| Piszczenie i buczenie hamulców. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | sylb   Forumowicz
 
  
 Auto: OUTLANDER 2.0DID
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 06 Maj 2009
 Posty: 593
 Skąd: Małopolska
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-12-2009, 11:46   Piszczenie i buczenie hamulców. |   
 |  
               | 
 |  
               | O jakiegoś Czaus czasami mi piszczą hamulce, ale ostatnio przy hamowaniu (mała prędkość ) hamulce mi zaczęły buczeć  jak w starym autosanie. Generalnie zbiegło się to nagłym ochłodzeniem czy mam się tym przejmować ? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | markyz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-12-2009, 12:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie musisz - większość z nas to przerabiała - ja wymieniłem na ferrordo (260 zł z wymiana) i juz nie piszczą   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | androzek   Forumowicz
 
 Auto: był Outlander II 2.0 DID
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 11 Kwi 2009
 Posty: 126
 Skąd: okolice Bydgoszczy
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-12-2009, 13:18 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | markyz napisał/a: |  	  | nie musisz - większość z nas to przerabiała - ja wymieniłem na ferrordo (260 zł z wymiana) i juz nie piszczą   | 
 
 Czy w serwisie?,poza nim?na gwarancji?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | markyz [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-12-2009, 13:39 |   
 |  
               | 
 |  
               | hamulce nie podlegaja gwarancji - kupilem klocki w forumowym sklepie  i wymienilem po drodze do pracy w przydroznym warsztacie (pół godziny roboty) pozdr |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | karol_alasz   Mitsumaniak
 01425/KMM
 
 Auto: OII Instyle'09 Navi
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 23 Lut 2008
 Posty: 751
 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-12-2009, 13:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Mi piszczały i liczyłem się już z wymianą...Priszoł przegląd,wpisałem uwagę-mechanik stwierdził,że są jeszcze wporzo i pochulają jeszcze a co do piszzcenia to rozebrali przeczyścili poskładali i już nie piskają. A czy buczenie hamulców i to przy niskich temperaturach to nie oznaka zdeformowanych powierzczni tarcz-może przetoczenie wystarczy (jeżeli jeszcze materiału wystarczy)...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | rezon   Mitsumaniak
 
 Auto: był OutlanderII 2.0DID
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 63 razy
 Dołączył: 11 Lip 2008
 Posty: 4689
 Skąd: RZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-12-2009, 14:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | sylb, tak jak pisze markyz, kupić klocki - ja mam TRW czyli dawny Lucas i przeszło i piszczenie i buczenie. Niestety klocki nie podlegają gwarancji - chociaz tutaj trudno mówić o efekcie zużycia, raczej jest to wada "wrodzona" ori klocków. Jak by któs miał dużo czasu to pewnie wyprocesowałby coś tam z uwagi na niezgodność towaru, ale taniej wymienić klocki. |  
				| _________________ był Outlander 2 2.0Did
  był Superb 1,8TSI 4x4  jest V60 CC  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu00   Mitsumaniak
 
 Auto: VOLVO XC70 AWD '13
 Kraj/Country: Sweden
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 10 Lut 2009
 Posty: 4355
 Skąd: Sztokholm, Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-12-2009, 18:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie od 11 tys. km na przedniej osi działają tarcze Ashika i klocki Textar. Pieknie się sprawują i zero hałasu, buczenia, piszczenia i takich tam. A najlepsze z tego wszystkiego bylo to że komplet tarcz, klocków i wymiana kosztowały mniej niż 1 tarcza oryginalna w ASO   
 Pozdr.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
 Dominik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jmgmotocykle   Forumowicz
 marcin78
 
 Auto: outlander 2.2 156ps
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 353
 Skąd: oleśnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-12-2009, 19:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | niewiem jak u ciebie ale u mnie textary wytrzymały 13 tyś!!!! fakt - klocki rewelka - lepsza skuteczność , nie brudzą pyłem felg, ale przebieg mnie zabił.... |  
				| _________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu00   Mitsumaniak
 
