[II 2.0 DID] Przypalone sprzeglo po 2min. w 35 cm sniegu |
Autor |
Wiadomość |
ignis44
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-01-2010, 22:15 [II 2.0 DID] Przypalone sprzeglo po 2min. w 35 cm sniegu
|
|
|
Witam wszytskich!
Fajne forum, ciesze sie, ze takowe istnieje .
W sobote wyjezdzalem z zasniezonego parkingu (warunki jak w temacie), snieg swiezy. Cofalem na 4wd-lock, obroty ponizej 3000, najpierw zmiana kierunku przod / tyl (przy wyjezdzie z waskiego pola parkingowego), reszta na wsteku.
Smierdzialo bardzo i pojawil sie dym spod maski, ale na poczatku nie wiedzialem czym jest to spowodowane.
W sumie przelechalem moze 150 metrow.
Az sie pedal sprzegla zapadl - musialem go butem cofnac .
Po 2 minutach ruszylem w trase i przejechalem bez problemow 520 km.
Jak myslicie, sprzeglo do wymiany?
Misiek ma najechane 10 000 km.
Dzieki za pomoc. |
_________________ Daniel |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-01-2010, 22:31
|
|
|
ignis44 napisał/a: | W sumie przelechalem moze 150 metrow. |
Na półsprzęgle? |
_________________
 |
|
|
|
 |
ignis44
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-01-2010, 22:37
|
|
|
Większość czasu .
Było dość wąsko i nie chciałem ryzykować stluczki. |
_________________ Daniel |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-01-2010, 22:46
|
|
|
To nie lepiej było jechac na wolnych obrotach i puszczonym sprzęgle?
Według mnie tarcza sprzęgła niedługo się rozpadnie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 11-01-2010, 22:55
|
|
|
Misiek ma to do siebie że można ruszyć bez dodawania gazu i na wolnych obrotach się toczy. To samo na 2 biegu...
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11-01-2010, 23:13
|
|
|
Skoro dym poszedł spod maski to powinieneś wymienić tarczę (bo się może niebawem posypać), docisk sprzęgła bo się zjarał i będzie odkształcony i przetoczyć koło zamachowe z tego samego powodu ... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Krzysiek_slask
Mitsumaniak

Auto: Mondeo MKIII, Out 2.0 DiD Int+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 237 Skąd: Wodzisław Śl
|
Wysłany: 12-01-2010, 02:04
|
|
|
Maretzky85 napisał/a: | Skoro dym poszedł spod maski to powinieneś wymienić tarczę (bo się może niebawem posypać), docisk sprzęgła bo się zjarał i będzie odkształcony i przetoczyć koło zamachowe z tego samego powodu ... |
Z tego co wiem, w Outku zamiast kola zamachowego jest kolo dwumasowe. Tez da sie go przetaczac ? Chyba nie... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-01-2010, 07:18
|
|
|
Ano - na następny raz szybka kalkulacja - stłuczka - 500 zł z kieszeni za rok, kpl. sprzęgła wraz z dwumasem 5000 nie do końca wiadomo kiedy takie 150 m w śniegu na półsprzęgle jest jak 150 000 km normalnej jazdy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
ignis44
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-01-2010, 09:45
|
|
|
Dzieki za opinie - widze, ze widzicie to w czarnych barwach .
Zanim ruszylem z parkingu, auto stalo 3 dni na duzym mrozie, moze to tez mialo wplyw na przypalenie?
Jezdze juz kolejny dzien, wszystko wydaje sie byc OK (sprzeglo sie nie slizga, przyspieszenie jak nalezy, zadnych niepokojacych dzwiekow, mam wrazenie ze jest jak dawniej).
Moze jednak miski nie sa takie slabe (troche mnie rozczarowala sobotnia akcja) .
Pojezdze ile sie da - nie bede skrzyni rozbieral zeby stan tarczy sprawdzic - pewnie w serwisie nie zloza tak ladnie calego ukladu jak w fabryce.
Ciekaw jestem opinii innych uzytkownikow Outlanderow, ktorzy palili sprzeglo . |
_________________ Daniel |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 12-01-2010, 10:17
|
|
|
Bartek napisał/a: | Ano - na następny raz szybka kalkulacja - stłuczka - 500 zł z kieszeni za rok | chciałybś aby to Twoje auto zostało zaliczone wskutek tej kalkulacji ignis44, odnośnie ew. wymiany sprzęgła to poszukaj na forum wypowiedzi - jak ktoś już wymienia to rzadko na ori Mitsu raczej na zamiennik 3x3 tj. trzy razy taniej, trzy razy dłużej służy |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-01-2010, 10:39
|
|
|
ignis44 napisał/a: | mam wrazenie ze jest jak dawniej |
i oby jak najdłużej. Jak spaliłem sprzęgło Galanta wydostając się z zaspy zimą, to problemy zaczęły się latem (ale bezpiecznie - znaczy zaczęło się ślizgać, nie rozpadło się)
ignis44 napisał/a: | troche mnie rozczarowala sobotnia akcja |
To prawie jakbyś miał pretensję waląc w ścianę 50km/h, że się pogiął
ignis44 napisał/a: | Pojezdze ile sie da - nie bede skrzyni rozbieral zeby stan tarczy sprawdzic |
Słusznie
rezon napisał/a: | zamiennik 3x3 tj. trzy razy taniej, trzy razy dłużej służy |
Takie rzeczy tylko w Erze |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-01-2010, 10:48
|
|
|
Ja kiedyś samochodem o wadze 800kg z silnikiem 1,3 holowałem focusa kombi (ponad 1500kg) szwagra no i pod górkę (pod którą i tak myślałem że nie wyjadę) aż koła zmieliły w miejscu. No ale przy okazji poczułem swon sprzęgła (co prawda efektywnego dymu nie było) ale sprzęgło zaczęło wyżej brać po paru set km mniej więcej wróciło do normy i działało dalej przez jakieś już 40 tys chodź przy wymianie wieńca od rozrusznika mechanik stwierdził że długo nie pociągnie ale nie chodziło o tarczę a o jakieś blaszki od docisku...
Tak że jeśli uszkodzenie sprzęgła nie spowoduje większych zniszczeń to ja bym jeszcze pojeździł. |
|
|
|
 |
wowo
Forumowicz

Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008 Posty: 102 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12-01-2010, 11:51
|
|
|
Jak już trzeba będzie wymieniać to warto na wzmocnione - będzie jak znalazł po chipowaniu
A tak na poważnie - to też mi 2 razy zaśmierdziało na półsprzęgle jak ruszałem ostro pod górę na śliskim. |
_________________ W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór |
|
|
|
 |
ignis44
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 12-01-2010, 12:02
|
|
|
Dzieki za slowa otuchy .
Wiem, ze dalem ciala z tym polsprzeglem (na prawde ciezko szedl misiek pod gorke na takim sniegu), ale osobiscie uwazam, ze sprzeglo w aucie 4x4 powinno byc nieco bardziej wytrzymale. |
_________________ Daniel |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-01-2010, 12:17
|
|
|
ignis44 - hamulce też ale jak by już sprzęgło i hamulce to może parę innych i cena nie była by już tak atrakcyjna |
|
|
|
 |
|