| 
		[Cari 1.8 GDI] Nietypowy swap | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 sudan [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-01-2010, 18:42   [Cari 1.8 GDI] Nietypowy swap
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witajcie kuzyni      
 
Sa zapewne takie rzeczy w s/v 40 ktore chcielibyscie miec w waszych carismach (np silnik T4 200 KM) ale niestety fabryka ich seryjnie nie dala...
 
Dziala to tez odwrotnie-- w volvo z silnikiem GDI nie ma automata     
 
Wystepowalo GDI tylko z manualna skrzynia (tez super jak i silnik !) 
 
Wiem ze w Carismach GDI jest automat i ze smiga az milo     
 
Moj pomysl jest taki zeby wywalic manuala i wstawic automat z carismy.
 
Volvo s/v 40 wystepuje oczywiscie z automatem,wiec   zdobycie tunelu srodkowego,pedalow i innych rzeczy nie powinno stanowic problemu.
 
Ma ktos symbol tej Waszej automatycznej skrzyni ?  Trzeba zobaczyc czy to przypadkiem nie takie same skrzynie (choc watpie) jakie wkladali do volvo.To byla by dobra wiadomosc,bo na wstepie mialbym jeden problem z glowy -- czy drazek od automata volvo zgra sie ze skrzynia carismy.Najwiekszym problemem o ktorym mysle to ECU samochodu.
 
Swoje volvo GDI chce aktualnie sprzedac (jak ktos chetny to zapraszam na priv     
 
) a caly swap chcialbym przeprowadzic na poliftowym gdi,ktore zamierzam kupic po sprzedazy tego obecnego.
 
Temat ma charakter teoretyczny,jezeli tego sie nie da zrobic od strony technicznej--to trudno bede jezdzil z manualem (albo kupie carisme     ) posty wiec o nieoplacalnosci operacji uwazam za niepotrzebne.Propozycje kupna volvo z automatem-- tez, poniewaz 
 
automat jest w 1.8, 2.0 benzynowym  oraz 1.9 T4 i 2.0 T czyli w turbobenzynowym.
 
Dwa pierwsze mulowate,dwa pozostale bardzo zywe     ale "lubia wypic" 
 
GDI mi gdzies przysiadlo,bo fajnie gania i pali malo,automata bym chcial bo w miescie przewaznie jezdze.Zdaje sobie sprawe ze spali wiecej,niz teraz przy manualu,ale chyba nie sa to jakies wielkie roznice.Przeszczep chcialbym zrobic w Polsce,najlepiej na podkarpaciu skad pochodze.Moze zna ktos konkretnego mechanika ktory podejmie sie takiego swapa ?
 
Potrzebuje tez opini osob ktore maja automata i ktore tez jezdzily manualem (mowa caly czas o GDI ) Co myslicie o takiej operacji ?  ja tam za bardzo nie widze jakis wielkich problemow,chyba ze o czyms nie wiem to poprosze wiadro wody na glowe na ostudzenie     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Robson86  		  
		 
         Forumowicz Life is a Race
  
  
                  Auto: Carisma GDI Elegance 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-01-2010, 19:10   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | sudan napisał/a: | 	 		  | Ma ktos symbol tej Waszej automatycznej skrzyni ? | 	  
 
ta skrzynia zwie sie INVECS II    a oznaczenia to F4A42   
 
Skrzynia jest adaptacyjna - czyli uczy się twojego stylu jazdy.
 
Tutaj masz troche info jeszcze    (tyle ze nie po naszemu    )
 
http://www.mitsubishi-mot...story/Trans.asp
 
Pozdroo | 
             
						
				_________________ Robson- Kielce
 
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 
-00149/KMM -
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Moomin  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 19 razy Dołączył: 19 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13-01-2010, 21:19   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | To jeszcze musisz znaleźć odpowiedni sterownik silnika bo one się komunikują ze sterownikiem skrzyni, a sterownik silnika od automatu nie może być byle jaki tylko właśnie przeznaczony konkretnie pod egzemplarz z automatyczną skrzynią. Skoro Volvo nie oferowało GDI z automatem to nie wiem jak będzie. Nie wiem czy sterownik z Carismy będzie z kolei poprawnie współpracował z osprzętem Volvo. A żeby było ciekawiej typów sterownika silnika GDI w Carismie jest od groma, w sumie co egzemplarz to inny numer seryjny i nie wiem czy to będzie taka prosta sprawa zgrać to wszystko. Żeby wymienić komputer, musisz też podmienić immobilizer itp. To chyba nie będzie prosta sprawa. | 
             
						
				_________________
   Piszę poprawnie po polsku. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 rasiak1980  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD 
                  Kraj/Country: UK 
                  Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14-01-2010, 13:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | dla chcącego nic trudnego, myślę że dało by rade oczywiście do tego ECU i kluczyki z kompletem wkładek z tym że nie wiem czy nie będzie się bardziej opłacać kupić cari auto bo koszta przekroczą zakup samochodu wyposażonego w taką skrzynie | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sudan [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-01-2010, 20:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | rasiak1980 napisał/a: | 	 		  | z tym że nie wiem czy nie będzie się bardziej opłacać kupić cari auto bo koszta przekroczą zakup samochodu wyposażonego w taką skrzynie | 	  
 
 
 
okej Rasiak,ale ja mam volvo i to jest problem wlasnie     
 
 
 
Niechcaco znalazlem dzis w sieci takie info : 
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  # Transmission name: automatic
 
 
    * Type: 3 speed automatic
 
    * Manufacturer:
 
    * Gear ratios: (1)-1.00:1 (2)-1.00:1 (3)-1.00:1
 
    * Notes: Automatic transmission of unknown specifications.
 