 Auto: VOLVO XC70 AWD '13
 Kraj/Country: Sweden
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 10 Lut 2009
 Posty: 4355
 Skąd: Sztokholm, Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-12-2009, 19:58 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jmgmotocykle napisał/a: |  	  | niewiem jak u ciebie ale u mnie textary wytrzymały 13 tyś!!!! fakt - klocki rewelka - lepsza skuteczność , nie brudzą pyłem felg, ale przebieg mnie zabił.... | 
 
 Aż z ciekawości sprawdzę ile klocka zostało. A tak na marginesie to oryginalne wytrzymywały mi 17-20 tys. km, więc też nie za wiele. W beemce, którą jeżdżę o wiele dynamiczniej i szybciej niż Outkiem, klocki wystarczają średnio na 30 tys. km. Wydaje mi sie zatem że dużą rolę odgrywa tu waga auta oraz mała średnica tarczy w przypadku Outlandera.
 
 Pozdr.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
 Dominik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jmgmotocykle   Forumowicz
 marcin78
 
 Auto: outlander 2.2 156ps
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 353
 Skąd: oleśnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-12-2009, 20:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | u mnie też średnia 17-19 tyś . - ale ma ciężką nogę... |  
				| _________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu00   Mitsumaniak
 
 Auto: VOLVO XC70 AWD '13
 Kraj/Country: Sweden
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 10 Lut 2009
 Posty: 4355
 Skąd: Sztokholm, Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-12-2009, 20:07 |   
 |  
               | 
 |  
               | A po wymianie na te Textary i tarcze Ashika to auto staje prawie dęba  Innymi słowy hamowanie jest o wiele lepsze niż na oryginalnych podzespolach. I to wszystko za ułamek ceny części oryginalnych. 
 Pozdr.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
 Dominik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jmgmotocykle   Forumowicz
 marcin78
 
 Auto: outlander 2.2 156ps
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 3 razy
 Dołączył: 08 Lut 2009
 Posty: 353
 Skąd: oleśnica
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-12-2009, 20:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | napisz coś więcej o tych tarczach - przymierzam się do wymiany ale myślałem o jakiś nacinanych - ate, brembo, lucas... |  
				| _________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu00   Mitsumaniak
 
 Auto: VOLVO XC70 AWD '13
 Kraj/Country: Sweden
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 10 Lut 2009
 Posty: 4355
 Skąd: Sztokholm, Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-12-2009, 20:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | jmgmotocykle napisał/a: |  	  | napisz coś więcej o tych tarczach - przymierzam się do wymiany ale myślałem o jakiś nacinanych - ate, brembo, lucas... | 
 
 Tarcze jak tarcze, gładkie nie nawiercane jak oryginały. Te nawiercane pewnie są i lepsze ale słyszałem że mogą hałasować przy hamowaniu z powodu rowków, dlatego Ashika to był taki złoty środek. Angielski Blueprint robi też dobrej jakości zamienniki do Outka, m.in tarcze.
 
 Pozdr.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
 Dominik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tytko   Forumowicz
 
 Auto: 2,0 did
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 04 Paź 2009
 Posty: 60
 Skąd: ROW Wodzisław Ślaski
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-12-2009, 21:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | U mnie też piszczą oryginalne hample , ale tylko przy bardzo małych prędkościach tzn. 5-15 km |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mitsu00   Mitsumaniak
 
 Auto: VOLVO XC70 AWD '13
 Kraj/Country: Sweden
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 10 Lut 2009
 Posty: 4355
 Skąd: Sztokholm, Szwecja
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-12-2009, 22:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | Aha...., żeby nie było niedomowień: tarcze które teraz mam są oczywiście wentylowane jak oryginalne. 
 Pozdr.
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 
 Dominik
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |