Przesunięty przez: roch_27 12-08-2007, 20:06 |
[EAxx] Climatronic oraz Obsługa climatronica |
Autor |
Wiadomość |
kapiszon
Nowy Forumowicz
Auto: Chrysler GV 2.5TD 95"
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2009 Posty: 7 Skąd: Bielsko-Biala
|
Wysłany: 15-12-2009, 21:34
|
|
|
novy napisał/a: | Wracając do sprawy tej rurki...
Od czasu jak ją ściągnąłem, klimatronik dmucha albo zminym albo gorącym powietrzem. Zupełnie jak by nie bylo żadnego czujnika temperatury......
A czy macie czasami tak, że nie można włączyc klimatyzacji w trym normalny? Czasem mam tak, że włącza mi się tylko tryb ECO i nie moge włączyć normalnego... |
Mam dokladnie tak samo. Nie moge wlaczyc trybu normalnego. Czytaj, kolejno naciskajac przycisk klimatyzacji (sniezynka) mam dwa razy Eco i trzeci raz wylaczone. Normalna wlacza sie tylko przy ogrzewaniu przedniej szyby oraz przy ustawieniu auto na wartosci 17C. Czy to normalne? Mam w rodzinie 2,5 V6, ten sam model, i dziala inaczej... Dodam, ze pisze o doswiadczeniach z 2.0TD Kombi.
[ Dodano: 15-12-2009, 21:41 ]
xor napisał/a: | Coś klima mi się zglebała.
Po chwili cały panel klimy jest gorący.
Klima 'działa' prawidłowo tylko 'za zimnym' aucie - tzn. chwilę po włączeniu po długim postoju.
Przy włączonym jakimkolwiek trybie chłodzenia (eco/śnieżynka) niezależnie od ustawionej temp. pokrętłem leci max. zimne powietrze.
Ciepłe powietrze leci tylko przy ustawieniu pokrętłem 32, czyli max.
Na ustawionym do 31.5oC powietrze leci nie ogrzane zupełnie, w temp. zewnętrznej.
Miał ktoś coś podobnego ? |
Mam cos podobnego. Panel co prawda nie jest goracy, ale caly czas dmucha mi zimne powietrze, bardzo mocno. Znalazles rozwiazanie przypadku? |
_________________ Co mnie nie zabije to mnie wzmocni |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 16-12-2009, 13:03
|
|
|
kapiszon napisał/a: | Mam dokladnie tak samo. Nie moge wlaczyc trybu normalnego. Czytaj, kolejno naciskajac przycisk klimatyzacji (sniezynka) mam dwa razy Eco i trzeci raz wylaczone. Normalna wlacza sie tylko przy ogrzewaniu przedniej szyby oraz przy ustawieniu auto na wartosci 17C. Czy to normalne? Mam w rodzinie 2,5 V6, ten sam model, i dziala inaczej... Dodam, ze pisze o doswiadczeniach z 2.0TD Kombi. |
To jest normalne. Climatronic odczytując sygnały czujników, uznaje że wystarczy tryb eco, głównie dlatego że temperatura zewnętrzna jest wystarczająco niska.
Wymusić można poprzez ustawienie na 17 stopniu lub podgrzewanie szyby tak jak napisałeś.
Jesli Twój TD i tamten 2,5 zachwoują się różnie w identycznych warunkach, to być może dlatego, że bodajże w 98 roku zmieniono soft w climatronicu. Istotna zmiana to taka że sygnal ostrzegawczy piszczy po wlaczeniu zaplonu ponizej 3 stopni, a we wczesniejszych ponizej 0 stopni C. Być może zmieniano jeszcze coś.
