Przekaznik Proton 420 TD/ lancer 2.0d 97r. |
Autor |
Wiadomość |
n4p
Mitsumaniak DIESEL POWER !
Auto: Proton 420 TD, 4D68P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 62 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 17-12-2009, 15:52 Przekaznik Proton 420 TD/ lancer 2.0d 97r.
|
|
|
Witam,
Mam pytanie odnosnie przekaznika grzania swiec. Mianowicie na zimnym silniku grzanie swiec jest bardzo krotkie (trwa zaledwie kilka sekund 4-5). Dziwne to jest gdyż w innych samochodach znacznie dluzej sie to odbywa z reguly powyzej 10 sek. Teraz jak chce odpalic auto to musze go 3-4 razy grzac (przekrecac stacyjka) ale i tak "dlawi" sie rzy odpalaniu. Boje sie ze wkoncu rozpiernicze aku caly. Prosilbm o podanie miejsca gdzie znajduje sie owy przekaznik albo podanie innych przyczyn zwiazanych z grzaniem swiec. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 18-12-2009, 22:34
|
|
|
Jesli nie odpala od pierwszego strzalu to albo masz przepalona ktoras ze swiec zarowych (wystarczy jedna) albo masz zapowietrzony uklad paliwowy. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
n4p
Mitsumaniak DIESEL POWER !
Auto: Proton 420 TD, 4D68P
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Sie 2008 Posty: 62 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-12-2009, 10:10
|
|
|
Nie chodzi oto że nie odpala, tylko o grzanie świec żarowych....trwa to zdecydowanie za krótko. |
_________________
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 19-12-2009, 13:59
|
|
|
Jak grzeje za krotko to tez moze byc efektem przepalonej jednej swiecy. Odkrec szyne o zmierz omomierzem czy na kazdej swiecy jest przejscie do masy |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-12-2009, 14:06
|
|
|
n4p napisał/a: | grzanie świec żarowych....trwa to zdecydowanie za krótko | Długośc nagrzewania świec zalezy takze o d samych swiec, co do Twojego problemu podejrzewam, ze gdzies sie traci lącze pomiedzy swiecami i przekażnikiem, ale na wszelki wypadek sprawdz jeszcze swiece. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-12-2009, 15:47
|
|
|
n4p, świecenie stacyjki nie jest jednoznaczne z grzaniem świec. Nawet jak kontrolka zgaśnie to świece mogą się dalej grzać., Obserwuj kontrolki oraz nasłuchuj pyknięcia pod maską.
Niestety nie wiem gdzie w Twoim modelu jest przekaźnik, ale nie doszukuj się w nim przyczyny ponieważ nim steruje prawdopodobnie ECU, na podstawie czujnika temp silnika.
Spróbuj włączyć zapłon i odczekać do "rozjaśnienia" kontrolek lub pyknięcia przekaźnika pod maską i wtedy próbuj odpalić. Jeśli to nie pomoże to sprawdź to co napisał sampler. |
|
|
|
 |
|