że leci mi olej prawdopodobnie uszczelka na wale.. Więc tez pytanie czy jak chce ja wymienić to da rade bez rozbierania silnika :?:
Ile orientacyjnie mogą mnie wynieść te paski, uszczelki i te rzeczy ktore przydaloby się wymienić :?: Podobno jeszcze jakis pasek od walka balansowego jest :?:
_________________

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 23-11-2009, 16:14   

Pełna wymiana:
2 paski zębate
2 rolki (sohc) lub 3 rolki (dohc)
4 uszczelniacze (sohc) lub 5 uszczelniaczy (dohc)
pompa wody
2 lub 3 paski zewnętrzne (alternator, wspomaganie i jak jest klimatyzacja)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 23-11-2009, 17:32   

ok . dzięki :)
_________________

 
 
 
darkezz 
Nowy Forumowicz
miśki the best

Auto: galant e 54
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: lublin
Wysłany: 15-12-2009, 20:16   

koledzy,co wy opowiadacie.oczywiście że jest niekolizyjny!!!pasek się urwie,wrzucasz nowy i jedziesz dalej.bez remontów,bez kłopotu.kolizyjny to i będzie po trzech lub czterech planowaniach głowicy.pozdro.
_________________
darkezz
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 15-12-2009, 20:22   

Jeżeli jesteś taki tego pewien, to zdejmij pasek i spróbuj zrobić 1 pełny obrót samym wałem (za pomocą klucza, a nie rozrusznika oczywiście), jeżeli Ci się uda to bezkolizyjny, jeżeli jednak nie to znaczy, że kolizyjny. Mi się nie udało... (mówię tu o silniku 4G63)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 15-12-2009, 20:38   

mitsu_pl, odwrotnie - po zdjęciu paska wałem obrócisz w 99% silnikach. Zluzowanie paska powoduje zamknięcie zaworów i tłokami możesz kręcić do woli, mimo, że silnik kolizyjny.

Test prawdziwy polega na ustawieniu wału tak, żeby tłoki (nie ważne czy 1-4 czy 2-3) były w górnym położeniu - i wtedy trzeba zrobić obrót wałkiem rozrządu.
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 15-12-2009, 21:11   

Bartku, nie wszystkie zawory się zamykają, tak czy inaczej trafisz na te otwarte. Twój sposób w sumie jest też dobry, a nawet może i lepszy..., bo nie trzeba się ciągać z całym wałem...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-12-2009, 22:22   

mitsu_pl, zluzowanie paska wystarczy do tego, żeby wałek się ustawił w pozycji w której zawory są albo zamknięte, albo przymknięte na tyle, że wał można swobodnie obracać.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 15-12-2009, 22:47   

Czepiacie się szczegółów :P , powiedzmy, że ustawiałem wałek na znaku, wtedy były na 1 i 4 zamknięte, a na 2 i 3 otwarte... Zresztą nie pamiętam dokładnie, wiem tylko, że sam sprawdzałem z ciekawości i nie zrobiłem pełnego obrotu.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
charzun 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0GLSi, AT, 1992r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 78
Skąd: Sikórz k. Płocka
Wysłany: 16-12-2009, 14:59   

to w końcu jak :?: jest kolizyjny czy nie :?: Kto jest pewny na 100% :?:
_________________

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 16-12-2009, 16:09   

Jest kolizyjny na 100%
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-12-2009, 23:01   

Za Bartkiem, jest kolizyjny na 100%
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.