Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA6A/W 2.0TD] Zbyt wysokie spalanie TD- jaka przyczyna?
Autor Wiadomość
gesty 
Forumowicz


Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: wlkp
Wysłany: 12-01-2010, 15:51   [EA6A/W 2.0TD] Zbyt wysokie spalanie TD- jaka przyczyna?

Czy swoimi dieslami naprawde robicie 500km na polowie zbiornika??? U mnie spalanie oscyluje w granicach 9 - 11l i to chyba ostatni mankament auta z ktorm nie wiem jak sie uporac.
Ostatnio zmieniony przez Owczar 13-01-2010, 14:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 12-01-2010, 16:36   

Ja na całym baku (54 l) przejeżdżam od 700 - 750 km na zwykłym ON cyklem mieszanym czyli coś około 7,5l/100 km , gesty, może masz coś z sondą lambda ?
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-01-2010, 16:37   

M_A_V napisał/a:
gesty, może masz coś z sondą lambda


W dieslu??

[ Dodano: 12-01-2010, 16:37 ]
gesty napisał/a:
U mnie spalanie oscyluje w granicach 9 - 11


Mam tak samo, jak się szybko jeździ to tak jest.
 
 
gesty 
Forumowicz


Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: wlkp
Wysłany: 12-01-2010, 18:11   

No wlasnie, o ile na autostradzie przy 160-170 palil poand 11 to jeszcze jestem gotow przezyc jako ze czytalem wczesniej an forum iz nie jest to jednostka oszczedna, ale dziadujac strasznie i obchodzac sie z pedalem gazu jak z jajkiem robiac poand pol baku na autostradzie udaje mi sie zejsc do 9 litrow..troche duzo..kolego Owczar, czy tak ma byc czy mozna probowac cos regulowac? No i nie rozumiem jak na baku 54 litry...ja wlalem ostatnio 61 litrow (co prawda 60km na rezerwie)
 
 
M_A_V 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 111
Skąd: Zbąszyń
Wysłany: 12-01-2010, 18:31   

ja tankuje zaraz po pierwszym zapaleniu się kontrolki rezerwy dlatego wchodzi mi zawsze coś koło 54 litrów i nie leje po sam kurek nie lubie się w to bawić :mrgreen: wg mnie spalanie masz strasznie duże u mnie 9l/100 km to górna granica i to jak go na prawdę przyduszę i poszaleję
Owczar, z tą sondą lambda to sorry to pierwsze co mi przyszło na myśl teraz już wiem że jej nie mam :roll:
_________________
Mitsubishi uzależnia :)
 
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 12-01-2010, 20:20   

Ja przed tymi mrozami wlałem po korek, wlazło równe 60 litrów, no i zrobiłem ok 940 km, dodam, że lekką nogą :) Wychodzi więc u mnie spalanie w granicach 7-7,5 litra. Pół przebiegu zrobiłem na trasie, reszta w cyklu mieszanym.
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-01-2010, 20:34   

Panowie, troszkę się nam temat rozjechał, przeniosę do innego i tam podyskutujemy.

Zbiornik ma 64 litry, a nie 54, to po pierwsze.

[ Dodano: 12-01-2010, 20:43 ]
gesty napisał/a:
autostradzie udaje mi sie zejsc do 9 litrow


No to troszkę dużo. U mnie w czystym cyklu miejskim pali tyle, a na trasie przy dynamicznej jezdzie 7l.
Cos musi byc nie tak. Wymieniony filtr paliwa i powietrza? Nie ma objawow kopcenia? Czy sprawdzales spalanie na roznych stacjach?
 
 
gesty 
Forumowicz


Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: wlkp
Wysłany: 12-01-2010, 22:52   

No wiec objawow kopcenia brak, silnik pracuje rowno, auto po wymianie filtrow, olejow, paskow, synchornizatorow, wyregulowaniu zaworow, sprawdzeniu swiec i jeszcze kilku rzecze ktore po polrocznym postoju w austrii i zaniedbaniach poprzeniego zaborcy trzeba bylo zrobic. Auto tankowane na roznych stacjach, po regulacji zaworow jakby lekko spalanie zmalalo, jednak do 7 litrow w trasie to mu bardzo daleko przy mocno delikatnej jezdzie...a jak sie postaralem to na 62 litrach zrobil..560km, owszem sprawdzane wtedy ile da rade pojechac. Zaprzyjazniony mechanik powiedizal ze nic wiecej nie potrafi zrobic - da sie cos jeszcze regulowac/ustawiac/wymieniac tytulem obnizenia glodu tego skadinad uroczego pojazdu?
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 13-01-2010, 07:40   

