[EA6A/W 2.0TD] Zbyt wysokie spalanie TD- jaka przyczyna? |
Autor |
Wiadomość |
gesty
Forumowicz

Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 57 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 12-01-2010, 15:51 [EA6A/W 2.0TD] Zbyt wysokie spalanie TD- jaka przyczyna?
|
|
|
Czy swoimi dieslami naprawde robicie 500km na polowie zbiornika??? U mnie spalanie oscyluje w granicach 9 - 11l i to chyba ostatni mankament auta z ktorm nie wiem jak sie uporac. |
Ostatnio zmieniony przez Owczar 13-01-2010, 14:11, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 12-01-2010, 16:36
|
|
|
Ja na całym baku (54 l) przejeżdżam od 700 - 750 km na zwykłym ON cyklem mieszanym czyli coś około 7,5l/100 km , gesty, może masz coś z sondą lambda ? |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-01-2010, 16:37
|
|
|
M_A_V napisał/a: | gesty, może masz coś z sondą lambda |
W dieslu??
[ Dodano: 12-01-2010, 16:37 ]
gesty napisał/a: | U mnie spalanie oscyluje w granicach 9 - 11 |
Mam tak samo, jak się szybko jeździ to tak jest. |
|
|
|
 |
gesty
Forumowicz

Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 57 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 12-01-2010, 18:11
|
|
|
No wlasnie, o ile na autostradzie przy 160-170 palil poand 11 to jeszcze jestem gotow przezyc jako ze czytalem wczesniej an forum iz nie jest to jednostka oszczedna, ale dziadujac strasznie i obchodzac sie z pedalem gazu jak z jajkiem robiac poand pol baku na autostradzie udaje mi sie zejsc do 9 litrow..troche duzo..kolego Owczar, czy tak ma byc czy mozna probowac cos regulowac? No i nie rozumiem jak na baku 54 litry...ja wlalem ostatnio 61 litrow (co prawda 60km na rezerwie) |
|
|
|
 |
M_A_V
Mitsumaniak

Auto: Galant EA3A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2009 Posty: 111 Skąd: Zbąszyń
|
Wysłany: 12-01-2010, 18:31
|
|
|
ja tankuje zaraz po pierwszym zapaleniu się kontrolki rezerwy dlatego wchodzi mi zawsze coś koło 54 litrów i nie leje po sam kurek nie lubie się w to bawić wg mnie spalanie masz strasznie duże u mnie 9l/100 km to górna granica i to jak go na prawdę przyduszę i poszaleję
Owczar, z tą sondą lambda to sorry to pierwsze co mi przyszło na myśl teraz już wiem że jej nie mam |
_________________ Mitsubishi uzależnia |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 12-01-2010, 20:20
|
|
|
Ja przed tymi mrozami wlałem po korek, wlazło równe 60 litrów, no i zrobiłem ok 940 km, dodam, że lekką nogą Wychodzi więc u mnie spalanie w granicach 7-7,5 litra. Pół przebiegu zrobiłem na trasie, reszta w cyklu mieszanym. |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-01-2010, 20:34
|
|
|
Panowie, troszkę się nam temat rozjechał, przeniosę do innego i tam podyskutujemy.
Zbiornik ma 64 litry, a nie 54, to po pierwsze.
[ Dodano: 12-01-2010, 20:43 ]
gesty napisał/a: | autostradzie udaje mi sie zejsc do 9 litrow |
No to troszkę dużo. U mnie w czystym cyklu miejskim pali tyle, a na trasie przy dynamicznej jezdzie 7l.
Cos musi byc nie tak. Wymieniony filtr paliwa i powietrza? Nie ma objawow kopcenia? Czy sprawdzales spalanie na roznych stacjach? |
|
|
|
 |
gesty
Forumowicz

Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 57 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 12-01-2010, 22:52
|
|
|
No wiec objawow kopcenia brak, silnik pracuje rowno, auto po wymianie filtrow, olejow, paskow, synchornizatorow, wyregulowaniu zaworow, sprawdzeniu swiec i jeszcze kilku rzecze ktore po polrocznym postoju w austrii i zaniedbaniach poprzeniego zaborcy trzeba bylo zrobic. Auto tankowane na roznych stacjach, po regulacji zaworow jakby lekko spalanie zmalalo, jednak do 7 litrow w trasie to mu bardzo daleko przy mocno delikatnej jezdzie...a jak sie postaralem to na 62 litrach zrobil..560km, owszem sprawdzane wtedy ile da rade pojechac. Zaprzyjazniony mechanik powiedizal ze nic wiecej nie potrafi zrobic - da sie cos jeszcze regulowac/ustawiac/wymieniac tytulem obnizenia glodu tego skadinad uroczego pojazdu? |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 13-01-2010, 07:40
|
|
|
gesty, jak będziesz mu cisnął powyżej 3000 obr. to niestety nie osiągniesz niskiego spalania. Każdy diesel po przekroczeniu obrotów z zakresu ekonomicznego pali dużo więcej Ja staram się jeździć w zakresie 2-3,5 tys. obrotów i jak narazie jestem zadowolony ze spalania (w porównaniu do mojego poprzedniego auta ) |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 13-01-2010, 07:52
|
|
|
andrew84 napisał/a: | Ja przed tymi mrozami wlałem po korek, wlazło równe 60 litrów, no i zrobiłem ok 940 km, dodam, że lekką nogą Wychodzi więc u mnie spalanie w granicach 7-7,5 litra. Pół przebiegu zrobiłem na trasie, reszta w cyklu mieszanym. |
A ile zalales ON (tankujac do pelna) po przejechaniu tych 940 km
Bo nie rozumiem skad podajesz spalanie 7,5 L.
Jezeli chodzi Ci o to, że na 60 litrach zrobiłeś 940km to spalanie wychodzi ~6,4L |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Andrew
Mitsumaniak 01954/KMM

