[1G 90-94] Stuki w silniku |
Autor |
Wiadomość |
tyrel79 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2009, 22:51 [1G 90-94] Stuki w silniku
|
|
|
Witam!!!
Kiedy zapalam silnik z rana jak jest zimny to mi klekocze. Po kilkunastu sekundach pracy silnik przestaje klekotać i pracuje prawidłowo.Dzieje się już tak od dawna ale zauważyłem ,ze ostatnio to nasila się, w tym sensie, że nie występuje dłużej ale głośniej. Co może być tego przyczyną?? Z góry dziękuje za jakąkolwiek informacje.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
beben1982 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2009, 23:36
|
|
|
gdzieś już na forum był taki temat poszukaj ale z tego co pamiętam to chyba luzy na zaworach to mogą być albo masz mało oleju u mnie jak dolałem to pomogło albo raczej zamaskowało ten stukot |
|
|
|
 |
Kazber
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 27 Sie 2009 Posty: 172 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 23-10-2009, 01:56
|
|
|
po prostu popychacze ci stukają, da się z tym żyć, a najlepiej wymienić
a przyczyna taka, że jak autko trochę postoi to jak go się na zimno odpala to musi minąć trochę czas zanim popychacze napełnią się olejem i wtedy stukają |
_________________
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2009, 06:25
|
|
|
tyrel79, Tak jak koledzy piszą wcześniej stukają ci popychacze , póki nie masz kasy na nowe popychacze (około 30 pln za szt.) rada jest taka przy zmianie oleju tuz przed spuszczaniem kup preparat do czyszczenia silnika w środku są one ogólno dostępne wlej do silnika odpal na jakieś 15min BEZ DODAWANIA GAZU niech sobie pochodzi na biegu jałowym a później spuść olej i zalej nowy powinno pomoc (chodź nie zawsze) |
|
|
|
 |
Nikoś
Mitsumaniak
Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009 Posty: 249 Skąd: Kartuzy
|
Wysłany: 23-10-2009, 09:09
|
|
|
Ja miałem taki sam problem z popychaczami i nawet zalanie nowym olejem nic mi nie dawało. Podczas remontu chciałem je wymienic ale mechanik stwierdził że morzna najpierw sprubować je wymyc. Takie czyszczenie pomogło stukania niema. |
_________________ Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-10-2009, 11:00
|
|
|
tyrel79, przyczyny stukania są takie jak koledzy wyżej opisali czyli popychacze zaworowe klepią poprostu, aby temu zaradzić to w pierwszej kolejności sprawdź stan oleju silnikowego. Jeśli stan będzie OK możesz spróbować zmienić olej na np. VALVOLINE MaxLife, w moim Ecli stukały popychacze na oleju Shell i Mobil, zalałem Valvo i od dwóch lat spokój. Jeśli to nie pomoże to albo się z tym pogodzisz albo wymiana 16 popychaczy na nowe, nie ma sensu wymieniać pojedynczo. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
MATi1G
Forumowicz
Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 06 Lip 2009 Posty: 337 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 15-01-2010, 22:16
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | tyrel79 możesz spróbować zmienić olej na np. VALVOLINE MaxLife, w moim Ecli stukały popychacze na oleju Shell i Mobil, zalałem Valvo i od dwóch lat spokój.. |
na L.moly mos2 tez nie klepia sprawdzone u na moim silniku teraz bede testować Millers Oil XSS10W40
a popychacze jezeli ktoś chce wymieniac to tylko Topline sa najlepsze do 4g63 |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 16-01-2010, 01:50
|
|
|
Wszystkie wymienione powyżej oleje są tak samo dobre. Różnie natomiast bywa z ich dostępnością. Valvoline max life wydaje mi się ,że najłatwiej kupić.
Podstawowe pytanie jakiego tu zabrakło to na jakim oleju jeździsz i jak długo ? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-01-2010, 09:45
|
|
|
HouseM napisał/a: | Podstawowe pytanie jakiego tu zabrakło to na jakim oleju jeździsz i jak długo ? |
Valvoline MaxLife 10w/40 - od trzech lat - przebieg ~ 50tkm |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
barteski
Forumowicz
Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 264 Skąd: okolice WROCŁAWA
|
Wysłany: 17-01-2010, 10:10
|
|
|
ja tak samo Valvoline MaxLife 10w/40 jest ok zamierzam na lato wlac 10 w 60 VR1
a propo klepania z rana to wiekszosc aut z hydraulika jak postoi kilka dni lubi zaklekotac popychaczami < jeszcze zalezy jaki to klekot > ja miałem tak ze klekotały panewcie a wmawiałem sobie popychacze ... |
|
|
|
 |
Misieklbn
Forumowicz
Auto: Colt 1,3 94r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Gru 2009 Posty: 67 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 01-02-2010, 19:32
|
|
|
a co to może być jak auto toi i chodzi na wolnych obrotach , dodam lekko gazu i jak obroty spadają to słychać takie rytmiczne stukanie ale jak silnik pracuje na równych to nic nie słychać to tez są popychacze??? |
|
|
|
 |
zenek_bb
Mitsumaniak Moderator

Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 975 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-02-2010, 23:36
|
|
|
jak rozkręcisz silnik i puścisz gaz, czyli wtedy kiedy tworzysz podciśnienie większe niż normalnie, czyli w kolektorze ssącym od przepustnicy do cylindra jest niskie ciśnienie, a rytmiczne stukanie bo cylindry rytmicznie po kolei zasysają powietrze...
pytanie gdzie może stukać przy podciśnieniu kolektora ssącego... na pewno nie popychacze... dziwny objaw, może talerz przepustnicy jest luźny, albo coś w cylindrze wspomagania hamulców, albo luz na sworzniach tłoków albo panewek korbowodowych, bo kiedy korba idzie w dół ciągnąc tłok przeskakuje jak ma luz... trzeba by nasłuchać gdzie stuka, proste... ;/
teoria spiskowa ale prawdopodobna ;/ nasłuchaj gdzie stuka |
_________________ Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )
Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj
Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...
Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!! |
|
|
|
 |
barteski
Forumowicz
Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 264 Skąd: okolice WROCŁAWA
|
Wysłany: 02-02-2010, 09:45
|
|
|
Misieklbn, w ilniku jest kilka czesci które moga powodowac stuk cierzko zdiagnozowac po opisie |
|
|
|
 |
|