Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E55A 2.0] Ustawianie kąta wyprzedzenia zapłonu
Autor Wiadomość
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 09-01-2010, 23:00   [E55A 2.0] Ustawianie kąta wyprzedzenia zapłonu

Witam, chciałbym otrzymać wskazówki co po kolei należy zrobić aby poprawnie ustawić zapłon w moim Galancie...wymieniałem uszczelniacz i nie zaznaczyłem sobie w jakiej pozycji znajdował się aparat przed demontażem...Jakieś czynności ze strony elektryczno/elektronicznej (jesli chodzi o ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu)???

Galant E55A 2.0 SOHC

Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny:)
Ostatnio zmieniony przez Owczar 18-01-2010, 15:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 09-01-2010, 23:10   

areksz121, Będzie Ci potrzebna lampa stroposkopowa, krokodylik zapinasz na akumulatorze, a cęgi na świecy od strony rozrządu, lampą stroposkopową celujesz w kierunku na znak na obudowie i na kole pasowym wału korbowego, oczywiście silnik ma byc uruchomiony, Patrzysz odchylenie od znaku i ktos Ci kreci aparatem odpowiednio opóźniając albo przyśpieszając kąt zapłonu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 09-01-2010, 23:19   

Dobrze jest jeszcze zaznaczyć wcięcie na kole pasowym i wymaganą wartość na obudowie rozrządu (na tej skali) białą farbą. Wtedy wszystko super widać.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 10-01-2010, 00:05   

Kolego Robertdg czy mógłbyś troszkę jaśniej opisać po kolei co mam zrobić? Znaczy się tak, odpinam przewód od pierwszej świecy, podłączam lampę i nie do końca pewny jestem o jakie znaki chodzi?

Jaka jest szansa na poprawne ustawienie "na słuch" jezeli nigdzie nie dopadnę lampy? Jestem obecnie w Holandii:P
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-01-2010, 00:18   

areksz121, potrzebujesz lampe stroboskopowa,
http://www.moto.allegro.p...to.html#gallery
ktorej krokodylgi podpinasz bezposrednio do akumulatora, a cęg zakladasz na przewod przy pierwszej swiecy, na obudowie rozrzadu masz wytloczone znaki kata wyprzedzenia zapłonu, a na kole pasowym masz wzlobienie, i znaczek na kole pasowym musi sie mniej wiecej pokrywac z odpowiednim katem wyprzedzenia na obudowie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 10-01-2010, 00:46   

Cytat:
Jaka jest szansa na poprawne ustawienie "na słuch" jezeli nigdzie nie dopadnę lampy?

Szansa zawsze jakaś jest:) Opiszę jak to wygląda w moim silniku bo też przeprowadzałem takie testy na słuch zanim kupiłem lampkę:
Zbytnio opóźniony-auto ma muła-czujesz ze jest zduszone i nie bardzo chce jechać, do tego silnik trochę buczy.
Za bardzo przyspieszony- silnik chodzi głośno tak trochę jakby terkocze.
Ustaw tak aby auto nie miało muła, a silniczek chodził równo i cicho.
Doraźnie może pomóc:) Jednak jak najszybciej ustaw sobie z lampą.
Pozdrawiam
P.S. Nie odpinasz żadnych przewodów ze świec! Na lampie z linka jest sonda którą zapinasz na podłączonym przewodzie pierwszego cylindra.
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 10-01-2010, 12:00   

Tak więc zabiorę się za regulację "na słuch"...może to pomoże choć trochę bo wcześniej na benzynie i na gazie jechało, a teraz na benzynie spokojnie w miare, a na gazie przy mocniejszym przyspieszeniu szarpie...być może za szybki zapłon?Dodam że Gal jest po własnoręcznej przekładce z A/T na M/T...i dopiero teraz przez własną głupotę uruchomiłem tempomat, który został po automacie:) Super sprawa po Holandii.

Dzięki za wskazówki:)
 
 
 
idas 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 1716
Skąd: Wrocław/Rawicz
Wysłany: 10-01-2010, 12:07   

Szarpanie jest również objawem źle ustawionego zapłonu. Gaz ma więcej oktanów (zatem większa odporność na spalanie stukowe -zaleca się przy stosowaniu gazu przyspieszyć lekko zapłon w stosunku do jazdy tylko na PB) niż benzyna więc chyba powinno być odwrotnie.Jeśli na gazie szarpie a na benzynie nie to może masz za bardzo opóźniony zaplon? Niech się jakiś spec wypowie:)
_________________
Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 10-01-2010, 12:21   

areksz121 napisał/a:
a na gazie przy mocniejszym przyspieszeniu szarpie...być może za szybki zapłon?
w jakim zakresie obrotów szarpie :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
areksz121 
Mitsumaniak
Elektronik

Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1327
Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
Wysłany: 10-01-2010, 16:03   

Sprawa się ma obecnie tak:
Przestawiłem aparat troszeczkę...wyprzedziłem zapłon...
Na gazie się polepszyło, zaznaczę że mam 2G/ szarpnięcia już nie są takie częste, szarpanie objawia się w zakresie 2000 do ok 3000/3500, a jeśli chodzi o przyspieszanie to nie cisnę przecież na raz do deski na 2biegu przy obrotach 2000 tylko płynnie staram się naciskać w dół...

Druga sprawa jest tego typu że troszkę podniosły mi się obroty na biegu jałowym...Na benzynie ok 1200 a na gazie ok 1600...co wcześniej na benzynie było niecały 1000 a na gazie 1300/1400 oczywiście wszystko na rozgrzanym silniku(na gazie miałem ustawione wyższe obroty ze względu na klimę a na zimę tak zostało...W jaki sposób mogę zmniejszyć te obroty?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.