Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik głośno pracuje
Autor Wiadomość
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-08-2006, 10:19   Silnik głośno pracuje

Jak w temacie na LPG chodzi tak jakby na "sucho". Aż się serce kraje czasami. Na benzynie dźwięk ma dobry. O co chodzi? A może to normalne, że chodzi głośniej?
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2006, 11:09   

moze masz za uboga mieszanke i nastepuje spalanie stukowe??
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-08-2006, 11:36   

Czasem może być uboga. Pisałem już na forum Colta o samozapłonie jakiego czasami dostaje silnik. Zwiększyłem dawkę gazu, tak jak radziliście o ok. 1/4 obrotu śruby, i samozapłon nadal występuje.
Jeśli chodzi o tą głośną pracę silnika to na wolnych obrotach jest OK, najgorzej jest przy przyśpieszaniu. Spod maski dochodzi odgłos jak z sieczkarni. Kurde a tak bym chciał żeby mruczał jak na "misia" przystało. Zawory niedawno regulowane były.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-08-2006, 12:22   

Hugo napisał/a:
najgorzej jest przy przyśpieszaniu. Spod maski dochodzi odgłos jak z sieczkarni


Dzwonią zawory - spalanie stukowe.
Najlepiej wyregulować na analizatorze, tak jak masz teraz nie jest zdrowe dla silnika
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-08-2006, 12:47   

Ale to znaczy, że jak wyreguluję instalację LPG to zawory się uciszą? Czy też do regulacji? Niedawno były regulowane.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-08-2006, 12:55   

To znaczy że masz za wczesny zapłon.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 29-08-2006, 13:17   

Hubeeert napisał/a:
To znaczy że masz za wczesny zapłon.


Nie powiedział bym. Benzyna ma niższą liczbę oktanową od LPG a na niej w aucie Hugo stuki nie występują. Gdyby było coś z zapłonem stukowe jako pierwsze pojawiłoby się na Pb potem dopiero na LPG
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-08-2006, 14:38   

Dobra dzięki. Wyreguluję zapłon i zawory. Ale co powinienem zrobić najpierw??? Niedawno miałem remont silnika i aparat zapłonowy sobie zaznaczyłem w które miejsce ma przyjść. Myślałem, że powinno być OK w to samo miejsce i już. Możliwe, że to go boli i może ten samozapłon też jest od tego, co?

EDIT: Jeszcze jedno pytanko: jaki jest kąt wyprzedzenia zapłonu w tym silniku?

[ Dodano: 30-08-2006, 13:04 ]
No co Wy? Nie wiecie tych rzeczy?
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 10-10-2006, 13:48   

daj mu pierw troche wiecej gazu bo chyba ubogo zaplon postaraj sie poprawic w czasie jazdy wszyscy wiemy ze ma dyc szybszy ale nie za duzo lepiej na such i spalanie
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-10-2006, 23:05   

wojmi1 napisał/a:
daj mu pierw troche wiecej gazu bo chyba ubogo zaplon postaraj sie poprawic w czasie jazdy wszyscy wiemy ze ma dyc szybszy ale nie za duzo lepiej na such i spalanie


Gazu więcej mu nie dałem. Najpierw ustawiłem zapłon tak jak ma być (5 st. wyprzedzenia). Problem samozapłonu znikł (tzn. od kilku tygodni się nie pojawił). ODPUKAĆ!!! I dosłownie przed 2 godzinami po raz kolejny regulowałem zawory, bo o ile na zimnym silniku były niesłyszalne to po rozgrzaniu grały że aż strach. Teraz są cicho, jednak obroty spadły na 700-800. Ale to chyba nic takiego.
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 11-10-2006, 09:43   

obroty masz fajne i wszysko gra jak piszesz powodzenia
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-10-2006, 14:18   