A może gdy sprawdzałeś w tym 2,5 to na zewnątrz była wyższa temp niż teraz, lub różnica między temperaturą wewnętrzną i zewnętrzną była wyższa. |
|
|
|
 |
Pitl88
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 26 Skąd: Radoszewice
|
Wysłany: 25-12-2009, 11:57
|
|
|
Witam koledzy, jestem nowy a gala mam od niecałego miesiąca i mam takie pytanko: Czy da się ten climatronic zdiagnozowac tak jak na przykład w grupie VAG-a gdzie po odpowiedniej kombinacji wciskania wchodzi w taki tryb serwisowy... Poprzedni właściciel twierdził że klima śmiga ale niestety nie zauważyłem symptomów włączenia sprężarki To jest: włączenie wentylatora za parowniku (chłodnicy) i charakterystycznego "klik" sprzęgiełka elektromagnetycznego Mam możliwośc nabicia czynnika w pracy ale po co grzebac bez powodu jak nie mam pewności? Z tego co pamiętam to sprężarka nie włączy się jeśliu w układzie nie panuje odpowiednie ciśnienie i który czujnik sprawdzic żeby stwierdzic czy jest czynnik? Czy może sprężarka nie włączy się jeśli temperatura na zewnątrz auta jest niska? Ponoc ustawienie temperatury na 17*C wymusza włączenie się klimy... U mnie tak nie jest. Od czego zacząc żeby się nie naszukac jak głupiemu a nic nie stwierdzic??? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-12-2009, 12:19
|
|
|
Pitl88, możesz zapoznać się z powyższymi informacjami w tym temacie, odpowiedzi napewno uzyskasz, jezeli chodzi o czujnik cisnienia klimy/presostat - znajduje sie on na prawym nadkolu pomiędzy zbiorniczkiem wspomagania a reflektorem, jezeli masz mozliwosc podpiecia klimy w swojej pracy zawsze mozesz sprawdzic wage czynnika i cisnienie ukladu, to juz da Ci jakas podpowiedz. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Pitl88
Nowy Forumowicz
Auto: Galant EA2A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2009 Posty: 26 Skąd: Radoszewice
|
Wysłany: 29-12-2009, 19:27
|
|
|
Witam Forumowiczów. Czytajac ten wątek zrozumiałem że mam ten sam problem co opisywany w paru postach:( Mianowicie po ogrzaniu wnętrza zaczyna mi dmuchac chłodne powietrze... Zgodnie z radami sprawdziłem tę rurkę co dochodzi do czujnika temp. wew. i jest na swoim miejscu. Ale odkryłem bardzo słabą wentylację tego czujniczka i nagrzewa się on co powoduje fałszywą temperaturę jaką odczytuje climatronik. Zastosowałem coś podobnego do rozwiązania w autach grupy VAG: tam jest zaraz za czyjnikiem taki mały wentylatorek który podczas pracy climatronika zapewnia ciągły nawiew powietrza z wnętrza kabiny na czujnik co owocuje właściwymi wskazaniami:) Jak na razie to wygląda to ciut wieśniacko ale to na czas próby:) Wąż o odpowiedniej średnicy założony przy tym czujniku a na końcu węża wentylatorek powodujący zasysanie powietrza z wnętrza kabiny:) Na postoju luks malinka ale jutro przetestuję w czasię dłuższej drogi. Teraz mechanizm jest prostej budowy bo wentylatorek jest podpięty pod zasilanie do radia po stacyjce i pracuje cały czas po przełączeniu kluczyka ale to na czas eksperymentów:D |
|
|
|
 |
Nev-X
Mitsumaniak Przemek

Auto: Galant EA6A 4D68
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Kwi 2009 Posty: 230 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 09-01-2010, 21:24
|
|
|
Witam. Mam pytanko. Czy w galu podgrzewanie przedniej szyby polega tylko na włączeniu nawiewu i klimy poprzez odpowiedni guzik od podgrzewania czy są wmontowane wokół jakieś dodatkowe elementy podobne do tych na tylnej szybie?? Przejrzałem temat ale nic nie znalazłem albo przegapiłem. Z góry dziękuje za odpowiedź. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23635 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 09-01-2010, 21:32
|
|
|
Nev-X napisał/a: | Czy w galu podgrzewanie przedniej szyby polega tylko na włączeniu nawiewu i klimy poprzez odpowiedni guzik od podgrzewania czy są wmontowane wokół jakieś dodatkowe elementy podobne do tych na tylnej szybie?? | Niestety jest realizowane tylko przez nawiew |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
gesty
Forumowicz

Auto: galant '97 2.0td
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Paź 2009 Posty: 57 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 14-01-2010, 10:49
|
|
|
..ja tylko tytulem potwierdzenia problemu spadajacego wezyka z tylu panela klimatronika - i u mnie takowy problem wystepowal i po wlozeniu wezyka na swoje miejsce kliam pracuje jak nalezy. Pozdrawiam pomocnych |
|
|
|
 |
lewar
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.0 Kombi '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2009 Posty: 5 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 14-01-2010, 11:36
|
|
|
kapiszon napisał/a: | novy napisał/a: | Wracając do sprawy tej rurki...
Od czasu jak ją ściągnąłem, klimatronik dmucha albo zminym albo gorącym powietrzem. Zupełnie jak by nie bylo żadnego czujnika temperatury......
