Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[II 2.0 DID] Przypalone sprzeglo po 2min. w 35 cm sniegu
Autor Wiadomość
ignis44 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-01-2010, 22:15   [II 2.0 DID] Przypalone sprzeglo po 2min. w 35 cm sniegu

Witam wszytskich!

Fajne forum, ciesze sie, ze takowe istnieje :) .

W sobote wyjezdzalem z zasniezonego parkingu (warunki jak w temacie), snieg swiezy. Cofalem na 4wd-lock, obroty ponizej 3000, najpierw zmiana kierunku przod / tyl (przy wyjezdzie z waskiego pola parkingowego), reszta na wsteku.
Smierdzialo bardzo i pojawil sie dym spod maski, ale na poczatku nie wiedzialem czym jest to spowodowane.
W sumie przelechalem moze 150 metrow.
Az sie pedal sprzegla zapadl - musialem go butem cofnac :) .
Po 2 minutach ruszylem w trase i przejechalem bez problemow 520 km.

Jak myslicie, sprzeglo do wymiany?
Misiek ma najechane 10 000 km.

Dzieki za pomoc.
_________________
Daniel
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2010, 22:31   

ignis44 napisał/a:
W sumie przelechalem moze 150 metrow.

Na półsprzęgle? :shock:
_________________

 
 
ignis44 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-01-2010, 22:37   

Większość czasu :( .
Było dość wąsko i nie chciałem ryzykować stluczki.
_________________
Daniel
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-01-2010, 22:46   

To nie lepiej było jechac na wolnych obrotach i puszczonym sprzęgle?
Według mnie tarcza sprzęgła niedługo się rozpadnie.
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 11-01-2010, 22:55   

Misiek ma to do siebie że można ruszyć bez dodawania gazu i na wolnych obrotach się toczy. To samo na 2 biegu...

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 11-01-2010, 23:13   

Skoro dym poszedł spod maski to powinieneś wymienić tarczę (bo się może niebawem posypać), docisk sprzęgła bo się zjarał i będzie odkształcony i przetoczyć koło zamachowe z tego samego powodu ...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzysiek_slask 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo MKIII, Out 2.0 DiD Int+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 237
Skąd: Wodzisław Śl
Wysłany: 12-01-2010, 02:04   

Maretzky85 napisał/a:
Skoro dym poszedł spod maski to powinieneś wymienić tarczę (bo się może niebawem posypać), docisk sprzęgła bo się zjarał i będzie odkształcony i przetoczyć koło zamachowe z tego samego powodu ...


Z tego co wiem, w Outku zamiast kola zamachowego jest kolo dwumasowe. Tez da sie go przetaczac ? Chyba nie...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-01-2010, 07:18   

Ano - na następny raz szybka kalkulacja - stłuczka - 500 zł z kieszeni za rok, kpl. sprzęgła wraz z dwumasem 5000 nie do końca wiadomo kiedy takie 150 m w śniegu na półsprzęgle jest jak 150 000 km normalnej jazdy
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
ignis44 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-01-2010, 09:45   

Dzieki za opinie - widze, ze widzicie to w czarnych barwach :( .

Zanim ruszylem z parkingu, auto stalo 3 dni na duzym mrozie, moze to tez mialo wplyw na przypalenie?

Jezdze juz kolejny dzien, wszystko wydaje sie byc OK (sprzeglo sie nie slizga, przyspieszenie jak nalezy, zadnych niepokojacych dzwiekow, mam wrazenie ze jest jak dawniej).
Moze jednak miski nie sa takie slabe (troche mnie rozczarowala sobotnia akcja) :) .
Pojezdze ile sie da - nie bede skrzyni rozbieral zeby stan tarczy sprawdzic - pewnie w serwisie nie zloza tak ladnie calego ukladu jak w fabryce.

Ciekaw jestem opinii innych uzytkownikow Outlanderow, ktorzy palili sprzeglo ;) .
_________________
Daniel
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 12-01-2010, 10:17   

Bartek napisał/a:
Ano - na następny raz szybka kalkulacja - stłuczka - 500 zł z kieszeni za rok
chciałybś aby to Twoje auto zostało zaliczone wskutek tej kalkulacji :?: ignis44, odnośnie ew. wymiany sprzęgła to poszukaj na forum wypowiedzi - jak ktoś już wymienia to rzadko na ori Mitsu raczej na zamiennik 3x3 tj. trzy razy taniej, trzy razy dłużej służy :wink:
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-01-2010, 10:39   

ignis44 napisał/a:
mam wrazenie ze jest jak dawniej


i oby jak najdłużej. Jak spaliłem sprzęgło Galanta wydostając się z zaspy zimą, to problemy zaczęły się latem (ale bezpiecznie - znaczy zaczęło się ślizgać, nie rozpadło się)

ignis44 napisał/a:
troche mnie rozczarowala sobotnia akcja


To prawie jakbyś miał pretensję waląc w ścianę 50km/h, że się pogiął ;)

ignis44 napisał/a:
Pojezdze ile sie da - nie bede skrzyni rozbieral zeby stan tarczy sprawdzic


Słusznie :)

rezon napisał/a:
zamiennik 3x3 tj. trzy razy taniej, trzy razy dłużej służy


Takie rzeczy tylko w Erze :(
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-01-2010, 10:48   

Ja kiedyś samochodem o wadze 800kg z silnikiem 1,3 holowałem focusa kombi (ponad 1500kg) szwagra no i pod górkę (pod którą i tak myślałem że nie wyjadę) aż koła zmieliły w miejscu. No ale przy okazji poczułem swon sprzęgła (co prawda efektywnego dymu nie było) ale sprzęgło zaczęło wyżej brać po paru set km mniej więcej wróciło do normy i działało dalej przez jakieś już 40 tys chodź przy wymianie wieńca od rozrusznika mechanik stwierdził że długo nie pociągnie ale nie chodziło o tarczę a o jakieś blaszki od docisku...

Tak że jeśli uszkodzenie sprzęgła nie spowoduje większych zniszczeń to ja bym jeszcze pojeździł.
 
 
wowo 
Forumowicz


Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 12-01-2010, 11:51   

Jak już trzeba będzie wymieniać to warto na wzmocnione - będzie jak znalazł po chipowaniu :-)

A tak na poważnie - to też mi 2 razy zaśmierdziało na półsprzęgle jak ruszałem ostro pod górę na śliskim.
_________________
W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór :-)
 
 
ignis44 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander II 2.0 DID Instyle
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sty 2010
Posty: 10
Skąd: Szczecin
Wysłany: 12-01-2010, 12:02   

Dzieki za slowa otuchy :) .

Wiem, ze dalem ciala z tym polsprzeglem (na prawde ciezko szedl misiek pod gorke na takim sniegu), ale osobiscie uwazam, ze sprzeglo w aucie 4x4 powinno byc nieco bardziej wytrzymale.
_________________
Daniel
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-01-2010, 12:17   

ignis44 - hamulce też ale jak by już sprzęgło i hamulce to może parę innych i cena nie była by już tak atrakcyjna :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.