Galant V6 24V i turbo ?? |
Autor |
Wiadomość |
Wiciu
Forumowicz

Auto: GALANT 2,5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 51 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16-12-2009, 23:37
|
|
|
odpuść sobie turbo i kompresor bo wydasz majątek a efekt niekoniecznie może być dobry skoro masz już zmieniony wdech i wydech to wystroi autko i może pokażę ponad 180hp np to, niby całkowicie seryjne było http://delta.home.pl/chip/projekty.html#28 |
_________________ 163 rozhasane paliwożerne kucyki
 |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2009, 11:03
|
|
|
Skoro napisal, ze afr byl idealny to co tam dalo + 10km/nm? Zaplon? Nie sadze. Sory ale nie wierze w takie stronki tym bardziej, ze na wykresie widac w calym zakresie praktycznie taki sam przyrost. |
|
|
|
 |
Wiciu
Forumowicz

Auto: GALANT 2,5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 51 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 17-12-2009, 14:28
|
|
|
Misiek napisał/a: | tak samo ktoś powie, poco kupować gala i przerabiać skoro można mieć klipsa...
tak samo poco robić przekładke w ca0 na silnik z evo3 skoro można zciągnąć evo
takie rzeczy się robi dla siebie, aby mieć coś innego niż wszyscy, niezawsze patrząc na pieniądze |
Musisz mieć zatem DUUUŻO pieniędzy i drugi sprawny samochód w zapasie.
Dużo, znaczy równowarość nowego Evo. Do tego mnóstwo wolnego czasu, stalowe nerwy plus drugi dom w warsztacie.
Za mniej można "drutować" samochód, a nie porządnie zrobić. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2009, 20:30
|
|
|
Opis strojenia na ulicy:
# ustawienie dawki paliwa (dla całej mapy bez vtec i vtec'owej dla każdego "położenia gazu" tzn. obciążenia silnika)
Skoro afr byl idealny to odpada
# ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonów - z użyciem czujnika stuków
O tym pisalem
# ustawienie punktu włączenia vtec
# ustawienie odcięcia zapłonu
# sprawdzenie poprawności działania wszystkich czujników przed strojeniem
# ustawienie procedury startu (jeśli wymagane)
# ustawienie shift light'a (jeśli wymagane)
# właściciel samochodu cały czas uczestniczy przy strojeniu
# na koniec właściciel otrzymuje wynik strojenia (odczyty z sondy AFR)
# i inne
# przejechane około 100-150km, czas pracy ~4h
Cala reszta w galancie nic nie da wiec skad +10km/nm? Samym zaplonem?
Nie przesadzajmy tez, ze zrobienie galant + t oznacza wydatek nowego evo. |
|
|
|
 |
Wiciu
Forumowicz

Auto: GALANT 2,5 V6 Sport Edition
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lip 2009 Posty: 51 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-12-2009, 20:57
|
|
|
dylson, mało wiary w tobie gdyby nie to, że robili auta moich znajomych to bym ich nie bronił poza tym SWAP łączy się z ogromnymi nakładami kasy tj. silnik, skrzynia, komputer itp itd. Jeśli chce założyć turbo do aktualnej jednostki to trzeba ja zakuć, zmienić szpilki, walki i kupę innych części, które tanie nie są, do tego planowanie głowic, trzeba zrobi od nowa kolektory i tłumik a to znowu dużo kasy |
_________________ 163 rozhasane paliwożerne kucyki
 |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2009, 23:49
|
|
|
Moze i malo po prostu nie wierze w moc z niczego. Do tego jak napisalem w calym zakresie dokladnie taki sam przyrost. Jak robisz soft turbo to silnika nie trzeba kuc. Ale tutaj tez duzo zalezy od danego silnika. Niektore zniasa podwojenie mocy i bedzie to dupowoz ktorym sie jezdzi po bulki a drugiemu jak dodamy 1/3 to padnie po pierwszych kilometrach. Np duzo osob zaturbia silnik SR20 (nissan) i takie 250km poprawnie zamontowane nadaje sie wlasnie na daily car. |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2009, 16:33
|
|
|
Panowie po co ta kłótnia, zmontowanie turbo do tego silnik 6A13 mija se całkowicie z celem a to z prostej przyczyny silnik ten nie zniesie i nie jest w stanie wytrzymać przyrostu mocy żadnej turbiny, powód nie jest do tego przystosowany
- po pierwsze nie ma on zakutego wału
- po drugie brak dodatkowej magistrali olejowej do chłodzenia tłoków
- po trzecie by zamontować turbo trzeba wpierw wymienić wszystkie bebechy silnika a turbo które można założyć bez magistrali olejowej to co najwyżej podający ciśnienie 0.3 - 0.4 bara a wiec przyrost gorą może 20-25KM nie wiem czy jest sens a w efekcie silnik traci strasznie dużo żywotności
Faktycznie jeśli chce się mieć turbo najprostszym rozwiązaniem jest SWAP z Legnuma , ale silnik to nie wszystko i tutaj się zaczynają schody
Legnum to zupełnie inne auto niż Galant , żeby taka moc przenieść na asfalt już jest potrzebny 4x4 to już zupełnie inna płyta podłogowa inna instalacja , ecu inna zwiech i hamulce , czyli praktycznie przebudowa auta od podstaw
Nawet stosując o nie wielkie mocy turbinę w 6A13 trzeba zadać sobie jedno pytanie czy skrzynka z napędem na jedną oś to wytrzyma , a jako ze już troszkę tych skrzynek od miśków ponaprawiałem mogę odpowiedzieć ze na 100% nie da rady porostu się rozsypie |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-12-2009, 18:00
|
|
|
kosior1975 napisał/a: | Legnum to zupełnie inne auto niż Galant | Legnum to kombi, a Galant to sedan/limuzyna
kosior1975 napisał/a: | żeby taka moc przenieść na asfalt już jest potrzebny 4x4 | Były Galanty oznaczane jako VR2 z silnikiem 2.5 V6 Twin Turbo i napędem FWD, mozna spotkać takie egzemplarze np w Holandii |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 19-12-2009, 19:24
|
|
|
Bartek3g napisał/a: | Misiek napisał/a: | od razu zmienić auto... | To jest TYLKO galant. Misiek napisał/a: | a swap? na co? na turbo v6? | No wlasnie srednio jest na co...tzn mozna na 2.0T od Evo czy 2.0T od eclipse ale nie szkoda kasy? Mozna tez 6g72 od 3000GT VR4 ale...samo swapowanie moze sporo kosztowac.
|
Obawiam się,ze 6g72 po prostu nie wejdzie galantowi pod maskę. Galant w porównaniu do Sigmy, w której 6g72 siedzi ciasno, ma malutka maskę, w dodatku niską. |
|
|
|
 |
KaCzKa
Forumowicz

