Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] Płyn do czyszczenia układu chłodniczego
Autor Wiadomość
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-12-2009, 12:35   [CAxA] Płyn do czyszczenia układu chłodniczego

Witam,
Mam od pewnego czasu zapchaną nagrzewnicę, a że mróz dowalił to wzrosła motywacja żeby się tym zając.

Wiem że najpewniejszą metodą będzie rozebranie połowy samochodu i albo wymiana albo przepchanie. Jednak jako że jest to pracochłonne wolę coś prostszego w rozwiązaniu.

Czytałem na forum że ktoś z mitsumaniaków użył jakiegoś specyfiku do tego i pomogło, jednak ja slyszałem rózne opinie na ten temat, że czasami syf z nagrzewnicy albo innych miejsc potrafi zatkać coś gdzie indziej, ze może uszkodzić to i owo.

Prosił bym was o opinię co o tym myslicie?

Przy okazji dodam:

Czy ma ktoś może jakiegoś manula (najlepiej po polsku) jeśli chodzi o wymianę nagrzewnicy lub chociaż rozebranie całego środka. Ściągnołem manuala do Colta z forum, ale jest w języku angielskim i mało dla mnie to zrozumiałe. Może ktoś kiedyś to robił i był by chętny napisać tak krok po kroku.

Z górzy dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony przez karolgt 21-12-2009, 19:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zubrin 
Forumowicz


Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 59
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2009, 12:46   

Tresorex mial to samo napisz do niego on jest znawca w tym temacie
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2009, 18:36   

ja płukałem jakimś specyfikiem i pomogło na chwilę. Dopiero przepłukanie nagrzewnicy i rurek z węża dało pozytywny efekt.
_________________


 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 17-12-2009, 19:54   

tttwm napisał/a:
Jednak jako że jest to pracochłonne wolę coś prostszego w rozwiązaniu.
Spróbuj przepłukać układ środkiem Radiator 2000. Dostępny na stacjach benzynowych.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 17-12-2009, 22:10   

poszukaj coś o środkach:
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Matejo 
Mitsumaniak
Mateusz


Auto: Colt CA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 317
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 18-12-2009, 18:22   

Ja słyszałem że w starszych samochodach jak nasze Colty lepiej nie stosować specyfików typu odkamieniacz do chłonic bo może sie coś porozszczelniać
ale mam ten sam problem i teraz przed swietami wezme sie za przepłukanie nagrzewnicy.
_________________


(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2009, 10:35   

Właśnie też tak słyszalem, że czasami potrafi się coś rozszczelnić lub zapachać w innym miejscu. Nie ma rady trzeba poczkać aż mróz zejdzie i rozbierać.

Mam takie pytanie czy powiedzmy gdy odrkęcę nagrzewnice i wstawię nową to wiadomo jest tam powietrze zamiast cieczy, czy muszę układ odpowietrzać, bo tu też slyszałem rozbierzności, jedni twierdzą że tak inni że sam się odpowietrzy.
 
 
 
Matejo 
Mitsumaniak
Mateusz


Auto: Colt CA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 317
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 21-12-2009, 11:06   

witam ja dostałem przepis na odpowietrzenie na Coltmanii, i jest on następujący.
1. Zakręcasz korek w bloku silnika i chłodnicy,
2. Odkręcasz śrubke nad termostatem ( chyba kluczyk 12)
3. otwierasz chłodnice i zaczynasz wlewać płyn lub wode jak chcesz, i tak wlewasz i wlewasz, aż w tym otworku co wykręciłeś srubke nad termostatem pojawi sie woda ( czyli wypchnie sobie całą wode)
4. Zakręcasz tą srubkę ( koreczek) i lejesz dalej do końca chłodnicy. (możesz jeszcze dolać do zbiorniczka wyrównawczego troche)

I to by było na tyle.
_________________


(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-12-2009, 11:30   

tttwm napisał/a:
Właśnie też tak słyszalem, że czasami potrafi się coś rozszczelnić lub zapachać w innym miejscu. Nie ma rady trzeba poczkać aż mróz zejdzie i rozbierać.