wojmi1 napisał/a:
obroty masz fajne i wszysko gra jak piszesz powodzenia


No grało wczoraj jak był jeszcze troche ciepły. Dzisiaj na zimnym chodził jak traktor, dźwięk taki z silnika jakby mu ktoś kilogram metalowych śrubek wrzucił pod pokrywkę rozrządu. Już trzeci mechanik nie potrafił go wyregulować. Jak się rozgrzał chodził ładnie równo i cicho. Obroty 900. Jak myślisz jaki błąd tym razem został popełniony?
A może nie idzie wyregulować tych zaworów?
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 11-10-2006, 15:27   

tak jak juz pisal do ciebie na f. colt sprawdz elektryke paluszek kopulka i zaplon ..
na jakim paliwie regulowales zaplon ???
zaworami trzepie przy rozjechanym zaplonie przy wn przy zlym spalaniu jezeli masz mieszanke zbyt uboga
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-10-2006, 17:49   

wojmi1 napisał/a:
sprawdz elektryke paluszek kopulka i zaplon


Paluszek, kopułka nowe firmy Beru. Więc załóżmy że OK. Zapłon jak już gdzieś pisałem ustawiony książkowo (z 5 st. wyprzedzeniem).

wojmi1 napisał/a:
na jakim paliwie regulowales zaplon


Kurde było to niedawno, ale nie pamiętam. Chyba na gazie. Wiem, że później regulowałem wolne obroty na benzynie.

wojmi1 napisał/a:
zaworami trzepie przy rozjechanym zaplonie


Nie rozumiem. Możesz to rozwinąć?

wojmi1 napisał/a:
masz mieszanke zbyt uboga


To co odkręcić mu trochę dawkę LPG? Ile? 1/4 obrotu śruby wystarczy?
 
 
wojmi1 
Mitsumaniak
lancer kombi i gal


Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 1579
Skąd: Oswiecim-Piotrowice
Wysłany: 12-10-2006, 17:40   

1/4 moze /ale lepiej na such/ jezeli bedzie cos z wn to gaz jest b. wrazliwy i przy regulacji na lampe moze byc niedopalanie zly moment zapalenia luku dlatego wszystko sie robi na benzynie, robisz pare km, potem koryguje sie dopiero na gazie /na podstawie zachowania na drodze/ a obroty jalowe dobrze wyregulowac na koncu tak na ok 1000 /zmiana konta ma wplyw na obroty jalowe/ musi byc wszystko cieple przez caly okres regulacji /// warto tez sprawdzic swiece na poczatku i na koncu calej regulacji przerwa, kolor nagaru--ma byc rudy Co do tych kabli wn. to jak czesto opisuje nawet nowych:
1 test na uplyw: gasimy swiatlo bierzemy spryskiwacz i pryskamy przy zapalonym lekko podgazowanym silniczku /ok 2000 tys/min / jak jest dyskoteka lapy precz od kabli- kable do kosza
2 sprawdzamy kazda koncowke czy jest na swiecach - najlepiej obciagnac gumowe koncowki zalozyc na swiece dopiero nasuna jak jest oporna mozna ja psiknac wd 40 lub podobnym przy cewce i populce robimy podobnie
3 trzeba sprawdzic cewke wn
a. wszystkie kabelki dochodzace do cewki czy na oczkach i konektorkach jest wszystko ok
b. odpinamy kabelki mierzymy czy pierwotne ma jakas rezystancje ma ok wtorne czyli wysokie napeci
ok 10kom
c jezeli jest ok a dalej cos swiruje to podkladamy cewke np z d. fiata /lub malego na krotko/ zawsze troche jezdzimy aby sprawdzic w praktyce jezeli problem ustapil
to wszystko b. proste i siermierzne ale to najlepszy sposob cewka morze mic przebicie do masy np wilgoc olej uciekl przegzalo uzwojenia dobrze jest sobie zrobic plan przegladu i go skrupulatnie zrealizowac
zamien pkt 1 z 2

[ Dodano: 13-10-2006, 11:38 ]
do spryskiwacza woda z sola
spryskiwacz np od kwiatkow
_________________
lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.