Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1.9 Di-D] Dwie sprawy
Autor Wiadomość
niezbedny 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 2003 1.9 DI-D 115KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-12-2009, 18:09   [1.9 Di-D] Dwie sprawy

Witam.
Mam dwa problemy z moja Cari 1.9 Di-D 115KM. Pierwsza rzecz to to, że w dziwnych okolicznościach zwiększyło mi się spalanie. Auto pali po mieście ok. 10 litrów. W trasie przy bardzo spokojnej, w zasadzie to geriatrycznej jeździe trochę ponad 7. Problem w tym, że wcześniej paliło około 7,5 - 8 litrów po mieście, a w trasie przy spokojnej jeździe nie spalał więcej niż 5,5 litra. Nie jest to na pewno problem zimy i niskich temperatur, bo dzieje się to już od jakiegoś czasu i nawet w temperaturach około 15 stopni było to samo. Z autem nie było nic robione oprócz wymiany oleju. Co mnie niepokoi, to fakt, że kontrolka temperatury pokazuje dość niskie wartości. Nawet przy długiej jeździe 130 - 140 km/h pokazuje max 1/4 skali, gdzie normalnie auto dużo szybciej rozgrzewało się do połowy skali. Nie wiem co z tym zrobić, ale przez to tracę majątek na paliwo ;/
Drugi, trochę mniejszy problem to piszczenie w prawym tylnym kole (tak mi się przynajmniej wydaje) przy dłuższej jeździe. Piszczenie ustępuje po naciśnięciu hamulca. Nie wiem czy to zacisk nie odbija czy może jeszcze coś innego. Proszę o pomoc.

Dzięki. Pozdrawiam
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 27-12-2009, 18:18   

niezbedny napisał/a:
Co mnie niepokoi, to fakt, że kontrolka temperatury pokazuje dość niskie wartości. Nawet przy długiej jeździe 130 - 140 km/h pokazuje max 1/4 skali, gdzie normalnie auto dużo szybciej rozgrzewało się do połowy skali.
Najprawdopodobniej siadł termostat, silnik jest niedogrzewany i stad wysokie spalanie auta

niezbedny napisał/a:
Drugi, trochę mniejszy problem to piszczenie w prawym tylnym kole (tak mi się przynajmniej wydaje) przy dłuższej jeździe. Piszczenie ustępuje po naciśnięciu hamulca. Nie wiem czy to zacisk nie odbija czy może jeszcze coś innego.
To moze byc wina klocka hamulcowego, teraz mozna to tak okreslic ze klocki sa robione ze "smieci" zwlaszcze te tanie i efektem ubocznym wlasnie potrafi byc popisykiwanie klocka lub jego piszczenie.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 27-12-2009, 18:19   

Temperaturę masz w normie. Mój dziś przy 0 stopni wychylił wskazówkę na 3 kropki... Co do spalania to na pewno tyle nie pali, komputer coś odwala. Jeżeli nie odczuwasz żadnych zmian w dynamice i ogólnie w jeździe to się nie martw. Zatankuj do pełna, wyzeruj licznik i "litromierz", przejedź kilkadziesiąt kilometrów, zatankuj do pełna i zobacz ile wlejesz a ile komp pokaże :)

Jejku, to żaden termostat, tak mają i koniec... Latem to się do połowy wychyli ale nie zimą.
 
 
 
niezbedny 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 2003 1.9 DI-D 115KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-12-2009, 18:27   

dzięki. spróbuje z tym termostatem coś ogarnąć.

Cytat:
Temperaturę masz w normie. Mój dziś przy 0 stopni wychylił wskazówkę na 3 kropki... Co do spalania to na pewno tyle nie pali, komputer coś odwala. Jeżeli nie odczuwasz żadnych zmian w dynamice i ogólnie w jeździe to się nie martw. Zatankuj do pełna, wyzeruj licznik i "litromierz", przejedź kilkadziesiąt kilometrów, zatankuj do pełna i zobacz ile wlejesz a ile komp pokaże


No właśnie już tak robiłem i niestety wychodzi na to, że rzeczywiście tyle pali ;/

Cytat:
Latem to się do połowy wychyli ale nie zimą.


