[CAxA] Płyn do czyszczenia układu chłodniczego |
Autor |
Wiadomość |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-12-2009, 12:35 [CAxA] Płyn do czyszczenia układu chłodniczego
|
|
|
Witam,
Mam od pewnego czasu zapchaną nagrzewnicę, a że mróz dowalił to wzrosła motywacja żeby się tym zając.
Wiem że najpewniejszą metodą będzie rozebranie połowy samochodu i albo wymiana albo przepchanie. Jednak jako że jest to pracochłonne wolę coś prostszego w rozwiązaniu.
Czytałem na forum że ktoś z mitsumaniaków użył jakiegoś specyfiku do tego i pomogło, jednak ja slyszałem rózne opinie na ten temat, że czasami syf z nagrzewnicy albo innych miejsc potrafi zatkać coś gdzie indziej, ze może uszkodzić to i owo.
Prosił bym was o opinię co o tym myslicie?
Przy okazji dodam:
Czy ma ktoś może jakiegoś manula (najlepiej po polsku) jeśli chodzi o wymianę nagrzewnicy lub chociaż rozebranie całego środka. Ściągnołem manuala do Colta z forum, ale jest w języku angielskim i mało dla mnie to zrozumiałe. Może ktoś kiedyś to robił i był by chętny napisać tak krok po kroku.
Z górzy dziękuję za pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 21-12-2009, 19:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zubrin
Forumowicz

Auto: colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 59 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-12-2009, 12:46
|
|
|
Tresorex mial to samo napisz do niego on jest znawca w tym temacie |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-12-2009, 18:36
|
|
|
ja płukałem jakimś specyfikiem i pomogło na chwilę. Dopiero przepłukanie nagrzewnicy i rurek z węża dało pozytywny efekt. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-12-2009, 19:54
|
|
|
tttwm napisał/a: | Jednak jako że jest to pracochłonne wolę coś prostszego w rozwiązaniu. | Spróbuj przepłukać układ środkiem Radiator 2000. Dostępny na stacjach benzynowych. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 17-12-2009, 22:10
|
|
|
poszukaj coś o środkach:
   |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Matejo
Mitsumaniak Mateusz

Auto: Colt CA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 317 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 18-12-2009, 18:22
|
|
|
Ja słyszałem że w starszych samochodach jak nasze Colty lepiej nie stosować specyfików typu odkamieniacz do chłonic bo może sie coś porozszczelniać
ale mam ten sam problem i teraz przed swietami wezme sie za przepłukanie nagrzewnicy. |
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-12-2009, 10:35
|
|
|
Właśnie też tak słyszalem, że czasami potrafi się coś rozszczelnić lub zapachać w innym miejscu. Nie ma rady trzeba poczkać aż mróz zejdzie i rozbierać.
Mam takie pytanie czy powiedzmy gdy odrkęcę nagrzewnice i wstawię nową to wiadomo jest tam powietrze zamiast cieczy, czy muszę układ odpowietrzać, bo tu też slyszałem rozbierzności, jedni twierdzą że tak inni że sam się odpowietrzy. |
|
|
|
 |
Matejo
Mitsumaniak Mateusz

