[MSS 1.6] [SILNIK ]Błąd 0421 - wydolność rozgrzewania katali |
Autor |
Wiadomość |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 06-05-2009, 23:28 [MSS 1.6] [SILNIK ]Błąd 0421 - wydolność rozgrzewania katali
|
|
|
poniżej dopuszczalnego progu (zespół I)
taki błąd sczytał mi tester diagnostyczny (ten od znanej firmy, który kupiłem swojego czasu)
check engine zapalił mi się podczas jazdy - silnik gorący, jazda na benzynie (zaznaczam że mam tez instalację LPG).
dodam, że w myśl forumowiczów z mojego tematu
Mulenie na gazie, czyszczenie przeplywomierza
kupiłem środek STP do LPG i dolałem do baku, jeżdżę od dwóch dni (jakieś 100km) póki co nie widzę różnicy w "wigorze" silnika. - może to mieć jakiś wpływ i co on w ogóle dokładnie oznacza? |
Ostatnio zmieniony przez cns80 19-11-2009, 09:15, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 07-05-2009, 08:05
|
|
|
Serwisówka, katalog "aaa13b+multipoint+fuel+injection+(mpi)", strona 13B-9 (w drugiej instrukcji) mówi że to uszkodzenie katalizatora. Odwołuje do strony 13B-33 gdzie jest opisana procedura naprawcza. Jako sugestie opisuje:
-błąd katalizatora
- błąd I-szej lambdy
- błąd II-giej lambdy
- błąd ECU
Najpierw sprawdzić szczelność wydechu. Potem zacząć od II-giej lambdy (strona 13B-22). Właściwe wartości to 0,6 do 1,0 V. Następnie I-sza lambda (strona 13B-19). Właściwe wartości to 0,6 do 1,0 V przy nagłym przyśpieszeniu? (słabo znam angielski ). Nadal pierwsza lambda ale bez przyśpieszenia. Powinno zmieniać się od 0-0,4 V do 0,6-1,0 V jakieś 15 razy przez 10 sekund.
Następnie pozostają już tylko wymiany sond, kata i ECU
Tyle mówi serwisówka
Ja obstawiam coś prostego czyli nieszczelność wydechu (np. plecionka), albo uszkodzenie którejś lambdy (może brak podgrzewania). |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 07-05-2009, 08:45
|
|
|
na razie check engin zapalił się pierwszy raz z takim błędem - poczekam trochę i zobaczymy, a czy to może mieć coś wspólnego z "wysokim" spalaniem ?? od zawsze nie mogę zejść poniżej 9 litrów. czy to trasa i max 120km/h czy po mieście - zawsze w granicach 9-10 litrów ( mam LPG więc to aż tak nie straszy ale mogło by być lepiej) |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 09-05-2009, 14:24
|
|
|
uszczelnienie wylotu jest OK - mechanik się zaśmiał i stwierdził, że to przecież nowe chyba jest, jeśli chodzi o dolot to nie widzę nic dziwnego prócz tego pierścienia z zapadką antywybuchową - ten cały element jest ruchomy
 |
|
|
|
 |
saymon
Forumowicz

Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Gru 2005 Posty: 41 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 08-01-2010, 09:09
|
|
|
bazkomp czy coś zmienilo się w Twoim temacie.
Mam ten sam problem. Gaziaż stwierdził że nie jest w stanie poprawnie skonfigurować instalacji dopuki nie wyeliminuję wszystkich błędów. Co ciekawe przy obrotach pow 4 tyś sonda przed katem niedaje oznak pracy. Jeżeli poradziłeś sobie z tym problemem to proszę o podpowiedź. |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2010, 09:24
|
|
|
cześć
nie dałem sobie z tym rady. wciąż jeśli jadę na benzynie to mi się ta kontrolka zapali. zacznie troszkę silnik szarpać i kontrolka mig i świeci. co ciekawe tak się dzieje tylko na gorącym silniku, teraz rano jak jadę na benzynie i czekam na wzrost temperatury żeby przełączyć na gaz to mi chodzi dobrze ale ostatnio brakło mi gazu i jechałem na benzynie to było to samo - spadek mocy, szarpanie i mig - kontrolka się zaświeciła i potem jechał normalnie.
Sam mierzyłeś sondę?? ja swojej nie mierzyłem bo nie wiem jak. niby na forum jest to opisane ale nie dałem rady tego sam zrobić. |
|
|
|
 |
saymon
Forumowicz

Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Gru 2005 Posty: 41 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 08-01-2010, 10:05
|
|
|
Nie sam, gazownik sprawdzał mirnikiem chyba na zasilaniu sondy. do pewnych obrotów wskazanie miernika skakało a powyżej 4 tyś zatrzymało się na pewnej wartości.
Powoli zacznam mieć dość tego autka. Przez 5 lat jeździłem carismą i zrobiłem nią 250 tyś. poza drobnostkami śmigała aż miło. niestety niewyrobiłem się na zakręcie i poszła do kasacji. Space stara mam od września i cały czas coś nie działa jak należy. błąd 0304, 0421, 0170. nic tylko chlerne błędy. |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2010, 10:18
|
|
|
ja niestety tak samo - jak nie zawieszenie to silnik, jak silnik OK to zaś z tyłu coś puka ... |
|
|
|
 |
saymon
Forumowicz

Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Gru 2005 Posty: 41 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 08-01-2010, 10:23
|
|
|
czytałem kiedyś że szukałeś przewodów WN. Zlalazłeś coś. |
_________________ Wcześniej Cari 1.6 |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2010, 10:39
|
|
|
znalazłem na allegro - cewkę razem z przewodem i przewód pasował cewkę mam w piwnicy do opchnięcia lub na jakieś nieszczęście kiedy mi padnie
z tego co wiem to tylko oryginał ASO lub właśnie używany z jakiegoś rozbitego |
|
|
|
 |
kisian
Mitsumaniak kisian 00537
Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 546 Skąd: Wola Dębińska
|
Wysłany: 08-01-2010, 21:12
|
|
|
Tu kolega ma rację bo ja też przechodziłem drogę poszukiwań kabli i skończyłem na kupnie używanych z kompletem cewek... Bosch ma je w katalogu ale nie ma na magazynie.... Prawdopodobnie powinny pasować od MSS 1.3 ale to tylko moja koncepcja. Bo wydaje mi się że 4g18 powstał poprzez że tak powiem rozwiercenie 4g13 |
|
|
|
 |
saymon
Forumowicz

Auto: SpaceStar 03 1,6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Gru 2005 Posty: 41 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 09-01-2010, 18:20
|
|
|
Trochę pogżebałem dzisiaj w sieci i znalazłem coś takiego
http://www.blueprint-adl....b/index6_fs.asp
login: sklep
hasło sklep1
numer części ADC41616
Co o tym sądzicie? |
_________________ Wcześniej Cari 1.6 |
|
|
|
 |
16298
Mitsumaniak
Auto: space star 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2007 Posty: 47 Skąd: wieluń
|
Wysłany: 10-01-2010, 00:34 Błąd 0421
|
|
|
Latem miałem ten sam problem ( błąd 421) . też kombinowałem a to z sondą , a to z wydechem ( gazu nie mam) Przebieg 240 tys. Kontrolka zapalała się podobnie jak u kolegi. W końcu wymieniłem pierwszy katalizator ( kupiny na allegro za 200 zł) i uszczelkę pod kolektor i od pół roku przejechane 15 tys. i wszystko jest OK. |
_________________ piotr |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 11-01-2010, 10:09
|
|
|
wygląda na odpowiednią - ciekawe jaka cena? |
|
|
|
 |
|