Kiepsko odpala. |
Autor |
Wiadomość |
mskiba03
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-12-2009, 19:31 Kiepsko odpala.
|
|
|
Witajcie,
Mam problem i nie bardzo wiem czego to może być wina, jak odpalam autko po nocy stania pod chmurką, to po odpaleniu chodzi jakby na dwa gary i raz zgaśnie raz nie, ale ma niskie obroty ok.500 obr.
A druga sprawa to czasami na biegu jałowym delikatnie skaczą obroty, trzymają się na poziomie 1000 obr. i podskakują o jakieś pół centymetra i opadają znowu na 1000. Wiecie może co może być przyczyną?
PS. Jak działa ssanie w tych silnikach? Czy informacja o tym czy ssanie ma być włączone idzie z jakiegoś czujnika temp? Czy może z pompy? Czy z czego ??
PS2. Czy wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów ogranicza się tylko do odkręcenia tych 6 śrub od góry, czy gdzieś po bokach coś jeszcze trzyma? I czy mogą mnie spotkać jakieś niespodzianki przy wymianie? Na coś trzeba uważać ?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 15-12-2009, 15:40
|
|
|
Witam
Sprawdz czy nie łapie lewego powietrza tj. silnik a filtr powietrza
pozdrawiam |
|
|
|
 |
misibiczi
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 255 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-12-2009, 16:53
|
|
|
Moim zdaniem zapowietrza się układ paliwowy. Spróbuj założyć w miejsce oryginalnego przezroczysty przewód dostarczający paliwo do pompy. Być może jest niewidoczna dziurka w tym przewodzie. Jeśli nadal będą widoczne pęcherzyki powietrza to sprawdź mocowanie filtra paliwa, ponoć często w tym miejscu jest nieszczelność. Jeśli po zmianie przewodu nie będzie widać pęcherzyków powietrza, a objawy nie ustapią to nieszczelnośc może mieć źródło w zaworze korekcji wtrysku.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 15-12-2009, 17:26 Re: Kiepsko odpala.
|
|
|
Cytat: | Mam problem i nie bardzo wiem czego to może być wina, jak odpalam autko po nocy stania pod chmurką, to po odpaleniu chodzi jakby na dwa gary i raz zgaśnie raz nie, ale ma niskie obroty ok.500 obr. s |
Sprawdź świece żarowe i przekaźnik łączone są parami. Filtr paliwa ma zaworek do spuszczania wody może się w nim zgromadziła i zamarza
Cytat: | A druga sprawa to czasami na biegu jałowym delikatnie skaczą obroty, trzymają się na poziomie 1000 obr. i podskakują o jakieś pół centymetra i opadają znowu na 1000. Wiecie może co może być przyczyną?
|
co do podbijania obrotów sprawdź filtry i czy nie ma nieszczelności w kolektorze 1000 obrotów to za dużo kto tak ustawił?
Cytat: | PS. Jak działa ssanie w tych silnikach? Czy informacja o tym czy ssanie ma być włączone idzie z jakiegoś czujnika temp? Czy może z pompy? Czy z czego ??
|
ustawieniem pompy w rozruchu na zimnym steruje ecu biorąc dane z różnych czujników między innym temperatury cieczy chłodzącej
Cytat: | PS2. Czy wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów ogranicza się tylko do odkręcenia tych 6 śrub od góry, czy gdzieś po bokach coś jeszcze trzyma? I czy mogą mnie spotkać jakieś niespodzianki przy wymianie? Na coś trzeba uważać ?
|
przy wymianie uważaj żeby za mocną nie dokręcić i nie przeciąć uszczelki wszytkie siły dokręcania znajdziesz w manuale |
|
|
|
 |
avangarda
Mitsumaniak

Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009 Posty: 226 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 15-12-2009, 17:31
|
|
|
mskiba03 napisał/a: | Czy wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów ogranicza się tylko do odkręcenia tych 6 śrub od góry, czy gdzieś po bokach coś jeszcze trzyma? I czy mogą mnie spotkać jakieś niespodzianki przy wymianie? Na coś trzeba uważać ? |
Przy dokręcaniu tych śrub zwróć uwagę na siłę dokręcania, na każdą śrubę powinna ona być taka sama, nie za mocno, by ich nie ukręcić, ale nie za lekko, by prawidłowo dociskały uszczelkę. Poza tym kolejność dokręcania również się liczy, na zdrowy rozum, po przekątnej ( 1-6-3-4-2-5).
