Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CAxA] Ciepły silnik- falujące obroty
Autor Wiadomość
bogus1221 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi colt CA1 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 1
Skąd: Olsztyn
  Wysłany: 06-01-2010, 19:10   [CAxA] Ciepły silnik- falujące obroty

Witam

Od około miesiąca mam problem. Gdy samochód jest zimny to wszystko jest ok, problem zaczyna sie jak silnik jest rozgrzany. Ruszając obroty falują pomiędzy 1000 a 1500 gdy jadę nie dodając ani nie ujmując gazu samochód szarpie to samo dzieje się na drugim biegu. Gdy stoi na luzie wszystko jest ok. Benzynę tankuję tylko na zaufanej stacji. Proszę o poradę!! Nie wiem czy to mam jakieś znaczenie ale samochód jest w gazie z tym też mam problem: gdy samochód nie złapie odpowiedniej temperatury a przełączy się na gaz to przy zatrzymaniu się samochód odrazu gaśnien. Z tym też nie wiem co jest bo koleś który zakładał instalację powiedział, że to wina alternatora. Komu bym o tym nie wspomniał to odraz się śmieją.

Bardzo proszę o odpowiedz!!
Ostatnio zmieniony przez karolgt 13-01-2010, 12:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-01-2010, 22:56   

bogus1221 napisał/a:
Z tym też nie wiem co jest bo koleś który zakładał instalację powiedział, że to wina alternatora
:D Ja też. Totalna bzdura.

Co do problemu, na początek czyszczenie przepustnicy i koniecznie silniczka krokowego. Jak to zrobić znajdziesz na forum.
 
 
pawel129
[Usunięty]

Wysłany: 07-01-2010, 01:26   

silniczek krokowy do sprawdzenia.
 
 
tttwm 
Mitsumaniak
Niepoważny

Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2009
Posty: 352
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2010, 08:33   

bogus1221 napisał/a:
samochód nie złapie odpowiedniej temperatury a przełączy się na gaz to przy zatrzymaniu się samochód odrazu gaśnien


Żadna wina alternatora, co za debil Ci to napisał, więcej do niego nie jedź. Samochód gasnie bo Ci gaz zamarza. Generalnie w zime to polecam przełączać na gaz gdy samochód jest na full nagrzany. Nie możesz tego gazu sam przełączać?? Masz tylko automat?? Może, możesz tylko o tym nie wiesz, a jeśli masz automat, to do dupy!!!! :evil: Rozkmiń to koniecznie bo problemy z przerywaniem na benzynie mogą być z tym połączone. Nie wiem czemu, ale mam drugi samochód z gazem i dziwnym trafem za każdym razem jak (zbyt często) zdarzało mi się za szybko przełączyć to po pewnym czasie gaśnięcie na gazie nie było jedynym problemem, samochód też wariował na benzynie.
Polonez - (działo się to na rozciągnięciu w 2 latach) - bazowałem na tym co pisało w INSTRUKCJI!!!!! Że gdy silnik nagrzeje się do 30-40 stopni to żeby przełączyć. Przez dwa lata tak robiąc samochód nie nadawał się do jazdy, a każdy mechanik rozkładał ręce. Przez ten okres czasu na benzynie, najpierw falowały obroty, potem samochód gasł, potem strzelał, potem nie chciał odpalać. A zaczęło się niewinnie jak u Ciebie.

Colt CA01.6 16V - jeżdżę od kwietnia, samochód kupiłem było git. W lato zobaczyłem że powoli powtarza się historia z polonezem. Dopuki się samochód nierozchodził szalały mu obroty. Jakoś zaświciła mi się żarówka, pokojażylem fakty i wyciągnołem wnioski, samochód przełanczaj na gaz jak silnik jest nagrzany, a nie ledwo Ciepły.


Nie mówię że czyszczenie tego i owego nie pomoże, mówię co mi pomogło, bo w poloneza wpakowałem tyle kasy co z 5 samochdów, a w colcie pomogł zmiana stylu jazdy.


Koniecznie sprawdź poziom płynu w chłodnicy i zastanów się czy nie kłania się wymiana.
_________________

Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!!
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 07-01-2010, 08:46   

Ile już było postów na temat obrotów ? :P
Czyszczenie przepustnicy, regulacja wolnych obrotów, regulacja TPS/IPS i regulacja zaworów.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Pexu 
Mitsumaniak

Auto: Colt 1.3 | 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 1267
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-01-2010, 09:20   

Maretzky85 napisał/a:
Czyszczenie przepustnicy, regulacja wolnych obrotów, regulacja TPS/IPS

to na pewno :D
_________________
7,60/100
 
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 08-01-2010, 18:36   

tttwm, ma sporo racji, też do tego wniosku doszedłem, ale nie dzieje się tak we wszystkich przypadkach, to zależy od reduktora/silnika/itd. Płyn nagrzeje reduktor do ustawionej (w kompie od gazu) temperatury (można ją zmieniać podpinając do pc), ale gdy ma słabą moc grzewczą, to gaz przepływając ostudzi go i najzwyczajniej instalka zaczyna szwankować, skaczą obroty/gaśnie bo nieregularnie dostaje paliwo czyli gaz. Pomaga podniesienie temp. przełączania chociaż o 10*C.
U mnie tak się dzieje, bo zamiast 30/40*c mam chyba 25*C - przy montażu poprosiłem, żeby ustawił możliwie najniżej, tylko żeby nie było problemów, i w lato nie było:P
bogus1221, falowanie występuje na gazie i na benzynie?
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.