    * Cars that use this transmission: (1996 S40/V40 1.8S) (1996 S40/V40 2.0S) (1997 S40/V40 1.8S) (1997 S40/V40 2.0S) (1998 S40/V40 1.8S) (1998 S40/V40 2.0S) (1998 S40/V40 2.0T) (1999 S40/V40 1.8S) (1999 S40/V40 1.8 GDI) (1999 S40/V40 2.0S) (1999 S40/V40 2.0T) (1999 S80 2.9) (1999 S80 T-6) (2000 S40/V40 1.8S) (2000 S40/V40 1.8 GDI) (2000 S40/V40 2.0S) (2000 S40/V40 2.0T) (2000 S80 2.9) (2000 S80 T-6) (2001 S40/V40 1.8S) (2001 S40/V40 1.8 GDI) (2001 S40/V40 2.0S) (2001 S40/V40 2.0T) (2001 S80 2.9) (2001 S80 T-6 / Exec.) (2002 S40/V40 1.8S) (2002 S40/V40 1.8 GDI) (2002 S40/V40 2.0S) (2002 S40/V40 2.0T) (2002 S80 T6) (2003 S80 T6) (2003 XC90 T6) (2004 S80 2.9) (2004 S80 T6) (2004 XC90 2.5T)
 
 
 | 	     i wynika z tego ze bylo jednak GDI z automatem      i jak dobrze rozumiem te wszystkie cyfry      to taki sam automat jaki wkladali do silnika od volvo. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gigant87  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: BMW 3GT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 sudan [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-01-2010, 20:26   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | ale ma tylko 3 biegi | 	   i mozemy porownac to do duzego fiata ze skrzynia 4 i poloneza z 5 cioma biegami ?  Nie mialem nigdy automatu,wiec nie wiem ale slowo "ale" nie wrozy nic dobrego     
 
 
[ Dodano: 16-01-2010, 20:31 ]
 
teraz jeszcze doczytalem ze : 
 
 
 	  | Cytat: | 	 		  2002 S40/V40 1.8 GDI
 
 
    * Chassis: S40 V40 , Engine: B4184M
 
    * Transmission / final drive ratio: manual / 0.00:1 automatic / 0.00:1
 
    * Notes: Trim name uncertain. 125 HP, 5 spd manual, 4 spd auto transmission by Aisin-Warner (Japan). Not available in North America. Info unconfirmed - assumed same as previous year.  | 	  
 
 
w tym roczniku ktory mnie interesuje byla juz 4 biegowa skrzynia (cokolwiek to znaczy) 
 
choc maly blad juz widze w tym co tu napisali :  w 2002 roku gdi mialo 122 konie     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gigant87  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: BMW 3GT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-01-2010, 22:28   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie wiem o jakiej skrzyni piszą, ale 
 
 	  | Kod: | 	 		  | * Type: 3 speed automatic | 	  
 
znaczy, że ma 3 biegi, a w Carismach były conajmniej 4 biegowe   
 
To bardzo dobre skrzynie, sam mam taką w jednej Carismie. Mogę ją z czystym sumieniem polecić   
 
 
Najwygodniejszym rozwiązaniem (choć mogę się mylić, ale tak mi się wydaje) byłoby kupno Carismy GDi z automatem i przełożenie z niej silnika i skrzyni. Chyba, że wszystko (mam namyśli elektronikę) pasuje P'n'P | 
             
						
				_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
 
 
Obecnie: F34 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Moomin  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 19 razy Dołączył: 19 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-01-2010, 22:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | gigant87 napisał/a: | 	 		  | ale ma tylko 3 biegi | 	  
 
Kurde, 3 biegowa skrzynia w końcówce lat 90-ych?! Co oni w tym Volvo podróżują w czasie i cofnęli się do lat 70-ych?    | 
             
						
				_________________
   Piszę poprawnie po polsku. | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gigant87  		  
		 
         Mitsumaniak
  
  
                  Auto: BMW 3GT 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-01-2010, 23:11   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | sudan napisał/a: | 	 		  teraz jeszcze doczytalem ze :
 
 
Cytat:	
 
2002 S40/V40 1.8 GDI
 
 
* Chassis: S40 V40 , Engine: B4184M
 
* Transmission / final drive ratio: manual / 0.00:1 automatic / 0.00:1
 
* Notes: Trim name uncertain. 125 HP, 5 spd manual, 4 spd auto transmission by Aisin-Warner (Japan). Not available in North America. Info unconfirmed - assumed same as previous year.
 
 
 
w tym roczniku ktory mnie interesuje byla juz 4 biegowa skrzynia (cokolwiek to znaczy)
 
choc maly blad juz widze w tym co tu napisali : w 2002 roku gdi mialo 122 konie    | 	  
 
 
 
Wygląda na jakiś błąd, bo tutaj już piszą o 4ro biegowej. Nie chce mi się wierzyć, by miała 3 | 
             
						
				_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
 
 
Obecnie: F34 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 amigoss1234  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Carisma GL 1.9 TD 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 27 Skąd: Białystok 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17-01-2010, 14:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | 3 biegi w szkrzynce i 4 bieg w sprzegle hydrokinetycznym | 
             
						
				_________________ Tomek | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |