Silnik głośno pracuje |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-08-2006, 10:19 Silnik głośno pracuje
|
|
|
Jak w temacie na LPG chodzi tak jakby na "sucho". Aż się serce kraje czasami. Na benzynie dźwięk ma dobry. O co chodzi? A może to normalne, że chodzi głośniej? |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2006, 11:09
|
|
|
moze masz za uboga mieszanke i nastepuje spalanie stukowe?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-08-2006, 11:36
|
|
|
Czasem może być uboga. Pisałem już na forum Colta o samozapłonie jakiego czasami dostaje silnik. Zwiększyłem dawkę gazu, tak jak radziliście o ok. 1/4 obrotu śruby, i samozapłon nadal występuje.
Jeśli chodzi o tą głośną pracę silnika to na wolnych obrotach jest OK, najgorzej jest przy przyśpieszaniu. Spod maski dochodzi odgłos jak z sieczkarni. Kurde a tak bym chciał żeby mruczał jak na "misia" przystało. Zawory niedawno regulowane były. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-08-2006, 12:22
|
|
|
Hugo napisał/a: | najgorzej jest przy przyśpieszaniu. Spod maski dochodzi odgłos jak z sieczkarni |
Dzwonią zawory - spalanie stukowe.
Najlepiej wyregulować na analizatorze, tak jak masz teraz nie jest zdrowe dla silnika |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-08-2006, 12:47
|
|
|
Ale to znaczy, że jak wyreguluję instalację LPG to zawory się uciszą? Czy też do regulacji? Niedawno były regulowane. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-08-2006, 12:55
|
|
|
To znaczy że masz za wczesny zapłon. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-08-2006, 13:17
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | To znaczy że masz za wczesny zapłon. |
Nie powiedział bym. Benzyna ma niższą liczbę oktanową od LPG a na niej w aucie Hugo stuki nie występują. Gdyby było coś z zapłonem stukowe jako pierwsze pojawiłoby się na Pb potem dopiero na LPG |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-08-2006, 14:38
|
|
|
Dobra dzięki. Wyreguluję zapłon i zawory. Ale co powinienem zrobić najpierw??? Niedawno miałem remont silnika i aparat zapłonowy sobie zaznaczyłem w które miejsce ma przyjść. Myślałem, że powinno być OK w to samo miejsce i już. Możliwe, że to go boli i może ten samozapłon też jest od tego, co?
EDIT: Jeszcze jedno pytanko: jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu w tym silniku?
[ Dodano: 30-08-2006, 13:04 ]
No co Wy? Nie wiecie tych rzeczy? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 10-10-2006, 13:48
|
|
|
daj mu pierw troche wiecej gazu bo chyba ubogo zaplon postaraj sie poprawic w czasie jazdy wszyscy wiemy ze ma dyc szybszy ale nie za duzo lepiej na such i spalanie |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-10-2006, 23:05
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | daj mu pierw troche wiecej gazu bo chyba ubogo zaplon postaraj sie poprawic w czasie jazdy wszyscy wiemy ze ma dyc szybszy ale nie za duzo lepiej na such i spalanie |
Gazu więcej mu nie dałem. Najpierw ustawiłem zapłon tak jak ma być (5 st. wyprzedzenia). Problem samozapłonu znikł (tzn. od kilku tygodni się nie pojawił). ODPUKAĆ!!! I dosłownie przed 2 godzinami po raz kolejny regulowałem zawory, bo o ile na zimnym silniku były niesłyszalne to po rozgrzaniu grały że aż strach. Teraz są cicho, jednak obroty spadły na 700-800. Ale to chyba nic takiego. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 11-10-2006, 09:43
|
|
|
obroty masz fajne i wszysko gra jak piszesz powodzenia |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-10-2006, 14:18
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | obroty masz fajne i wszysko gra jak piszesz powodzenia |
No grało wczoraj jak był jeszcze troche ciepły. Dzisiaj na zimnym chodził jak traktor, dźwięk taki z silnika jakby mu ktoś kilogram metalowych śrubek wrzucił pod pokrywkę rozrządu. Już trzeci mechanik nie potrafił go wyregulować. Jak się rozgrzał chodził ładnie równo i cicho. Obroty 900. Jak myślisz jaki błąd tym razem został popełniony?