gesty, jak będziesz mu cisnął powyżej 3000 obr. to niestety nie osiągniesz niskiego spalania. Każdy diesel po przekroczeniu obrotów z zakresu ekonomicznego pali dużo więcej :) Ja staram się jeździć w zakresie 2-3,5 tys. obrotów i jak narazie jestem zadowolony ze spalania (w porównaniu do mojego poprzedniego auta :D )
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 13-01-2010, 07:52   

andrew84 napisał/a:
Ja przed tymi mrozami wlałem po korek, wlazło równe 60 litrów, no i zrobiłem ok 940 km, dodam, że lekką nogą :) Wychodzi więc u mnie spalanie w granicach 7-7,5 litra. Pół przebiegu zrobiłem na trasie, reszta w cyklu mieszanym.


A ile zalales ON (tankujac do pelna) po przejechaniu tych 940 km :?:
Bo nie rozumiem skad podajesz spalanie 7,5 L.
Jezeli chodzi Ci o to, że na 60 litrach zrobiłeś 940km to spalanie wychodzi ~6,4L
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Andrew 
Mitsumaniak
01954/KMM


Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 13646
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 13-01-2010, 09:29   

KaWu napisał/a:
A ile zalales ON (tankujac do pelna) po przejechaniu tych 940 km
wlałem znowu do pełna i wlazło 60 litrów po korek.
KaWu napisał/a:
Jezeli chodzi Ci o to, że na 60 litrach zrobiłeś 940km to spalanie wychodzi ~6,4L
Wiem, że wtedy wyszło 6,4 litra na 100km. 7-7.5 litra podałem taką średnią, jaka teraz mi wychodzi, bo przeważnie teraz jeżdżę na miejscu do pracy.
gesty napisał/a:
natomiast 7l na trasie nawet przy bardzo delikatnym stylu jazdy jest dla mojej karocy wynikiem nieosiagalnym
nie mam pojęcia czemu Ci tyle spala :roll: Może paliwo nie bardzo jakieś tankujesz...
_________________
Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos :wave:
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-01-2010, 11:01   

gesty, sprawdź jeszcze wtryski. Chociaż dziwne jest że nie kopci, gdyby mieszanka była za bogata to by kopcił na czarno.
A nie świeci się check engine (CE)? Czy po włączeniu zapłonu ta kontrolka się zapala?
 
 
gesty 
Forumowicz


Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009
Posty: 57
Skąd: wlkp
Wysłany: 13-01-2010, 11:23   

chkengine zapla i gasnie po chwili prawidlowo. Jako ze nie jestem mechanikiem domniemam iz przekazuajc prosbe o sprawdzenie wtryskow fachowiec bedzie wiedzial co zrobic. Autko nie kopci ani przy zapalaniu ani przy ostrym dodaniu gazu. Co prawda wysokie spalanie znaczaco wplywa na moje bezpieczenstwo poprzez delikatna jazde niemniej jednak czasem trzeba docisnac..
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-01-2010, 14:08   

gesty, robi nam się temat na osobną dyskusję.

W tej chwili nie widzę innych przyczyn kopcenia i nie jestem też przekonany że wtryski mogą być problemem, bo miałbyś problemy z odpalaniem. Chociaż może jeden z nich leje.

Ogólnie zasada działania pompy jest taka, że pompuje paliwo pod odpowiednim ciśnieniem. Wtrysk nie puszcza paliwa do pewnej granicy. Gdy jest zużyty, paliwo może się przez niego lać...

Zaopatrz się wcześniej w jednorazowe podkładki pod wtryski, a sprawdzą Ci je nawet w warsztacie który naprawia ciągniki. To będzie test ciśnieniowy, który zweryfikuje czy nie leją.
Obejrzyj też czy gdzieś Ci po prostu nie cieknie ON.
 
 
Damooo 
Forumowicz
golas

Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łańcut
Wysłany: 13-01-2010, 14:20   TD

Wydaje sie że jednak z silnikiem jest wszystko wporzadku . Może powinienes poszukac innej przyczyny , może masz jakiś wyciek na układzie zasilajacym pompe , może filtr paliwa jest źle dokręcony !!! Na tej lini bym dobrze sprawdził , bo szkoda rozkrecać wtrysków i ruszać pompy skoro nie dymi !!!!!!!!!!
_________________
ff
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.