 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[3.2 DID] Zasadnicze różnice silników 3,2 DiD i 2,5 TDI |
Autor |
Wiadomość |
Lidoo
Nowy Forumowicz
Auto: VW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-01-2010, 13:30 [3.2 DID] Zasadnicze różnice silników 3,2 DiD i 2,5 TDI
|
|
|
Witam,
Przymierzam sie do zakupu własnie Pajero,
tylko interesują mnie czym sie róznią silniki diesla 3,2 DID od 2,5 TDI, i który jest mniej awaryjny czyli który wymaga mnijszego nakładu finansowego? |
|
|
|
 |
mirekbdeblin
Forumowicz
Auto: volvo v40
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 177 Skąd: Dęblin
|
Wysłany: 04-01-2010, 13:39
|
|
|
Witam
Różnic jest wiele ale podstawowa to pojemność 3,2 to zwykły diesel natomiast 2,5TDI jest z turbo doładowaniem zużywa mniej paliwa a moce mogą być porównywalne zwykłe diesle są mniej awaryjne choć nie zawsze tak jest a koszty utrzymania są porównywalnw nie biorąc pod uwagę opłat przeglądu i ubezpieczenia
pozdrawiam |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-01-2010, 13:55
|
|
|
mirekbdeblin napisał/a: | Witam
Różnic jest wiele ale podstawowa to pojemność 3,2 to zwykły diesel natomiast 2,5TDI jest z turbo doładowaniem zużywa mniej paliwa a moce mogą być porównywalne zwykłe diesle są mniej awaryjne choć nie zawsze tak jest a koszty utrzymania są porównywalnw nie biorąc pod uwagę opłat przeglądu i ubezpieczenia pozdrawiam |
Rozumnie, ze te gafy które strzeliłeś wynikają z nie wiedzy
Silnik 3,2 bardzo rożni się od 2,5 i chyba nawet nie ma sensu go porównywać.
Silnik 3,2 DiD jest tez z turbina i tylko z turbina, jego moc to 165 KM.
Więcej pali bo jest mocniejszy itd. Jest to bardzo dobry silnik, oczywiście można go trochę ulepszyć. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-01-2010, 13:59
|
|
|
Jeżeli mówimy, o silnikach montowanych w PIII, to przedmówca (mirekdeblin) delikatnie mija się z prawdą.
3.2 to diesel z turbo, 4 cylindrowy, z łańcuchem zamiast paska rozrządu (który jest w 2.5). Nowocześniejszy na pewno od 2.5, o większej mocy, aczkolwiek trzeba uważać, co się tankuje (pompa nie lubi paliwa niewiadomego pochodzenia).
Weź pod uwagę fakt, że przy 2.5 w PIII na 99% będziesz miał skrzynię ES, a nie SS (ES=przód dopinany na stałe, 4x4 raczej nie pojezdzisz po stałych nawierzchniach; SS=napęd z centralnym mechanizmem różnicowym). |
_________________
 |
|
|
|
 |
Lidoo
Nowy Forumowicz
Auto: VW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-01-2010, 14:52
|
|
|
Szyszkowa napisał/a: | Weź pod uwagę fakt, że przy 2.5 w PIII na 99% będziesz miał skrzynię ES, a nie SS (ES=przód dopinany na stałe, 4x4 raczej nie pojezdzisz po stałych nawierzchniach; SS=napęd z centralnym mechanizmem różnicowym). |
Pierwszy raz bede miał auto 4x4,
mozesz mi to proszę dokładniej wyjasnic?
" (ES=przód dopinany na stałe, 4x4 raczej nie pojezdzisz po stałych nawierzchniach;" |
|
|
|
 |
watcher79
Mitsumaniak

Auto: Pajero 3,2 DID V78
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 227 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 04-01-2010, 17:09
|
|
|
Lidoo, poszukaj troche na forum a znajdziesz wiele artykułów na temat SS i ES.
Koniecznie zapoznaj się z dokładnym opisem ES i SS przedstawionym przez Gene:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=37773
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
Poza tym możesz poczytać na przykład trochę tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=36882
Sam posiadam PIII z SS i jestem bardzo zadowolony. Używam tego rozwiązania głównie teraz kiedy nagle pojawia się na dotychczas czarnej drodze śnieg czy błoto pośniegowe. O ile nie przekraczam 80 km/h, zdejmuję nogę z gazu i wrzucam sobie napęd na 4 koła, czekam aż przednia oś się zapnie i jadę dalej, już bezpieczniej.
W ES można jechać w trudnych warunkach z 4x4 ale jak tylko wjedziesz na czarną suchą nawierzchnię musisz szybko wyłączyć napęd na obie osie bo naprężenia wynikające z różnicy prędkości obrotowej między nimi, mogą wywołać duże zniszczenia... |
_________________ Pajero '01 - 3,2 DID, automat (V78)
Galant '98 - 2,5 V6 24V, EA5A - SPRZEDANY
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 04-01-2010, 17:31
|
|
|
mirekbdeblin napisał/a: | Zbyszekm2- dobre dobre pali więcej bo jest mocniejsze |
Przepraszam pomyliłem sie, 3,2DiD pali mniej niż 2,5TD 3,2 zmieści się z łatwością do 11 litrów 2,5 z trudem 12, 13 l. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Lidoo
Nowy Forumowicz
Auto: VW
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-01-2010, 09:07
|
|
|
watcher79 napisał/a: | Sam posiadam PIII z SS i jestem bardzo zadowolony. Używam tego rozwiązania głównie teraz kiedy nagle pojawia się na dotychczas czarnej drodze śnieg czy błoto pośniegowe. O ile nie przekraczam 80 km/h, zdejmuję nogę z gazu i wrzucam sobie napęd na 4 koła, czekam aż przednia oś się zapnie i jadę dalej, już bezpieczniej.
W ES można jechać w trudnych warunkach z 4x4 ale jak tylko wjedziesz na czarną suchą nawierzchnię musisz szybko wyłączyć napęd na obie osie bo naprężenia wynikające z różnicy prędkości obrotowej między nimi, mogą wywołać duże zniszczenia... |
Witam,
Ok zrozumiałem, to teraz jak najprosciej sprawdzidz przy zkupie samochodu czy przekładnia ES bądź SS nie jest uszkodzona ?? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-01-2010, 09:19
|
|
|
SS masz pozycji 4 w tym 4HLC, jak jest ES to masz 3 pozycje, brak 4HLC (jeśli jest mechaniczny reduktor to masz 4 pozycje). |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|