Różne szkoły podają, by uszczelnić dodatkowo silikonem ranty pokrywy, ale ile ludzi, tyle opinii o tym, ja tak zrobiłam i nie zaszkodziło, a skoro nie szkodzi to może pomaga hehe |
_________________
 |
|
|
|
 |
Premieros
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 106 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 15-12-2009, 19:57
|
|
|
zmień świece... |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 15-12-2009, 20:20
|
|
|
mskiba03 napisał/a: | jak odpalam autko po nocy stania pod chmurką, to po odpaleniu chodzi jakby na dwa gary i raz zgaśnie raz nie, ale ma niskie obroty ok.500 obr. | - tak jak koledzy i koleżanki wcześniej pisali, być może masz spaloną którąś świecę lub ja tak miałem, w renault safrane 2.2 dt, że problem tkwił w sterowniku świec żarowych i nie grzało na dwie świece... mskiba03 napisał/a: | A druga sprawa to czasami na biegu jałowym delikatnie skaczą obroty, trzymają się na poziomie 1000 obr. i podskakują o jakieś pół centymetra i opadają znowu na 1000. Wiecie może co może być przyczyną? | W cari jak wiadomo jest silnik renault, więc powiem Ci na przykładzie mojej byłej safranki , podczas wymontowywania rozrusznika niesforny mechanik zdjął jakiś przewód od podciśnienia (mający związek ze ssaniem w aucie) i nie założył go później na swoje miejsce, no i objaw był taki, że auto miało obroty w okolicach 1000, no i auto niezbyt równo chodziło... Pozdrawiam |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
damian2Zabrze
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009 Posty: 10 Skąd: zabrze
|
Wysłany: 16-12-2009, 09:58
|
|
|
sprawdz swiece,najpierw czy dochdzi do nich napiecie, potem odkrec listwe i sprawdz swiece dotykajac koncowki swiecy probowka(moze byc zaroweczka jednym koncem do +aku drugim do koncowki swiecy) jak sie zaswieci zaroweczka to swieca dobra, a co do ssania to diesel niema ssania tylko kat wtrysku ,zmienia sie on w zaleznosci od temperatury silnika takze czujnik moze przeklamywac i masz problem z odpaleniem, a pokrywa jest na 6 srubkach, odkrecaj po przekatnej i tak samo dokrecaj (silikon Technicola), podpiecie pod komputer moze duzo powiedziec co jest nie tak |
|
|
|
 |
mskiba03
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-12-2009, 07:32
|
|
|
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, będę na bieżąco sprawdzał.
PS. andrew84 pisał coś o przewodzie podciśnienia, powiedzcie mi czy przyczyną może być to, że cały czas jeżdżę z odłączonym przewodem podciśnienia od zaworu egr, bo wtedy mi autko nie kopci i ma jakby lepszego kopa
PS2. Świece mam wymienione, więc wątpię żeby to w nich leżał problem, ale sprawdzę bo zawsze może się trafić lipna świeca w komplecie. Czy jak podłącze miernik do tej śrubki na świecy i do plus na aku to pokaże mi czy prąd dochodzi do świec, czy muszę odkręcać świece i czy na mierniku ustawić ten sam parametr który przy sprawdzaniu aku? Jakie powinno być napięcie? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 18-12-2009, 07:39
|
|
|
Wtedy co niesforny mechanik zdjął jakiś przewód od podciśnienia w mojej safrance, to założył go w całkiem inne miejsce (wogóle bystry to mechanik był), objaw był taki, że potwornie kopcił jak np. kamaz . Później sam sprawdzałem i przytykając ten przewód, też tak samo kopcił. W sumie na mechanice wielce się nie znam, tylko opisuje swoje spostrzeżenia, może pomogą Pozdrawiam |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 18-12-2009, 12:03
|
|
|
a tak z czystej ciekawości czy po zdjęciu przewodu z egr został zaślepiony wężyk?
Druga sprawa to 1000 obrotów na biegu jałowym to za dużo kto tak ustawił bo zdarza się że mechanik kreci nie tą śrubą ci trzeba i potem pompa chodzi w cały świat
co do świec to jest na tym forum trochę tematów najprostsza sprawa miernikiem sprawdzić opór |
|
|
|
 |
mskiba03
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 62 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-12-2009, 13:43
|
|
|
Nie wężyk nie został zaślepiony, po prostu go odlączyłem.
pawelsonx mozesz mi dokladniej opisac gdze jest t srubka i jak nia krecic i ile obrotow powinno byc na biegu jalowym przy rozgrzanym silniku? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 18-12-2009, 14:52
|
|
|
mskiba03 napisał/a: | Nie wężyk nie został zaślepiony, po prostu go odlączyłem.
pawelsonx mozesz mi dokladniej opisac gdze jest t srubka i jak nia krecic i ile obrotow powinno byc na biegu jalowym przy rozgrzanym silniku? |
To go zaślep bo zajedziesz pompę vacuum
a podciśnieniem masz zasilane mieszek na pompie który podnosi obroty biegu jałowego
Jak dobrze pamiętam to egr na zimnym silniku załączą sie poniżej 2400 obrotów a że wężyk łapie powietrze to nie ma podciśnienia żeby podnieść obroty
Co do regulacji pompy to załączyłem rysunek z opisem |
|
|
|
 |
|