A czy macie czasami tak, że nie można włączyc klimatyzacji w trym normalny? Czasem mam tak, że włącza mi się tylko tryb ECO i nie moge włączyć normalnego... |
Mam dokladnie tak samo. Nie moge wlaczyc trybu normalnego. Czytaj, kolejno naciskajac przycisk klimatyzacji (sniezynka) mam dwa razy Eco i trzeci raz wylaczone. Normalna wlacza sie tylko przy ogrzewaniu przedniej szyby oraz przy ustawieniu auto na wartosci 17C. Czy to normalne? Mam w rodzinie 2,5 V6, ten sam model, i dziala inaczej... Dodam, ze pisze o doswiadczeniach z 2.0TD Kombi.
|
Jeśli używałeś trybu AUTO i później zmieniłeś siłę nawiewu lub tryb pracy klimy (śnieżynka lub ECO lub cośtam) to klima MIMO TO pozostaje w ukrytym trybie AUTO, pomimo, że nie wyświetla już napisu AUTO. Wtedy, jeśli na zewnątrz jest zimno, nie włączysz trybu samej śnieżynki. Żeby permanentnie wyłączyć tryb AUTO, trzeba zmienić kierunek nawiewu. Wtedy dopiero będzie możliwe włączenie samej śnieżynki. |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2010, 20:58
|
|
|
Czy ma ktos taki efekt : temperatura silnika osiaga polowe na wskazniku, z nawiewow leci caly czas cieple powietrze (na climatroniku ustawiona temp np. 21st ). Przy ostrych zakretach np. 90st daje sie odczuc, ze powietrze z nawiewow leci przez chwile gorace i zaraz leci juz takie jak poprzednio. Dzieje sie tak tylko raz lub dwa, pozniej juz tego efektu nie odczuwam. Ma ktos tak u siebie ? |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 23-01-2010, 23:10
|
|
|
Witam,
Czy macie u siebie cos takiego, ze w czasie kilkuminutowego postoju na wolnych obrotach temperatura powietrza lecaca z nawiewu znacznie spada?
Efekt ten jest odczuwalny przy kazdej temperaturze otoczenia a przy obecnych szczegolnie uciazliwy poniewaz po kilku chwilach u mnie zaczyna leciec wrecz zimne powietrze.
Nie wiem czasem czy to nie wina zle zamontowanej instalacji LPG i dla tego ciekaw jestem czy tez tak macie.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 24-01-2010, 13:55
|
|
|
U mnie efekt ten wystepuje przy takich mrozach jak teraz. Normalnie nie ma czegoś takiego. A jak było przed założeniem LPG? |
|
|
|
 |
Zhan
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Maj 2008 Posty: 695 Skąd: Sulejówek
|
Wysłany: 24-01-2010, 14:22
|
|
|
Niestety auto kupilem w czerwcu a zagazowalem w lipcu wiec nie mam punktu odniesienia. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 24-01-2010, 14:24
|
|
|
robertdg napisał/a: | Nev-X napisał/a: | Czy w galu podgrzewanie przedniej szyby polega tylko na włączeniu nawiewu i klimy poprzez odpowiedni guzik od podgrzewania czy są wmontowane wokół jakieś dodatkowe elementy podobne do tych na tylnej szybie?? | Niestety jest realizowane tylko przez nawiew |
W wersjach zimowych na JP, i z tego co wnioskuję na Skandynawię, była mata grzewcza w przedniej szybie. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
szpala85
Mitsumaniak
Auto: dwie skarbonki
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 23 razy Dołączył: 09 Sie 2006 Posty: 2156 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 24-01-2010, 17:15
|
|
|
axg napisał/a: | Czy ma ktos taki efekt : temperatura silnika osiaga polowe na wskazniku, z nawiewow leci caly czas cieple powietrze (na climatroniku ustawiona temp np. 21st ). Przy ostrych zakretach np. 90st daje sie odczuc, ze powietrze z nawiewow leci przez chwile gorace i zaraz leci juz takie jak poprzednio. Dzieje sie tak tylko raz lub dwa, pozniej juz tego efektu nie odczuwam. Ma ktos tak u siebie ? |
ja mam tak ale tylko w Vito i LT-ku jeżeli chodzi o tą sytuację ....
... u mnie w Galu jest na odwrót .... latem jak na zewnątrz jest upał i włączę klimę ... temperatura ustawia się do żądanej i leci zimne powietrze z klimy ... wchodzę w ostrzejszy zakręt i czuję że powietrze się ociepla ... tak jakby przechodziła taka kurtyna powietrzna ? ... .... ale u mnie to chyba miało związek z tym że nie zrobiłem przeglądu klimy i np. teraz wogule mi się nie załącza |
|
|
|
 |
|