[E55A 2.0] Ustawianie kąta wyprzedzenia zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 09-01-2010, 23:00 [E55A 2.0] Ustawianie kąta wyprzedzenia zapłonu
|
|
|
Witam, chciałbym otrzymać wskazówki co po kolei należy zrobić aby poprawnie ustawić zapłon w moim Galancie...wymieniałem uszczelniacz i nie zaznaczyłem sobie w jakiej pozycji znajdował się aparat przed demontażem...Jakieś czynności ze strony elektryczno/elektronicznej (jesli chodzi o ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu)???
Galant E55A 2.0 SOHC
Za wszelkie podpowiedzi będę wdzięczny:) |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 18-01-2010, 15:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-01-2010, 23:10
|
|
|
areksz121, Będzie Ci potrzebna lampa stroposkopowa, krokodylik zapinasz na akumulatorze, a cęgi na świecy od strony rozrządu, lampą stroposkopową celujesz w kierunku na znak na obudowie i na kole pasowym wału korbowego, oczywiście silnik ma byc uruchomiony, Patrzysz odchylenie od znaku i ktos Ci kreci aparatem odpowiednio opóźniając albo przyśpieszając kąt zapłonu. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 09-01-2010, 23:19
|
|
|
Dobrze jest jeszcze zaznaczyć wcięcie na kole pasowym i wymaganą wartość na obudowie rozrządu (na tej skali) białą farbą. Wtedy wszystko super widać. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 10-01-2010, 00:05
|
|
|
Kolego Robertdg czy mógłbyś troszkę jaśniej opisać po kolei co mam zrobić? Znaczy się tak, odpinam przewód od pierwszej świecy, podłączam lampę i nie do końca pewny jestem o jakie znaki chodzi?
Jaka jest szansa na poprawne ustawienie "na słuch" jezeli nigdzie nie dopadnę lampy? Jestem obecnie w Holandii:P |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-01-2010, 00:18
|
|
|
areksz121, potrzebujesz lampe stroboskopowa,
http://www.moto.allegro.p...to.html#gallery
ktorej krokodylgi podpinasz bezposrednio do akumulatora, a cęg zakladasz na przewod przy pierwszej swiecy, na obudowie rozrzadu masz wytloczone znaki kata wyprzedzenia zapłonu, a na kole pasowym masz wzlobienie, i znaczek na kole pasowym musi sie mniej wiecej pokrywac z odpowiednim katem wyprzedzenia na obudowie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 10-01-2010, 00:46
|
|
|
Cytat: | Jaka jest szansa na poprawne ustawienie "na słuch" jezeli nigdzie nie dopadnę lampy? |
Szansa zawsze jakaś jest:) Opiszę jak to wygląda w moim silniku bo też przeprowadzałem takie testy na słuch zanim kupiłem lampkę:
Zbytnio opóźniony-auto ma muła-czujesz ze jest zduszone i nie bardzo chce jechać, do tego silnik trochę buczy.
Za bardzo przyspieszony- silnik chodzi głośno tak trochę jakby terkocze.
Ustaw tak aby auto nie miało muła, a silniczek chodził równo i cicho.
Doraźnie może pomóc:) Jednak jak najszybciej ustaw sobie z lampą.
Pozdrawiam
P.S. Nie odpinasz żadnych przewodów ze świec! Na lampie z linka jest sonda którą zapinasz na podłączonym przewodzie pierwszego cylindra. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 10-01-2010, 12:00
|
|
|
Tak więc zabiorę się za regulację "na słuch"...może to pomoże choć trochę bo wcześniej na benzynie i na gazie jechało, a teraz na benzynie spokojnie w miare, a na gazie przy mocniejszym przyspieszeniu szarpie...być może za szybki zapłon?Dodam że Gal jest po własnoręcznej przekładce z A/T na M/T...i dopiero teraz przez własną głupotę uruchomiłem tempomat, który został po automacie:) Super sprawa po Holandii.
Dzięki za wskazówki:) |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 10-01-2010, 12:07
|
|
|
Szarpanie jest również objawem źle ustawionego zapłonu. Gaz ma więcej oktanów (zatem większa odporność na spalanie stukowe -zaleca się przy stosowaniu gazu przyspieszyć lekko zapłon w stosunku do jazdy tylko na PB) niż benzyna więc chyba powinno być odwrotnie.Jeśli na gazie szarpie a na benzynie nie to może masz za bardzo opóźniony zaplon? Niech się jakiś spec wypowie:) |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23638 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 10-01-2010, 12:21
|
|
|
areksz121 napisał/a: | a na gazie przy mocniejszym przyspieszeniu szarpie...być może za szybki zapłon? | w jakim zakresie obrotów szarpie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
areksz121
Mitsumaniak Elektronik
Auto: E54A 2.0 V6 M/T '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1327 Skąd: Rzeszów/Markowa/Dordrecht
|
Wysłany: 10-01-2010, 16:03
|
|
|
Sprawa się ma obecnie tak:
Przestawiłem aparat troszeczkę...wyprzedziłem zapłon...
Na gazie się polepszyło, zaznaczę że mam 2G/ szarpnięcia już nie są takie częste, szarpanie objawia się w zakresie 2000 do ok 3000/3500, a jeśli chodzi o przyspieszanie to nie cisnę przecież na raz do deski na 2biegu przy obrotach 2000 tylko płynnie staram się naciskać w dół...
Druga sprawa jest tego typu że troszkę podniosły mi się obroty na biegu jałowym...Na benzynie ok 1200 a na gazie ok 1600...co wcześniej na benzynie było niecały 1000 a na gazie 1300/1400 oczywiście wszystko na rozgrzanym silniku(na gazie miałem ustawione wyższe obroty ze względu na klimę a na zimę tak zostało...W jaki sposób mogę zmniejszyć te obroty? |
|
|
|
 |
|