Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kiepsko odpala.
Autor Wiadomość
mskiba03 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-12-2009, 19:31   Kiepsko odpala.

Witajcie,
Mam problem i nie bardzo wiem czego to może być wina, jak odpalam autko po nocy stania pod chmurką, to po odpaleniu chodzi jakby na dwa gary i raz zgaśnie raz nie, ale ma niskie obroty ok.500 obr.

A druga sprawa to czasami na biegu jałowym delikatnie skaczą obroty, trzymają się na poziomie 1000 obr. i podskakują o jakieś pół centymetra i opadają znowu na 1000. Wiecie może co może być przyczyną?

PS. Jak działa ssanie w tych silnikach? Czy informacja o tym czy ssanie ma być włączone idzie z jakiegoś czujnika temp? Czy może z pompy? Czy z czego :) ??

PS2. Czy wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów ogranicza się tylko do odkręcenia tych 6 śrub od góry, czy gdzieś po bokach coś jeszcze trzyma? I czy mogą mnie spotkać jakieś niespodzianki przy wymianie? Na coś trzeba uważać ?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
 
 
 
mirekbdeblin 
Forumowicz

Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 177
Skąd: Dęblin
Wysłany: 15-12-2009, 15:40   

Witam
Sprawdz czy nie łapie lewego powietrza tj. silnik a filtr powietrza
pozdrawiam
 
 
misibiczi 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9 TD GLX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Gru 2008
Posty: 255
Skąd: Łódź
Wysłany: 15-12-2009, 16:53   

Moim zdaniem zapowietrza się układ paliwowy. Spróbuj założyć w miejsce oryginalnego przezroczysty przewód dostarczający paliwo do pompy. Być może jest niewidoczna dziurka w tym przewodzie. Jeśli nadal będą widoczne pęcherzyki powietrza to sprawdź mocowanie filtra paliwa, ponoć często w tym miejscu jest nieszczelność. Jeśli po zmianie przewodu nie będzie widać pęcherzyków powietrza, a objawy nie ustapią to nieszczelnośc może mieć źródło w zaworze korekcji wtrysku.
Pozdrawiam.
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 15-12-2009, 17:26   Re: Kiepsko odpala.

Cytat:
Mam problem i nie bardzo wiem czego to może być wina, jak odpalam autko po nocy stania pod chmurką, to po odpaleniu chodzi jakby na dwa gary i raz zgaśnie raz nie, ale ma niskie obroty ok.500 obr. s


Sprawdź świece żarowe i przekaźnik łączone są parami. Filtr paliwa ma zaworek do spuszczania wody może się w nim zgromadziła i zamarza
Cytat:
A druga sprawa to czasami na biegu jałowym delikatnie skaczą obroty, trzymają się na poziomie 1000 obr. i podskakują o jakieś pół centymetra i opadają znowu na 1000. Wiecie może co może być przyczyną?

co do podbijania obrotów sprawdź filtry i czy nie ma nieszczelności w kolektorze 1000 obrotów to za dużo kto tak ustawił?
Cytat:
PS. Jak działa ssanie w tych silnikach? Czy informacja o tym czy ssanie ma być włączone idzie z jakiegoś czujnika temp? Czy może z pompy? Czy z czego :) ??

ustawieniem pompy w rozruchu na zimnym steruje ecu biorąc dane z różnych czujników między innym temperatury cieczy chłodzącej


Cytat:
PS2. Czy wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów ogranicza się tylko do odkręcenia tych 6 śrub od góry, czy gdzieś po bokach coś jeszcze trzyma? I czy mogą mnie spotkać jakieś niespodzianki przy wymianie? Na coś trzeba uważać ?


przy wymianie uważaj żeby za mocną nie dokręcić i nie przeciąć uszczelki wszytkie siły dokręcania znajdziesz w manuale
 
 
 
avangarda 
Mitsumaniak


Auto: colt glxi 89r. 4g15
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Maj 2009
Posty: 226
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 15-12-2009, 17:31   

mskiba03 napisał/a:
Czy wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów ogranicza się tylko do odkręcenia tych 6 śrub od góry, czy gdzieś po bokach coś jeszcze trzyma? I czy mogą mnie spotkać jakieś niespodzianki przy wymianie? Na coś trzeba uważać ?


Przy dokręcaniu tych śrub zwróć uwagę na siłę dokręcania, na każdą śrubę powinna ona być taka sama, nie za mocno, by ich nie ukręcić, ale nie za lekko, by prawidłowo dociskały uszczelkę. Poza tym kolejność dokręcania również się liczy, na zdrowy rozum, po przekątnej ( 1-6-3-4-2-5).

