[Cari 1.8 GDI] Nietypowy swap |
Autor |
Wiadomość |
sudan [Usunięty]
|
Wysłany: 13-01-2010, 18:42 [Cari 1.8 GDI] Nietypowy swap
|
|
|
Witajcie kuzyni
Sa zapewne takie rzeczy w s/v 40 ktore chcielibyscie miec w waszych carismach (np silnik T4 200 KM) ale niestety fabryka ich seryjnie nie dala...
Dziala to tez odwrotnie-- w volvo z silnikiem GDI nie ma automata
Wystepowalo GDI tylko z manualna skrzynia (tez super jak i silnik !)
Wiem ze w Carismach GDI jest automat i ze smiga az milo
Moj pomysl jest taki zeby wywalic manuala i wstawic automat z carismy.
Volvo s/v 40 wystepuje oczywiscie z automatem,wiec zdobycie tunelu srodkowego,pedalow i innych rzeczy nie powinno stanowic problemu.
Ma ktos symbol tej Waszej automatycznej skrzyni ? Trzeba zobaczyc czy to przypadkiem nie takie same skrzynie (choc watpie) jakie wkladali do volvo.To byla by dobra wiadomosc,bo na wstepie mialbym jeden problem z glowy -- czy drazek od automata volvo zgra sie ze skrzynia carismy.Najwiekszym problemem o ktorym mysle to ECU samochodu.
Swoje volvo GDI chce aktualnie sprzedac (jak ktos chetny to zapraszam na priv
) a caly swap chcialbym przeprowadzic na poliftowym gdi,ktore zamierzam kupic po sprzedazy tego obecnego.
Temat ma charakter teoretyczny,jezeli tego sie nie da zrobic od strony technicznej--to trudno bede jezdzil z manualem (albo kupie carisme ) posty wiec o nieoplacalnosci operacji uwazam za niepotrzebne.Propozycje kupna volvo z automatem-- tez, poniewaz
automat jest w 1.8, 2.0 benzynowym oraz 1.9 T4 i 2.0 T czyli w turbobenzynowym.
Dwa pierwsze mulowate,dwa pozostale bardzo zywe ale "lubia wypic"
GDI mi gdzies przysiadlo,bo fajnie gania i pali malo,automata bym chcial bo w miescie przewaznie jezdze.Zdaje sobie sprawe ze spali wiecej,niz teraz przy manualu,ale chyba nie sa to jakies wielkie roznice.Przeszczep chcialbym zrobic w Polsce,najlepiej na podkarpaciu skad pochodze.Moze zna ktos konkretnego mechanika ktory podejmie sie takiego swapa ?
Potrzebuje tez opini osob ktore maja automata i ktore tez jezdzily manualem (mowa caly czas o GDI ) Co myslicie o takiej operacji ? ja tam za bardzo nie widze jakis wielkich problemow,chyba ze o czyms nie wiem to poprosze wiadro wody na glowe na ostudzenie |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13-01-2010, 19:10
|
|
|
sudan napisał/a: | Ma ktos symbol tej Waszej automatycznej skrzyni ? |
ta skrzynia zwie sie INVECS II a oznaczenia to F4A42
Skrzynia jest adaptacyjna - czyli uczy się twojego stylu jazdy.
Tutaj masz troche info jeszcze (tyle ze nie po naszemu )
http://www.mitsubishi-mot...story/Trans.asp
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 13-01-2010, 21:19
|
|
|
To jeszcze musisz znaleźć odpowiedni sterownik silnika bo one się komunikują ze sterownikiem skrzyni, a sterownik silnika od automatu nie może być byle jaki tylko właśnie przeznaczony konkretnie pod egzemplarz z automatyczną skrzynią. Skoro Volvo nie oferowało GDI z automatem to nie wiem jak będzie. Nie wiem czy sterownik z Carismy będzie z kolei poprawnie współpracował z osprzętem Volvo. A żeby było ciekawiej typów sterownika silnika GDI w Carismie jest od groma, w sumie co egzemplarz to inny numer seryjny i nie wiem czy to będzie taka prosta sprawa zgrać to wszystko. Żeby wymienić komputer, musisz też podmienić immobilizer itp. To chyba nie będzie prosta sprawa. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 14-01-2010, 13:36
|
|
|
dla chcącego nic trudnego, myślę że dało by rade oczywiście do tego ECU i kluczyki z kompletem wkładek z tym że nie wiem czy nie będzie się bardziej opłacać kupić cari auto bo koszta przekroczą zakup samochodu wyposażonego w taką skrzynie |
|
|
|
 |
sudan [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2010, 20:06
|
|
|
rasiak1980 napisał/a: | z tym że nie wiem czy nie będzie się bardziej opłacać kupić cari auto bo koszta przekroczą zakup samochodu wyposażonego w taką skrzynie |
okej Rasiak,ale ja mam volvo i to jest problem wlasnie
Niechcaco znalazlem dzis w sieci takie info :
Cytat: | # Transmission name: automatic
* Type: 3 speed automatic
* Manufacturer:
* Gear ratios: (1)-1.00:1 (2)-1.00:1 (3)-1.00:1
* Notes: Automatic transmission of unknown specifications.
