Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Nietypowy swap
Autor Wiadomość
sudan
[Usunięty]

Wysłany: 13-01-2010, 18:42   [Cari 1.8 GDI] Nietypowy swap

Witajcie kuzyni :badgrin:
Sa zapewne takie rzeczy w s/v 40 ktore chcielibyscie miec w waszych carismach (np silnik T4 200 KM) ale niestety fabryka ich seryjnie nie dala...
Dziala to tez odwrotnie-- w volvo z silnikiem GDI nie ma automata :cry:
Wystepowalo GDI tylko z manualna skrzynia (tez super jak i silnik !)
Wiem ze w Carismach GDI jest automat i ze smiga az milo :finga:
Moj pomysl jest taki zeby wywalic manuala i wstawic automat z carismy.
Volvo s/v 40 wystepuje oczywiscie z automatem,wiec zdobycie tunelu srodkowego,pedalow i innych rzeczy nie powinno stanowic problemu.
Ma ktos symbol tej Waszej automatycznej skrzyni ? Trzeba zobaczyc czy to przypadkiem nie takie same skrzynie (choc watpie) jakie wkladali do volvo.To byla by dobra wiadomosc,bo na wstepie mialbym jeden problem z glowy -- czy drazek od automata volvo zgra sie ze skrzynia carismy.Najwiekszym problemem o ktorym mysle to ECU samochodu.
Swoje volvo GDI chce aktualnie sprzedac (jak ktos chetny to zapraszam na priv :badgrin:
) a caly swap chcialbym przeprowadzic na poliftowym gdi,ktore zamierzam kupic po sprzedazy tego obecnego.
Temat ma charakter teoretyczny,jezeli tego sie nie da zrobic od strony technicznej--to trudno bede jezdzil z manualem (albo kupie carisme :P ) posty wiec o nieoplacalnosci operacji uwazam za niepotrzebne.Propozycje kupna volvo z automatem-- tez, poniewaz
automat jest w 1.8, 2.0 benzynowym oraz 1.9 T4 i 2.0 T czyli w turbobenzynowym.
Dwa pierwsze mulowate,dwa pozostale bardzo zywe :D ale "lubia wypic"
GDI mi gdzies przysiadlo,bo fajnie gania i pali malo,automata bym chcial bo w miescie przewaznie jezdze.Zdaje sobie sprawe ze spali wiecej,niz teraz przy manualu,ale chyba nie sa to jakies wielkie roznice.Przeszczep chcialbym zrobic w Polsce,najlepiej na podkarpaciu skad pochodze.Moze zna ktos konkretnego mechanika ktory podejmie sie takiego swapa ?
Potrzebuje tez opini osob ktore maja automata i ktore tez jezdzily manualem (mowa caly czas o GDI ) Co myslicie o takiej operacji ? ja tam za bardzo nie widze jakis wielkich problemow,chyba ze o czyms nie wiem to poprosze wiadro wody na glowe na ostudzenie :axe:
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 13-01-2010, 19:10   

sudan napisał/a:
Ma ktos symbol tej Waszej automatycznej skrzyni ?

ta skrzynia zwie sie INVECS II :) a oznaczenia to F4A42 :)
Skrzynia jest adaptacyjna - czyli uczy się twojego stylu jazdy.
Tutaj masz troche info jeszcze :) (tyle ze nie po naszemu :P )
http://www.mitsubishi-mot...story/Trans.asp
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 13-01-2010, 21:19   

To jeszcze musisz znaleźć odpowiedni sterownik silnika bo one się komunikują ze sterownikiem skrzyni, a sterownik silnika od automatu nie może być byle jaki tylko właśnie przeznaczony konkretnie pod egzemplarz z automatyczną skrzynią. Skoro Volvo nie oferowało GDI z automatem to nie wiem jak będzie. Nie wiem czy sterownik z Carismy będzie z kolei poprawnie współpracował z osprzętem Volvo. A żeby było ciekawiej typów sterownika silnika GDI w Carismie jest od groma, w sumie co egzemplarz to inny numer seryjny i nie wiem czy to będzie taka prosta sprawa zgrać to wszystko. Żeby wymienić komputer, musisz też podmienić immobilizer itp. To chyba nie będzie prosta sprawa.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 14-01-2010, 13:36   

dla chcącego nic trudnego, myślę że dało by rade oczywiście do tego ECU i kluczyki z kompletem wkładek z tym że nie wiem czy nie będzie się bardziej opłacać kupić cari auto bo koszta przekroczą zakup samochodu wyposażonego w taką skrzynie
 
 
sudan
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2010, 20:06   

rasiak1980 napisał/a:
z tym że nie wiem czy nie będzie się bardziej opłacać kupić cari auto bo koszta przekroczą zakup samochodu wyposażonego w taką skrzynie



okej Rasiak,ale ja mam volvo i to jest problem wlasnie :P


Niechcaco znalazlem dzis w sieci takie info :