Różne szkoły podają, by uszczelnić dodatkowo silikonem ranty pokrywy, ale ile ludzi, tyle opinii o tym, ja tak zrobiłam i nie zaszkodziło, a skoro nie szkodzi to może pomaga hehe
_________________
 
 
 
Premieros 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2009
Posty: 106
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 15-12-2009, 19:57   

zmień świece... :)
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 15-12-2009, 20:20   

mskiba03 napisał/a:
jak odpalam autko po nocy stania pod chmurką, to po odpaleniu chodzi jakby na dwa gary i raz zgaśnie raz nie, ale ma niskie obroty ok.500 obr.
- tak jak koledzy i koleżanki wcześniej pisali, być może masz spaloną którąś świecę lub ja tak miałem, w renault safrane 2.2 dt, że problem tkwił w sterowniku świec żarowych i nie grzało na dwie świece...
mskiba03 napisał/a:
A druga sprawa to czasami na biegu jałowym delikatnie skaczą obroty, trzymają się na poziomie 1000 obr. i podskakują o jakieś pół centymetra i opadają znowu na 1000. Wiecie może co może być przyczyną?
W cari jak wiadomo jest silnik renault, więc powiem Ci na przykładzie mojej byłej safranki :roll: , podczas wymontowywania rozrusznika niesforny mechanik zdjął jakiś przewód od podciśnienia (mający związek ze ssaniem w aucie) i nie założył go później na swoje miejsce, no i objaw był taki, że auto miało obroty w okolicach 1000, no i auto niezbyt równo chodziło... Pozdrawiam
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
damian2Zabrze 
Nowy Forumowicz


Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 10
Skąd: zabrze
Wysłany: 16-12-2009, 09:58   

sprawdz swiece,najpierw czy dochdzi do nich napiecie, potem odkrec listwe i sprawdz swiece dotykajac koncowki swiecy probowka(moze byc zaroweczka jednym koncem do +aku drugim do koncowki swiecy) jak sie zaswieci zaroweczka to swieca dobra, a co do ssania to diesel niema ssania tylko kat wtrysku ,zmienia sie on w zaleznosci od temperatury silnika takze czujnik moze przeklamywac i masz problem z odpaleniem, a pokrywa jest na 6 srubkach, odkrecaj po przekatnej i tak samo dokrecaj (silikon Technicola), podpiecie pod komputer moze duzo powiedziec co jest nie tak
 
 
mskiba03 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-2009, 07:32   

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, będę na bieżąco sprawdzał.

PS. andrew84 pisał coś o przewodzie podciśnienia, powiedzcie mi czy przyczyną może być to, że cały czas jeżdżę z odłączonym przewodem podciśnienia od zaworu egr, bo wtedy mi autko nie kopci i ma jakby lepszego kopa :)

PS2. Świece mam wymienione, więc wątpię żeby to w nich leżał problem, ale sprawdzę bo zawsze może się trafić lipna świeca w komplecie. Czy jak podłącze miernik do tej śrubki na świecy i do plus na aku to pokaże mi czy prąd dochodzi do świec, czy muszę odkręcać świece :) i czy na mierniku ustawić ten sam parametr który przy sprawdzaniu aku? Jakie powinno być napięcie?
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 18-12-2009, 07:39   

Wtedy co niesforny mechanik zdjął jakiś przewód od podciśnienia w mojej safrance, to założył go w całkiem inne miejsce (wogóle bystry to mechanik był), objaw był taki, że potwornie kopcił jak np. kamaz :D . Później sam sprawdzałem i przytykając ten przewód, też tak samo kopcił. W sumie na mechanice wielce się nie znam, tylko opisuje swoje spostrzeżenia, może pomogą :) Pozdrawiam
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 18-12-2009, 12:03   

a tak z czystej ciekawości czy po zdjęciu przewodu z egr został zaślepiony wężyk?

Druga sprawa to 1000 obrotów na biegu jałowym to za dużo kto tak ustawił bo zdarza się że mechanik kreci nie tą śrubą ci trzeba i potem pompa chodzi w cały świat



co do świec to jest na tym forum trochę tematów najprostsza sprawa miernikiem sprawdzić opór
 
 
 
mskiba03 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-12-2009, 13:43   

Nie wężyk nie został zaślepiony, po prostu go odlączyłem.

pawelsonx mozesz mi dokladniej opisac gdze jest t srubka i jak nia krecic i ile obrotow powinno byc na biegu jalowym przy rozgrzanym silniku?
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 18-12-2009, 14:52   

mskiba03 napisał/a:
Nie wężyk nie został zaślepiony, po prostu go odlączyłem.

pawelsonx mozesz mi dokladniej opisac gdze jest t srubka i jak nia krecic i ile obrotow powinno byc na biegu jalowym przy rozgrzanym silniku?


To go zaślep bo zajedziesz pompę vacuum
a podciśnieniem masz zasilane mieszek na pompie który podnosi obroty biegu jałowego

Jak dobrze pamiętam to egr na zimnym silniku załączą sie poniżej 2400 obrotów a że wężyk łapie powietrze to nie ma podciśnienia żeby podnieść obroty


Co do regulacji pompy to załączyłem rysunek z opisem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.