co to za hałas? |
Autor |
Wiadomość |
margac
Forumowicz
Auto: Sigma 3000 24V '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 33 Skąd: polska
|
Wysłany: 18-12-2009, 21:07 co to za hałas?
|
|
|
Witam , proszę kolegów o podpowiedź co to może być za hałas ,wycie. Wczoraj i dzisiaj po długim postoju na mrozie ,po odpaleniu silnika strasznie wyje w komorze silnika po stronie kierowcy gdzieś blisko przegrody. Wycie to zmienia się po przegazowaniu ( po dodaniu gazu wyższe tony po odjęciu gazu niższe) i w trakcie kręcenia kierownicą . Wydaje mi się ,ze to pompa wspomagania kierownicy. Jeżeli tak to czego objawem może byc wycie ? Zacierające sie łożysko? Po lekkim rozgrzaniu silnika przestaje wyc i zachowuje sie normalnie tzn, przy kręceniu kierownica na postoju słychac że pompa pracuje ,ale tak jest zawsze i to chyba normalne? Stan oleju we wspomaganiu jest ok, kolor bursztynowy ,nie śmierdzi i żadnych zanieczyszczeń. Aha , Sigma 1993 sedan silnik DOHC 24 V .Przy mrozach w latach poprzednich nic takiego się nie działo więc jestem trochę nerwowy |
|
|
|
 |
Bulwa
Mitsumaniak

Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 201 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: 18-12-2009, 21:11
|
|
|
może to tylko pasek piszczy,albo napinacz.
[ Dodano: 18-12-2009, 21:17 ]
u mnie wył tak napinacz paska,nowy 100zł,można wymienić łożysko podobno u mnie się nie dało,założyłem napinacz od forda ka bo taki miałem w garażu pasował bez problemu i cisza. |
_________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 |
|
|
|
 |
margac
Forumowicz
Auto: Sigma 3000 24V '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 33 Skąd: polska
|
Wysłany: 18-12-2009, 21:22
|
|
|
To raczej nie pasek bo to wycie a nie pisk . Dzieje się to tylko po długim postoju na mrozie takim jak teraz (jest -13 stopni). Przy mniejszym mrozie wyje ciszej i krócej , kiedy nie było mrozów było ok. Czy pompę wspomagania napędza pasek rozrządu ? Czy to te same napinacze? |
|
|
|
 |
Bulwa
Mitsumaniak

Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 201 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: 18-12-2009, 21:28
|
|
|
nie pompa wspomagania napędzana jest paskiem wielorowkowym ,ktory ma napinacz i właśnie ten napinacz tak głośno wył w moim przypadku skończyło się w nim łożysko,drugim paskiem napędzana jest pompa klimatyzacji i tam też jest podobny napinacz, |
_________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 |
|
|
|
 |
margac
Forumowicz
Auto: Sigma 3000 24V '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 33 Skąd: polska
|
Wysłany: 18-12-2009, 21:38
|
|
|
Widzę ,że masz silnik 12V . Chyba w 24 V jest to rozwiązane tak samo? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-12-2009, 01:02
|
|
|
w 24v masz osobną rolkę do wspomagania - jak słychać pompę przy pracy , to znaczy że już długo nie pociągnie - powinna być bezgłośna |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
margac
Forumowicz
Auto: Sigma 3000 24V '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 33 Skąd: polska
|
Wysłany: 19-12-2009, 10:23
|
|
|
Mam to auto 6 lat i pompę od wspomagania zawsze było słychać , chodzi mi o dzwięki na postoju . Kręcę kierownicą ,obroty się zmieniają i słychać pompę ,to chyba normalne? W poście pytam co może być przyczyna chwilowego wycia gdzies tam w komorze silnika po lewej stronie po postoju auta na mrozie. Teraz auto stoi w garażu , odpaliłem i wszystko ok . Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 19-12-2009, 11:50
|
|
|
Pompa wspomagania powinna być bezgłośna. Jak wyje to albo zapowietrzona albo padaka. Założę się, że twoje wspomaganie nie działa zbyt skutecznie. |
|
|
|
 |
margac
Forumowicz
Auto: Sigma 3000 24V '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 33 Skąd: polska
|
Wysłany: 19-12-2009, 12:01
|
|
|
No to jest zapowietrzona albo padaka od 6 lat i paśc nie umie na szczęście .
Kierownica kręci sie lekko ,na mój gust aż za lekko. Miałem kilka aut ze wspomaganiem i zawsze obracając kierownicą na postoju (tylko w tym momencie)było słychac że pracuje cos jeszcze oprócz silnika . Teraz wyje tylko po staniu na mrozie. A tak na marginesie ,jak się odpowietrza pompę wspomagania bo może faktycznie jest zapowietrzona ? Tylko czy wtedy kręciłoby sie lekko kierownicą ? |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2009, 12:11
|
|
|
margac, nie stresuj się jest wszystko ok pompę masz w porządku a wy panowie nie straszcie kolegi sprawa jest jasna przy takich temperaturach olej jaki jest w ukł wspomagania zgęstniał do tego stopnia ze przy rozruchu silnika pompa dosłownie pracuje na sucho ale nie ma się co przejmować jest to tylko i wyłącznie wina oleju który zapewne jest w aucie już od bardzo długiego czasu, bo wątpię byś wymieniał olej sam , przyjdą odwilże będzie cicho pracować ale jedno jest pewne jest to oznaką przepracowanego oleju i czas najwyższy wymienić na nowy |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 19-12-2009, 12:17
|
|
|
Kolega pisał że zawsze mu głośno chodzi wspomaganie a przy mrozach bardzo głośno przez kila sekund - ale fakt o oleju nie pomyślałem |
|
|
|
 |
margac
Forumowicz
Auto: Sigma 3000 24V '93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 33 Skąd: polska
|
Wysłany: 19-12-2009, 12:21
|
|
|
Dzięki kosior1975 .No to odetchąłem, olej pewnie jest tam od 1993 roku . Podejrzewam ,że porzedni niemiecki właściciel go nie wymieniał,ja też nie . Wiesz może jaki tam ma byc olej (pewnie taki jak do automatów) i jak się go wymienia . Wymienię bo mam zamiar jeździć Sigmą do " samego końca, mojego lub jej" |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2009, 17:25
|
|
|
margac, No widzisz olej w wspomaganiu wymienia się co 3-4 lata tak samo jak płyn hamulcowy później traci on swoje właściwości
A skoro Ty już tak długo jeździsz na tym oleju to na pewno jest tam kasz i nie jedna kropla wody
Olej to zwykły przekładniowy albo olej ATF II do automatycznych skrzyń biegów(kolor czerwony), z wymiana gorzej bo niestety trzeba to robić metodą dynamiczna poprzez ciśnieniowe wypchniecie starego i wtłoczenie nowego sam tego nie zrobisz kłania się zakład gdzie wymieniają płyn np hamulcowy musi to być zakład gdzie posiada pompę do tego typu rzeczy |
|
|
|
 |
Bulwa
Mitsumaniak

Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 201 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: 19-12-2009, 19:54
|
|
|
kosior1975, no mi się wydaje że można wymienić ten olej samemu przynajmniej ja tak wymieniałem,zdejmujesz przewód przelewu ze zbiorniczka wkładasz do butelki żeby nie narobić syfu , zapalasz silnik i stary olej zlatuje do butelki,do zbio rniczka wlewasz nowy jak do butelki zacznie lecieć czysty to po robocie zakładasz przewód i masz nowy olej w układzie wspomagania |
_________________ Żarłacz Biały,niestety już nie mój.
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 20-12-2009, 04:15
|
|
|
kosior1975 napisał/a: | margac, nie stresuj się jest wszystko ok pompę masz w porządku a wy panowie nie straszcie kolegi sprawa jest jasna przy takich temperaturach olej jaki jest w ukł wspomagania zgęstniał do tego stopnia ze przy rozruchu silnika pompa dosłownie pracuje na sucho ale nie ma się co przejmować jest to tylko i wyłącznie wina oleju który zapewne jest w aucie już od bardzo długiego czasu, bo wątpię byś wymieniał olej sam , przyjdą odwilże będzie cicho pracować ale jedno jest pewne jest to oznaką przepracowanego oleju i czas najwyższy wymienić na nowy |
Bulwa napisał/a: | kosior1975, no mi się wydaje że można wymienić ten olej samemu przynajmniej ja tak wymieniałem,zdejmujesz przewód przelewu ze zbiorniczka wkładasz do butelki żeby nie narobić syfu , zapalasz silnik i stary olej zlatuje do butelki,do zbio rniczka wlewasz nowy jak do butelki zacznie lecieć czysty to po robocie zakładasz przewód i masz nowy olej w układzie wspomagania |
Dobrze piszą polać im wódki
|
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|