Auto: Colt CA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Gru 2008 Posty: 317 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 21-12-2009, 11:06
|
|
|
witam ja dostałem przepis na odpowietrzenie na Coltmanii, i jest on następujący.
1. Zakręcasz korek w bloku silnika i chłodnicy,
2. Odkręcasz śrubke nad termostatem ( chyba kluczyk 12)
3. otwierasz chłodnice i zaczynasz wlewać płyn lub wode jak chcesz, i tak wlewasz i wlewasz, aż w tym otworku co wykręciłeś srubke nad termostatem pojawi sie woda ( czyli wypchnie sobie całą wode)
4. Zakręcasz tą srubkę ( koreczek) i lejesz dalej do końca chłodnicy. (możesz jeszcze dolać do zbiorniczka wyrównawczego troche)
I to by było na tyle. |
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-12-2009, 11:30
|
|
|
tttwm napisał/a: | Właśnie też tak słyszalem, że czasami potrafi się coś rozszczelnić lub zapachać w innym miejscu. Nie ma rady trzeba poczkać aż mróz zejdzie i rozbierać.
Mam takie pytanie czy powiedzmy gdy odrkęcę nagrzewnice i wstawię nową to wiadomo jest tam powietrze zamiast cieczy, czy muszę układ odpowietrzać, bo tu też slyszałem rozbierzności, jedni twierdzą że tak inni że sam się odpowietrzy. |
przed wstawieniem nowej nagrzewnicy wyczyść najpierw starą bo:
1) może być po prostu zapchana i wystarczy ją przepłukać,
2) aby wyjąć nagrzewnicę musisz wymontować deskę rozdzielczą
3) wątpię że dostaniesz nową nagrzewnicę w cenie niższej niż wartość auta
4) kupując używaną i tak trzeba by sprawdzić czy również jest drożna
Ja zmagałem się z problemem braku ogrzewania przez 2 zimy a wystarczyło zwyczajnie przepłukać nagrzewnicę i rurki do niej prowadzące. Gdybym robił to teraz drugi raz to myślę że nie zajęło by mi to więcej niż 5h
Wyobraź sobie że musisz teraz wyjąć deskę rozdzielczą, wymontować pudła od ogrzewania, wymontować nagrzewnicę, wmontować nową, poskładać wnętrze żeby wszystko działało i pasowało i i tak przeczyścić rurki od nagrzewnicy do silnika... nie wiem czy cały dzień by wystarczył |
_________________
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-12-2009, 15:09
|
|
|
tresorex napisał/a: | Wyobraź sobie że musisz teraz wyjąć deskę rozdzielczą, wymontować pudła od ogrzewania, wymontować nagrzewnicę, wmontować nową, poskładać wnętrze żeby wszystko działało i pasowało i i tak przeczyścić rurki od nagrzewnicy do silnika... nie wiem czy cały dzień by wystarczył |
I to mnie własnie przeraża.
Oczywiście nie mówiłem o nowej
Używane na allegro stoją po ok 50 zł.
Tresorex chciało by Ci się może opisać całą rozbiórkę samochodu?? Ktok po kroku itd?? |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
pyjte
Mitsumaniak Klaun Szyderca

Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 556 Skąd: Bojtom.
|
Wysłany: 21-12-2009, 17:55
|
|
|
tresorex napisał/a: | Dopiero przepłukanie nagrzewnicy i rurek z węża dało pozytywny efekt. | czym to zrobileś i może jakiś opis :>? |
_________________ Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi. |
|
|
|
 |
tresorex
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Lip 2006 Posty: 2066 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21-12-2009, 23:31
|
|
|
Obyło się bez wyciągania nagrzewnicy - gdybym to zrobił to tylko bym sobie narobił niepotrzebnej roboty. Podłączyliśmy węża ogrodowego do rurek w ściance grodziowej i po wypłukaniu berbeli z nagrzewnicy woda przechodziła normalnie więc zapchana nagrzewnica niebyła powodem braku grzania. Po złączeniu rurek od nagrzewnicy igielitem woda ruszyła i wypłukała chyba resztę płynu do czyszczenia którego użyłem w zeszłym roku.
Następnie odkręciliśmy 'rozdzielacz' w którym jest termostat i rurki do niego prowadzące. Wszystko wyczyszczone, układ przepłukany 4 razy wodą |
_________________
 |
|
|
|
 |
amraam25
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 4 Skąd: opole
|
Wysłany: 29-12-2009, 09:35
|
|
|
a ja mam taki s. W mieście mi grzeje, na oko gdzieś 50~60 stopni lecie z wywietrzników, ale poza miastem, gdzieś na długiej trasie gdzie średnia prędkość przekracza 100km/h słabnie aż w końcu przestaje grzać. Dodam ze silnik jest cały czas ciepły, węże też, jest włożony karton miedzy chłodnicę wiec jak jadę za szybko to się nawet potrafi przegrzać a ciepłego powietrza jak nie było tak nie ma. dopiero jak go zostawię na 5 min wyłączonego i zacznę znowu jechać to zaczyna lecieć cieple i się znowu wyłącza:) zabawa na całego |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-12-2009, 07:53
|
|
|
może za mało płynu?? i się za szybko wychładza?? |
|
|
|
 |
amraam25
Nowy Forumowicz
Auto: mitsubishi colt
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Gru 2009 Posty: 4 Skąd: opole
|
Wysłany: 30-12-2009, 11:22
|
|
|
jak by to bylo takie proste to chyba bym sie nie meczyl z tym miesiac czasu??? |
|
|
|
 |
|