Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant V6 24V i turbo ??
Autor Wiadomość
Wiciu 
Forumowicz


Auto: GALANT 2,5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-12-2009, 23:37   

odpuść sobie turbo i kompresor bo wydasz majątek a efekt niekoniecznie może być dobry :) skoro masz już zmieniony wdech i wydech to wystroi autko i może pokażę ponad 180hp np to, niby całkowicie seryjne było :) http://delta.home.pl/chip/projekty.html#28 :)
_________________
163 rozhasane paliwożerne kucyki
 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2009, 11:03   

Skoro napisal, ze afr byl idealny to co tam dalo + 10km/nm? Zaplon? Nie sadze. Sory ale nie wierze w takie stronki tym bardziej, ze na wykresie widac w calym zakresie praktycznie taki sam przyrost.
 
 
Wiciu 
Forumowicz


Auto: GALANT 2,5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2009, 11:08   

http://www.strojenia.pl/ polecam :)
_________________
163 rozhasane paliwożerne kucyki
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 17-12-2009, 14:28   

Misiek :) napisał/a:
tak samo ktoś powie, poco kupować gala i przerabiać skoro można mieć klipsa...
tak samo poco robić przekładke w ca0 na silnik z evo3 skoro można zciągnąć evo
takie rzeczy się robi dla siebie, aby mieć coś innego niż wszyscy, niezawsze patrząc na pieniądze


Musisz mieć zatem DUUUŻO pieniędzy i drugi sprawny samochód w zapasie. :D
Dużo, znaczy równowarość nowego Evo. Do tego mnóstwo wolnego czasu, stalowe nerwy plus drugi dom w warsztacie.
Za mniej można "drutować" samochód, a nie porządnie zrobić.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2009, 20:30   

Opis strojenia na ulicy:
# ustawienie dawki paliwa (dla całej mapy bez vtec i vtec'owej dla każdego "położenia gazu" tzn. obciążenia silnika)
Skoro afr byl idealny to odpada
# ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonów - z użyciem czujnika stuków
O tym pisalem
# ustawienie punktu włączenia vtec
# ustawienie odcięcia zapłonu
# sprawdzenie poprawności działania wszystkich czujników przed strojeniem
# ustawienie procedury startu (jeśli wymagane)
# ustawienie shift light'a (jeśli wymagane)
# właściciel samochodu cały czas uczestniczy przy strojeniu
# na koniec właściciel otrzymuje wynik strojenia (odczyty z sondy AFR)
# i inne
# przejechane około 100-150km, czas pracy ~4h

Cala reszta w galancie nic nie da wiec skad +10km/nm? Samym zaplonem?

Nie przesadzajmy tez, ze zrobienie galant + t oznacza wydatek nowego evo.
 
 
Wiciu 
Forumowicz


Auto: GALANT 2,5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009
Posty: 51
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-12-2009, 20:57   

dylson, mało wiary w tobie :D gdyby nie to, że robili auta moich znajomych to bym ich nie bronił :) poza tym SWAP łączy się z ogromnymi nakładami kasy tj. silnik, skrzynia, komputer itp itd. Jeśli chce założyć turbo do aktualnej jednostki to trzeba ja zakuć, zmienić szpilki, walki i kupę innych części, które tanie nie są, do tego planowanie głowic, trzeba zrobi od nowa kolektory i tłumik a to znowu dużo kasy :roll:
_________________
163 rozhasane paliwożerne kucyki
 
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2009, 23:49   

Moze i malo po prostu nie wierze w moc z niczego. Do tego jak napisalem w calym zakresie dokladnie taki sam przyrost. Jak robisz soft turbo to silnika nie trzeba kuc. Ale tutaj tez duzo zalezy od danego silnika. Niektore zniasa podwojenie mocy i bedzie to dupowoz ktorym sie jezdzi po bulki a drugiemu jak dodamy 1/3 to padnie po pierwszych kilometrach. Np duzo osob zaturbia silnik SR20 (nissan) i takie 250km poprawnie zamontowane nadaje sie wlasnie na daily car.
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2009, 16:33   

Panowie po co ta kłótnia, zmontowanie turbo do tego silnik 6A13 mija se całkowicie z celem a to z prostej przyczyny silnik ten nie zniesie i nie jest w stanie wytrzymać przyrostu mocy żadnej turbiny, powód nie jest do tego przystosowany
- po pierwsze nie ma on zakutego wału
- po drugie brak dodatkowej magistrali olejowej do chłodzenia tłoków
- po trzecie by zamontować turbo trzeba wpierw wymienić wszystkie bebechy silnika a turbo które można założyć bez magistrali olejowej to co najwyżej podający ciśnienie 0.3 - 0.4 bara a wiec przyrost gorą może 20-25KM nie wiem czy jest sens a w efekcie silnik traci strasznie dużo żywotności
Faktycznie jeśli chce się mieć turbo najprostszym rozwiązaniem jest SWAP z Legnuma , ale silnik to nie wszystko i tutaj się zaczynają schody
Legnum to zupełnie inne auto niż Galant , żeby taka moc przenieść na asfalt już jest potrzebny 4x4 to już zupełnie inna płyta podłogowa inna instalacja , ecu inna zwiech i hamulce , czyli praktycznie przebudowa auta od podstaw
Nawet stosując o nie wielkie mocy turbinę w 6A13 trzeba zadać sobie jedno pytanie czy skrzynka z napędem na jedną oś to wytrzyma , a jako ze już troszkę tych skrzynek od miśków ponaprawiałem mogę odpowiedzieć ze na 100% nie da rady porostu się rozsypie
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-12-2009, 18:00   

kosior1975 napisał/a:
Legnum to zupełnie inne auto niż Galant
Legnum to kombi, a Galant to sedan/limuzyna

kosior1975 napisał/a:
żeby taka moc przenieść na asfalt już jest potrzebny 4x4
Były Galanty oznaczane jako VR2 z silnikiem 2.5 V6 Twin Turbo i napędem FWD, mozna spotkać takie egzemplarze np w Holandii
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 19-12-2009, 19:24   

Bartek3g napisał/a:
Misiek :) napisał/a:
od razu zmienić auto...
To jest TYLKO galant.
Misiek :) napisał/a:
a swap? na co? na turbo v6?
No wlasnie srednio jest na co...tzn mozna na 2.0T od Evo czy 2.0T od eclipse ale nie szkoda kasy? Mozna tez 6g72 od 3000GT VR4 ale...samo swapowanie moze sporo kosztowac.



Obawiam się,ze 6g72 po prostu nie wejdzie galantowi pod maskę. Galant w porównaniu do Sigmy, w której 6g72 siedzi ciasno, ma malutka maskę, w dodatku niską.
 
 
 
KaCzKa 
Forumowicz


Auto: CTR i Civic Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 36
Skąd: Tczew
Wysłany: 20-12-2009, 07:58   

kosior1975 napisał/a:

- po trzecie by zamontować turbo trzeba wpierw wymienić wszystkie bebechy silnika a turbo które można założyć bez magistrali olejowej to co najwyżej podający ciśnienie 0.3 - 0.4 bara a wiec przyrost gorą może 20-25KM nie wiem czy jest sens a w efekcie silnik traci


nie wydaje mi się aby brak natrysku na denko tłoka powodował tak duże ograniczenia. widziałem auta o dwukrotnie zwiększonej mocy (względem serii) na zakutym silniku bez natrysku i jeździły bez problemu a kluczem jest dobre wystrojenie i EGT na odpowiednim poziomie.

co do doładowania na poziomie 0,4 bara to skąd wziąłeś te przyrosty? jest to potwierdzone jakimś "żywym" przykładem czy domysły?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-12-2009, 09:58   

KaCzKa napisał/a:
na zakutym silniku bez natrysku


Chodzi o odprowadzenie nadmiernej temperatury tłoka. Niektóre N/A mają natrysk a co dopiero jak zamontujesz turbinkę...
 
 
DAWIDSON 
Nowy Forumowicz

Auto: GALANT 2,5 v6 24V 1997r (był)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 1
Skąd: szczecin
Wysłany: 20-12-2009, 12:03   

moim skromnym zdaniem turbo w 2,5 V6 niema sensu też się nad tym zastanawiałem i stwierdziłem że lepiej i taniej kupić i przerobić LEGNUMA na LHD a to samo co EVO 8 tylko że V6TT. przestałem myśleć o turbo w moim V6 po tym jak przy agresywnym traktowaniu pękła mi pół oś (DOKŁADNIEJ PRĘT).zastanawiałem się też aby wymienić silnik na 3,0 V6 lub 2,0 turbo ale suma sumarum to za duża inwestycja i przymierzam się do LEGNUMA :twisted:
 
 
dylson
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2009, 12:06   

Natrysk nie jest konieczny.
KaCzKa napisał/a:
co do doładowania na poziomie 0,4 bara to skąd wziąłeś te przyrosty?

Dolaczam sie do pytania.
 
 
KaCzKa 
Forumowicz


Auto: CTR i Civic Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 36
Skąd: Tczew
Wysłany: 20-12-2009, 16:46   

krzychu napisał/a:
KaCzKa napisał/a:
na zakutym silniku bez natrysku


Chodzi o odprowadzenie nadmiernej temperatury tłoka. Niektóre N/A mają natrysk a co dopiero jak zamontujesz turbinkę...


Krzychu, ja dobrze wiem o co chodzi a Ty wyciąłeś kilka slow z mojej wypowiedzi co zmieniło sens - albo go zatraciło.

mi chodziło o to że silnik fabrycznie bez natrysku po "zakuciu" będzie również pracował poprawnie jeżeli :

KaCzKa napisał/a:
kluczem jest dobre wystrojenie i EGT na odpowiednim poziomie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.