Cytat:
# Transmission name: automatic

* Type: 3 speed automatic
* Manufacturer:
* Gear ratios: (1)-1.00:1 (2)-1.00:1 (3)-1.00:1
* Notes: Automatic transmission of unknown specifications.
* Cars that use this transmission: (1996 S40/V40 1.8S) (1996 S40/V40 2.0S) (1997 S40/V40 1.8S) (1997 S40/V40 2.0S) (1998 S40/V40 1.8S) (1998 S40/V40 2.0S) (1998 S40/V40 2.0T) (1999 S40/V40 1.8S) (1999 S40/V40 1.8 GDI) (1999 S40/V40 2.0S) (1999 S40/V40 2.0T) (1999 S80 2.9) (1999 S80 T-6) (2000 S40/V40 1.8S) (2000 S40/V40 1.8 GDI) (2000 S40/V40 2.0S) (2000 S40/V40 2.0T) (2000 S80 2.9) (2000 S80 T-6) (2001 S40/V40 1.8S) (2001 S40/V40 1.8 GDI) (2001 S40/V40 2.0S) (2001 S40/V40 2.0T) (2001 S80 2.9) (2001 S80 T-6 / Exec.) (2002 S40/V40 1.8S) (2002 S40/V40 1.8 GDI) (2002 S40/V40 2.0S) (2002 S40/V40 2.0T) (2002 S80 T6) (2003 S80 T6) (2003 XC90 T6) (2004 S80 2.9) (2004 S80 T6) (2004 XC90 2.5T)

i wynika z tego ze bylo jednak GDI z automatem :shock: i jak dobrze rozumiem te wszystkie cyfry :mrgreen: to taki sam automat jaki wkladali do silnika od volvo.
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 16-01-2010, 20:23   

ale ma tylko 3 biegi
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
sudan
[Usunięty]

Wysłany: 16-01-2010, 20:26   

Cytat:
ale ma tylko 3 biegi
i mozemy porownac to do duzego fiata ze skrzynia 4 i poloneza z 5 cioma biegami ? Nie mialem nigdy automatu,wiec nie wiem ale slowo "ale" nie wrozy nic dobrego :D

[ Dodano: 16-01-2010, 20:31 ]
teraz jeszcze doczytalem ze :

Cytat:
2002 S40/V40 1.8 GDI

* Chassis: S40 V40 , Engine: B4184M
* Transmission / final drive ratio: manual / 0.00:1 automatic / 0.00:1
* Notes: Trim name uncertain. 125 HP, 5 spd manual, 4 spd auto transmission by Aisin-Warner (Japan). Not available in North America. Info unconfirmed - assumed same as previous year.


w tym roczniku ktory mnie interesuje byla juz 4 biegowa skrzynia (cokolwiek to znaczy)
choc maly blad juz widze w tym co tu napisali : w 2002 roku gdi mialo 122 konie :P
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 16-01-2010, 22:28   

Nie wiem o jakiej skrzyni piszą, ale
Kod:
* Type: 3 speed automatic

znaczy, że ma 3 biegi, a w Carismach były conajmniej 4 biegowe :)
To bardzo dobre skrzynie, sam mam taką w jednej Carismie. Mogę ją z czystym sumieniem polecić :)

Najwygodniejszym rozwiązaniem (choć mogę się mylić, ale tak mi się wydaje) byłoby kupno Carismy GDi z automatem i przełożenie z niej silnika i skrzyni. Chyba, że wszystko (mam namyśli elektronikę) pasuje P'n'P
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 16-01-2010, 22:36   

gigant87 napisał/a:
ale ma tylko 3 biegi

Kurde, 3 biegowa skrzynia w końcówce lat 90-ych?! Co oni w tym Volvo podróżują w czasie i cofnęli się do lat 70-ych? :)
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 16-01-2010, 23:11   

sudan napisał/a:
teraz jeszcze doczytalem ze :

Cytat:
2002 S40/V40 1.8 GDI

* Chassis: S40 V40 , Engine: B4184M
* Transmission / final drive ratio: manual / 0.00:1 automatic / 0.00:1
* Notes: Trim name uncertain. 125 HP, 5 spd manual, 4 spd auto transmission by Aisin-Warner (Japan). Not available in North America. Info unconfirmed - assumed same as previous year.


w tym roczniku ktory mnie interesuje byla juz 4 biegowa skrzynia (cokolwiek to znaczy)
choc maly blad juz widze w tym co tu napisali : w 2002 roku gdi mialo 122 konie :P



Wygląda na jakiś błąd, bo tutaj już piszą o 4ro biegowej. Nie chce mi się wierzyć, by miała 3
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
amigoss1234 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma GL 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 27
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-01-2010, 14:32   

3 biegi w szkrzynce i 4 bieg w sprzegle hydrokinetycznym
_________________
Tomek
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.