* Cars that use this transmission: (1996 S40/V40 1.8S) (1996 S40/V40 2.0S) (1997 S40/V40 1.8S) (1997 S40/V40 2.0S) (1998 S40/V40 1.8S) (1998 S40/V40 2.0S) (1998 S40/V40 2.0T) (1999 S40/V40 1.8S) (1999 S40/V40 1.8 GDI) (1999 S40/V40 2.0S) (1999 S40/V40 2.0T) (1999 S80 2.9) (1999 S80 T-6) (2000 S40/V40 1.8S) (2000 S40/V40 1.8 GDI) (2000 S40/V40 2.0S) (2000 S40/V40 2.0T) (2000 S80 2.9) (2000 S80 T-6) (2001 S40/V40 1.8S) (2001 S40/V40 1.8 GDI) (2001 S40/V40 2.0S) (2001 S40/V40 2.0T) (2001 S80 2.9) (2001 S80 T-6 / Exec.) (2002 S40/V40 1.8S) (2002 S40/V40 1.8 GDI) (2002 S40/V40 2.0S) (2002 S40/V40 2.0T) (2002 S80 T6) (2003 S80 T6) (2003 XC90 T6) (2004 S80 2.9) (2004 S80 T6) (2004 XC90 2.5T)
| i wynika z tego ze bylo jednak GDI z automatem i jak dobrze rozumiem te wszystkie cyfry to taki sam automat jaki wkladali do silnika od volvo. |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
|
|
|
 |
sudan [Usunięty]
|
Wysłany: 16-01-2010, 20:26
|
|
|
Cytat: | ale ma tylko 3 biegi | i mozemy porownac to do duzego fiata ze skrzynia 4 i poloneza z 5 cioma biegami ? Nie mialem nigdy automatu,wiec nie wiem ale slowo "ale" nie wrozy nic dobrego
[ Dodano: 16-01-2010, 20:31 ]
teraz jeszcze doczytalem ze :
Cytat: | 2002 S40/V40 1.8 GDI
* Chassis: S40 V40 , Engine: B4184M
* Transmission / final drive ratio: manual / 0.00:1 automatic / 0.00:1
* Notes: Trim name uncertain. 125 HP, 5 spd manual, 4 spd auto transmission by Aisin-Warner (Japan). Not available in North America. Info unconfirmed - assumed same as previous year. |
w tym roczniku ktory mnie interesuje byla juz 4 biegowa skrzynia (cokolwiek to znaczy)
choc maly blad juz widze w tym co tu napisali : w 2002 roku gdi mialo 122 konie |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 16-01-2010, 22:28
|
|
|
Nie wiem o jakiej skrzyni piszą, ale
Kod: | * Type: 3 speed automatic |
znaczy, że ma 3 biegi, a w Carismach były conajmniej 4 biegowe
To bardzo dobre skrzynie, sam mam taką w jednej Carismie. Mogę ją z czystym sumieniem polecić
Najwygodniejszym rozwiązaniem (choć mogę się mylić, ale tak mi się wydaje) byłoby kupno Carismy GDi z automatem i przełożenie z niej silnika i skrzyni. Chyba, że wszystko (mam namyśli elektronikę) pasuje P'n'P |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 16-01-2010, 22:36
|
|
|
gigant87 napisał/a: | ale ma tylko 3 biegi |
Kurde, 3 biegowa skrzynia w końcówce lat 90-ych?! Co oni w tym Volvo podróżują w czasie i cofnęli się do lat 70-ych? |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 16-01-2010, 23:11
|
|
|
sudan napisał/a: | teraz jeszcze doczytalem ze :
Cytat:
2002 S40/V40 1.8 GDI
* Chassis: S40 V40 , Engine: B4184M
* Transmission / final drive ratio: manual / 0.00:1 automatic / 0.00:1
* Notes: Trim name uncertain. 125 HP, 5 spd manual, 4 spd auto transmission by Aisin-Warner (Japan). Not available in North America. Info unconfirmed - assumed same as previous year.
w tym roczniku ktory mnie interesuje byla juz 4 biegowa skrzynia (cokolwiek to znaczy)
choc maly blad juz widze w tym co tu napisali : w 2002 roku gdi mialo 122 konie |
Wygląda na jakiś błąd, bo tutaj już piszą o 4ro biegowej. Nie chce mi się wierzyć, by miała 3 |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
amigoss1234
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma GL 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 27 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-01-2010, 14:32
|
|
|
3 biegi w szkrzynce i 4 bieg w sprzegle hydrokinetycznym |
_________________ Tomek |
|
|
|
 |
|