A może nie idzie wyregulować tych zaworów? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 11-10-2006, 15:27
|
|
|
tak jak juz pisal do ciebie na f. colt sprawdz elektryke paluszek kopulka i zaplon ..
na jakim paliwie regulowales zaplon ???
zaworami trzepie przy rozjechanym zaplonie przy wn przy zlym spalaniu jezeli masz mieszanke zbyt uboga |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21947 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 11-10-2006, 17:49
|
|
|
wojmi1 napisał/a: | sprawdz elektryke paluszek kopulka i zaplon |
Paluszek, kopułka nowe firmy Beru. Więc załóżmy że OK. Zapłon jak już gdzieś pisałem ustawiony książkowo (z 5 st. wyprzedzeniem).
wojmi1 napisał/a: | na jakim paliwie regulowales zaplon |
Kurde było to niedawno, ale nie pamiętam. Chyba na gazie. Wiem, że później regulowałem wolne obroty na benzynie.
wojmi1 napisał/a: | zaworami trzepie przy rozjechanym zaplonie |
Nie rozumiem. Możesz to rozwinąć?
wojmi1 napisał/a: | masz mieszanke zbyt uboga |
To co odkręcić mu trochę dawkę LPG? Ile? 1/4 obrotu śruby wystarczy? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 12-10-2006, 17:40
|
|
|
1/4 moze /ale lepiej na such/ jezeli bedzie cos z wn to gaz jest b. wrazliwy i przy regulacji na lampe moze byc niedopalanie zly moment zapalenia luku dlatego wszystko sie robi na benzynie, robisz pare km, potem koryguje sie dopiero na gazie /na podstawie zachowania na drodze/ a obroty jalowe dobrze wyregulowac na koncu tak na ok 1000 /zmiana konta ma wplyw na obroty jalowe/ musi byc wszystko cieple przez caly okres regulacji /// warto tez sprawdzic swiece na poczatku i na koncu calej regulacji przerwa, kolor nagaru--ma byc rudy Co do tych kabli wn. to jak czesto opisuje nawet nowych:
1 test na uplyw: gasimy swiatlo bierzemy spryskiwacz i pryskamy przy zapalonym lekko podgazowanym silniczku /ok 2000 tys/min / jak jest dyskoteka lapy precz od kabli- kable do kosza
2 sprawdzamy kazda koncowke czy jest na swiecach - najlepiej obciagnac gumowe koncowki zalozyc na swiece dopiero nasuna jak jest oporna mozna ja psiknac wd 40 lub podobnym przy cewce i populce robimy podobnie
3 trzeba sprawdzic cewke wn
a. wszystkie kabelki dochodzace do cewki czy na oczkach i konektorkach jest wszystko ok
b. odpinamy kabelki mierzymy czy pierwotne ma jakas rezystancje ma ok wtorne czyli wysokie napeci
ok 10kom
c jezeli jest ok a dalej cos swiruje to podkladamy cewke np z d. fiata /lub malego na krotko/ zawsze troche jezdzimy aby sprawdzic w praktyce jezeli problem ustapil
to wszystko b. proste i siermierzne ale to najlepszy sposob cewka morze mic przebicie do masy np wilgoc olej uciekl przegzalo uzwojenia dobrze jest sobie zrobic plan przegladu i go skrupulatnie zrealizowac
zamien pkt 1 z 2
[ Dodano: 13-10-2006, 11:38 ]
do spryskiwacza woda z sola
spryskiwacz np od kwiatkow |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
|