Mam takie pytanie czy powiedzmy gdy odrkęcę nagrzewnice i wstawię nową to wiadomo jest tam powietrze zamiast cieczy, czy muszę układ odpowietrzać, bo tu też slyszałem rozbierzności, jedni twierdzą że tak inni że sam się odpowietrzy.


przed wstawieniem nowej nagrzewnicy wyczyść najpierw starą bo:
1) może być po prostu zapchana i wystarczy ją przepłukać,
2) aby wyjąć nagrzewnicę musisz wymontować deskę rozdzielczą
3) wątpię że dostaniesz nową nagrzewnicę w cenie niższej niż wartość auta ;)
4) kupując używaną i tak trzeba by sprawdzić czy również jest drożna ;)

Ja zmagałem się z problemem braku ogrzewania przez 2 zimy a wystarczyło zwyczajnie przepłukać nagrzewnicę i rurki do niej prowadzące. Gdybym robił to teraz drugi raz to myślę że nie zajęło by mi to więcej niż 5h :)

Wyobraź sobie że musisz teraz wyjąć deskę rozdzielczą, wymontować pudła od ogrzewania, wymontować nagrzewnicę, wmontować nową, poskładać wnętrze żeby wszystko działało i pasowało i i tak przeczyścić rurki od nagrzewnicy do silnika... nie wiem czy cały dzień by wystarczył
_________________


 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-12-2009, 15:09   

tresorex napisał/a:
Wyobraź sobie że musisz teraz wyjąć deskę rozdzielczą, wymontować pudła od ogrzewania, wymontować nagrzewnicę, wmontować nową, poskładać wnętrze żeby wszystko działało i pasowało i i tak przeczyścić rurki od nagrzewnicy do silnika... nie wiem czy cały dzień by wystarczył


I to mnie własnie przeraża.
Oczywiście nie mówiłem o nowej :)
Używane na allegro stoją po ok 50 zł.

Tresorex chciało by Ci się może opisać całą rozbiórkę samochodu?? Ktok po kroku itd??
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
pyjte 
Mitsumaniak
Klaun Szyderca


Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Gru 2008
Posty: 556
Skąd: Bojtom.
Wysłany: 21-12-2009, 17:55   

tresorex napisał/a:
Dopiero przepłukanie nagrzewnicy i rurek z węża dało pozytywny efekt.
czym to zrobileś i może jakiś opis :>?
_________________
Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi.
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-12-2009, 23:31   

Obyło się bez wyciągania nagrzewnicy - gdybym to zrobił to tylko bym sobie narobił niepotrzebnej roboty. Podłączyliśmy węża ogrodowego do rurek w ściance grodziowej i po wypłukaniu berbeli z nagrzewnicy woda przechodziła normalnie więc zapchana nagrzewnica niebyła powodem braku grzania. Po złączeniu rurek od nagrzewnicy igielitem woda ruszyła i wypłukała chyba resztę płynu do czyszczenia którego użyłem w zeszłym roku.
Następnie odkręciliśmy 'rozdzielacz' w którym jest termostat i rurki do niego prowadzące. Wszystko wyczyszczone, układ przepłukany 4 razy wodą
_________________


 
 
amraam25 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: opole
Wysłany: 29-12-2009, 09:35   

a ja mam taki dink s. W mieście mi grzeje, na oko gdzieś 50~60 stopni lecie z wywietrzników, ale poza miastem, gdzieś na długiej trasie gdzie średnia prędkość przekracza 100km/h słabnie aż w końcu przestaje grzać. Dodam ze silnik jest cały czas ciepły, węże też, jest włożony karton miedzy chłodnicę wiec jak jadę za szybko to się nawet potrafi przegrzać a ciepłego powietrza jak nie było tak nie ma. dopiero jak go zostawię na 5 min wyłączonego i zacznę znowu jechać to zaczyna lecieć cieple i się znowu wyłącza:) zabawa na całego
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-12-2009, 07:53   

może za mało płynu?? i się za szybko wychładza??
 
 
 
amraam25 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009
Posty: 4
Skąd: opole
Wysłany: 30-12-2009, 11:22   

jak by to bylo takie proste to chyba bym sie nie meczyl z tym miesiac czasu???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.