Ale, tak jak napisałem, to się stało już wcześniej i nawet przy wysokiej temperaturze powyżej zera jest to samo.
Ostatnio zmieniony przez niezbedny 27-12-2009, 23:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kosek 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 158
Skąd: Świdnik
Wysłany: 27-12-2009, 19:55   

Witam
Wskazówka powinna stać pionowo jak sosna.
Jeśli wychyla się do 1/4 skali świadczy to, że termostat zbyt wcześnie się otwiera i zaczyna się tak zwany długi obieg. Czujnik temperatury daje sygnał na komputer, że temperatura płynu jest za niska więc cały czas jeździsz na ssaniu, a co za tym idzie silniki pije jak smok.
Termostat to nie jest droga rzecz a i wymiana prosta. Jedynie trochę płynu chłodzącego trzeba będzie uzupełnić.

pozdrawiam
 
 
ciniak 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI EXE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Cze 2009
Posty: 168
Skąd: Nowy Tomyśl
Wysłany: 27-12-2009, 21:27   

LukaszSZ999 napisał/a:
Temperaturę masz w normie. Mój dziś przy 0 stopni wychylił wskazówkę na 3 kropki...

i na pewno miałeś saunę w kabinie.
niezbedny odpal auto i sprawdź przy jakim wychyleniu wskazówki wąż od chłodnicy robi się gorący. Jeśli już przy 1/4 skali to na pewno termostat do wymiany.
 
 
niezbedny 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 2003 1.9 DI-D 115KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 27-12-2009, 22:51   

dzięki serdeczne. jutro się tym zajmę.

pozdrawiam
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 28-12-2009, 10:18   

Dziwne że już kilku chłopaków ma podobnie... Wszystkim termostaty padły razem na Hurra??


[ Dodano: 28-12-2009, 10:19 ]
Jakoś mój pali w normie. :)
 
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 28-12-2009, 12:06   

LukaszSZ999 napisał/a:
Dziwne że już kilku chłopaków ma podobnie... Wszystkim termostaty padły razem na Hurra??

Płyn chłodniczy ma swój czas przydatności i po upływie tego czasu następuje rozkład substancji konserwujących gumę oraz zapobiegających osadzania kamienia i chroniących przed korozją.Płyn ten jeszcze ma wytrzymałość na zamarzanie ale powoduje korozje w układzie a na pierwszym miejscu idą najdelikatniejsze części takie jak termostat potem może posypać się nagrzewnica lub uszczelnienia pompy oraz zaczną parcieć przewody gumowe. Zdarza się że termostaty po wymianie nie wytrzymują roku gdy pracują w tym samym płynie

Producenci płynów podają na opakowaniu czas skutecznego działania najgorsze plyny maja około 2 lat.
 
 
 
niezbedny 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 2003 1.9 DI-D 115KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-12-2009, 13:00   

Wymieniłem termostat i teraz chodzi ok :) nie zmieniłem tylko gumowego o-ringu, bo ten zakupiony był za duży, więc wsadziłem ten stary.

Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 28-12-2009, 17:05   

LukaszSZ999 napisał/a:
Temperaturę masz w normie. Mój dziś przy 0 stopni wychylił wskazówkę na 3 kropki... Co do spalania to na pewno tyle nie pali, komputer coś odwala. Jeżeli nie odczuwasz żadnych zmian w dynamice i ogólnie w jeździe to się nie martw. Zatankuj do pełna, wyzeruj licznik i "litromierz", przejedź kilkadziesiąt kilometrów, zatankuj do pełna i zobacz ile wlejesz a ile komp pokaże :)
Jejku, to żaden termostat, tak mają i koniec... Latem to się do połowy wychyli ale nie zimą.

To nie jest normalna temperatura w DID-ach. Wskaźnik ma być pionowo lub prawie pionowo. Ja mam ten sam problem co poprzednicy - w lato jest Ok, a zimą temperatura jest "prawie" dobra. U mnie tak na 40% maksymalnego wychylenia. A spalanie wzrosło mi o około 0,5 litra.

Pozdrawiam
Arthus
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-12-2009, 20:14   

niezbedny, teraz mozesz sprawdzic jak bedzie ze spalaniem, ale wg mnie powinno sie stanowczo zmniejszyc.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
niezbedny 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 2003 1.9 DI-D 115KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2009
Posty: 14
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-12-2009, 22:07   

Jutro akurat mam do zrobienia 500km, to sprawdzę spalanie :)
Ale mam jeszcze jedno pytanie. Z tym zepsutym termostatem jeździłem przez jakiś czas. Przejechałem tak może nawet 3-4 tys. km, bo generalnie dużo jeżdżę w trasy. Czy jazda na takim niedogrzanym silniku nie zaszkodziła turbinie?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-12-2009, 22:50   

niezbedny napisał/a:
Czy jazda na takim niedogrzanym silniku nie zaszkodziła turbinie?
raczej nie ze wzgledu na to ze turbina nie jest chlodzona ciecza a olejem, smarowanie napewno dostawała, wiec nie powinno sie jej nic stac, a czym jest pokierowane Twoje zapytanie, zauważyłes jakies niepokojace objawy :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 28-12-2009, 23:10   

Cytat:
raczej nie ze wzgledu na to ze turbina nie jest chlodzona ciecza a olejem,


zależy jak turbina moja jest chłodzona cieczą
a tu przykładowa garrett

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.