Auto: CTR i Civic Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 36 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20-12-2009, 07:58
|
|
|
kosior1975 napisał/a: |
- po trzecie by zamontować turbo trzeba wpierw wymienić wszystkie bebechy silnika a turbo które można założyć bez magistrali olejowej to co najwyżej podający ciśnienie 0.3 - 0.4 bara a wiec przyrost gorą może 20-25KM nie wiem czy jest sens a w efekcie silnik traci |
nie wydaje mi się aby brak natrysku na denko tłoka powodował tak duże ograniczenia. widziałem auta o dwukrotnie zwiększonej mocy (względem serii) na zakutym silniku bez natrysku i jeździły bez problemu a kluczem jest dobre wystrojenie i EGT na odpowiednim poziomie.
co do doładowania na poziomie 0,4 bara to skąd wziąłeś te przyrosty? jest to potwierdzone jakimś "żywym" przykładem czy domysły? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-12-2009, 09:58
|
|
|
KaCzKa napisał/a: | na zakutym silniku bez natrysku |
Chodzi o odprowadzenie nadmiernej temperatury tłoka. Niektóre N/A mają natrysk a co dopiero jak zamontujesz turbinkę... |
|
|
|
 |
DAWIDSON
Nowy Forumowicz
Auto: GALANT 2,5 v6 24V 1997r (był)
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 20-12-2009, 12:03
|
|
|
moim skromnym zdaniem turbo w 2,5 V6 niema sensu też się nad tym zastanawiałem i stwierdziłem że lepiej i taniej kupić i przerobić LEGNUMA na LHD a to samo co EVO 8 tylko że V6TT. przestałem myśleć o turbo w moim V6 po tym jak przy agresywnym traktowaniu pękła mi pół oś (DOKŁADNIEJ PRĘT).zastanawiałem się też aby wymienić silnik na 3,0 V6 lub 2,0 turbo ale suma sumarum to za duża inwestycja i przymierzam się do LEGNUMA |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2009, 12:06
|
|
|
Natrysk nie jest konieczny.
KaCzKa napisał/a: | co do doładowania na poziomie 0,4 bara to skąd wziąłeś te przyrosty? |
Dolaczam sie do pytania. |
|
|
|
 |
KaCzKa
Forumowicz

Auto: CTR i Civic Kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Gru 2009 Posty: 36 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 20-12-2009, 16:46
|
|
|
krzychu napisał/a: | KaCzKa napisał/a: | na zakutym silniku bez natrysku |
Chodzi o odprowadzenie nadmiernej temperatury tłoka. Niektóre N/A mają natrysk a co dopiero jak zamontujesz turbinkę... |
Krzychu, ja dobrze wiem o co chodzi a Ty wyciąłeś kilka slow z mojej wypowiedzi co zmieniło sens - albo go zatraciło.
mi chodziło o to że silnik fabrycznie bez natrysku po "zakuciu" będzie również pracował poprawnie jeżeli :
KaCzKa napisał/a: | kluczem jest dobre wystrojenie i EGT na odpowiednim poziomie. |
|
|
|
|
 |
|