Auto: EA6A 4D68, Koleos DCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 13646 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 13-01-2010, 09:29
|
|
|
KaWu napisał/a: | A ile zalales ON (tankujac do pelna) po przejechaniu tych 940 km | wlałem znowu do pełna i wlazło 60 litrów po korek. KaWu napisał/a: | Jezeli chodzi Ci o to, że na 60 litrach zrobiłeś 940km to spalanie wychodzi ~6,4L | Wiem, że wtedy wyszło 6,4 litra na 100km. 7-7.5 litra podałem taką średnią, jaka teraz mi wychodzi, bo przeważnie teraz jeżdżę na miejscu do pracy. gesty napisał/a: | natomiast 7l na trasie nawet przy bardzo delikatnym stylu jazdy jest dla mojej karocy wynikiem nieosiagalnym | nie mam pojęcia czemu Ci tyle spala Może paliwo nie bardzo jakieś tankujesz... |
_________________ Gość zobacz temat 4D68 i 4G13 PB, DA4A oraz Kolos
Mercedes W212 E350CDI 2015 r.: 07.2024
Citroen DS4 2012 r.: 11.2022
Mercedes W212 E200CDI 2011 r.: 01.2021-06.2024
Mercedes W245 B180CDI 2005 r.: 02.2020-11.2022
Renault Koleos 2.0DCi 2008 r.: 03.2018
Mitsubishi Carisma DA4A 1998 r.: 03.2017-03.2018
Kawasaki ER-5 2001 r.: 03.2015-06.2016
Mitsubishi Galant EA6A 1998 r.: 08.2009-12.2019
Mitsubishi Colt CA1A 1992 r.: 12.2007-03.2017
Renault Safrane 2.2dt, 1997 r.: 08.2007-07.2009
Mitsubishi Galant E34A 1992 r.: 04.2005-06.2007
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-01-2010, 11:01
|
|
|
gesty, sprawdź jeszcze wtryski. Chociaż dziwne jest że nie kopci, gdyby mieszanka była za bogata to by kopcił na czarno.
A nie świeci się check engine (CE)? Czy po włączeniu zapłonu ta kontrolka się zapala? |
|
|
|
 |
gesty
Forumowicz

Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 57 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 13-01-2010, 11:23
|
|
|
chkengine zapla i gasnie po chwili prawidlowo. Jako ze nie jestem mechanikiem domniemam iz przekazuajc prosbe o sprawdzenie wtryskow fachowiec bedzie wiedzial co zrobic. Autko nie kopci ani przy zapalaniu ani przy ostrym dodaniu gazu. Co prawda wysokie spalanie znaczaco wplywa na moje bezpieczenstwo poprzez delikatna jazde niemniej jednak czasem trzeba docisnac.. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-01-2010, 14:08
|
|
|
gesty, robi nam się temat na osobną dyskusję.
W tej chwili nie widzę innych przyczyn kopcenia i nie jestem też przekonany że wtryski mogą być problemem, bo miałbyś problemy z odpalaniem. Chociaż może jeden z nich leje.
Ogólnie zasada działania pompy jest taka, że pompuje paliwo pod odpowiednim ciśnieniem. Wtrysk nie puszcza paliwa do pewnej granicy. Gdy jest zużyty, paliwo może się przez niego lać...
Zaopatrz się wcześniej w jednorazowe podkładki pod wtryski, a sprawdzą Ci je nawet w warsztacie który naprawia ciągniki. To będzie test ciśnieniowy, który zweryfikuje czy nie leją.
Obejrzyj też czy gdzieś Ci po prostu nie cieknie ON. |
|
|
|
 |
Damooo
Forumowicz golas
Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Wrz 2009 Posty: 109 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 13-01-2010, 14:20 TD
|
|
|
Wydaje sie że jednak z silnikiem jest wszystko wporzadku . Może powinienes poszukac innej przyczyny , może masz jakiś wyciek na układzie zasilajacym pompe , może filtr paliwa jest źle dokręcony !!! Na tej lini bym dobrze sprawdził , bo szkoda rozkrecać wtrysków i ruszać pompy skoro nie dymi !!!!!!!!!! |
_________________ ff |
|
|
|
 |
|