Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Stuki w silniku
Autor Wiadomość
tyrel79
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2009, 22:51   [1G 90-94] Stuki w silniku

Witam!!!
Kiedy zapalam silnik z rana jak jest zimny to mi klekocze. Po kilkunastu sekundach pracy silnik przestaje klekotać i pracuje prawidłowo.Dzieje się już tak od dawna ale zauważyłem ,ze ostatnio to nasila się, w tym sensie, że nie występuje dłużej ale głośniej. Co może być tego przyczyną?? Z góry dziękuje za jakąkolwiek informacje.
Pozdrawiam 8)
 
 
beben1982
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2009, 23:36   

gdzieś już na forum był taki temat poszukaj ale z tego co pamiętam to chyba luzy na zaworach to mogą być albo masz mało oleju u mnie jak dolałem to pomogło albo raczej zamaskowało ten stukot
 
 
Kazber 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 1G 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 27 Sie 2009
Posty: 172
Skąd: Białystok
Wysłany: 23-10-2009, 01:56   

po prostu popychacze ci stukają, da się z tym żyć, a najlepiej wymienić
a przyczyna taka, że jak autko trochę postoi to jak go się na zimno odpala to musi minąć trochę czas zanim popychacze napełnią się olejem i wtedy stukają
_________________
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 23-10-2009, 06:25   

tyrel79, Tak jak koledzy piszą wcześniej stukają ci popychacze , póki nie masz kasy na nowe popychacze (około 30 pln za szt.) rada jest taka przy zmianie oleju tuz przed spuszczaniem kup preparat do czyszczenia silnika w środku są one ogólno dostępne wlej do silnika odpal na jakieś 15min BEZ DODAWANIA GAZU niech sobie pochodzi na biegu jałowym a później spuść olej i zalej nowy powinno pomoc (chodź nie zawsze)
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 23-10-2009, 09:09   

Ja miałem taki sam problem z popychaczami i nawet zalanie nowym olejem nic mi nie dawało. Podczas remontu chciałem je wymienic ale mechanik stwierdził że morzna najpierw sprubować je wymyc. Takie czyszczenie pomogło stukania niema.
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2009, 11:00   

tyrel79, przyczyny stukania są takie jak koledzy wyżej opisali czyli popychacze zaworowe klepią poprostu, aby temu zaradzić to w pierwszej kolejności sprawdź stan oleju silnikowego. Jeśli stan będzie OK możesz spróbować zmienić olej na np. VALVOLINE MaxLife, w moim Ecli stukały popychacze na oleju Shell i Mobil, zalałem Valvo i od dwóch lat spokój. Jeśli to nie pomoże to albo się z tym pogodzisz albo wymiana 16 popychaczy na nowe, nie ma sensu wymieniać pojedynczo.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 15-01-2010, 22:16   

Adaho_krak napisał/a:
tyrel79 możesz spróbować zmienić olej na np. VALVOLINE MaxLife, w moim Ecli stukały popychacze na oleju Shell i Mobil, zalałem Valvo i od dwóch lat spokój..


na L.moly mos2 tez nie klepia sprawdzone u na moim silniku teraz bede testować Millers Oil XSS10W40

a popychacze jezeli ktoś chce wymieniac to tylko Topline sa najlepsze do 4g63
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 16-01-2010, 01:50   

Wszystkie wymienione powyżej oleje są tak samo dobre. Różnie natomiast bywa z ich dostępnością. Valvoline max life wydaje mi się ,że najłatwiej kupić.

Podstawowe pytanie jakiego tu zabrakło to na jakim oleju jeździsz i jak długo ?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-01-2010, 09:45   

HouseM napisał/a:
Podstawowe pytanie jakiego tu zabrakło to na jakim oleju jeździsz i jak długo ?


Valvoline MaxLife 10w/40 - od trzech lat - przebieg ~ 50tkm
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 17-01-2010, 10:10   

ja tak samo Valvoline MaxLife 10w/40 jest ok zamierzam na lato wlac 10 w 60 VR1
a propo klepania z rana to wiekszosc aut z hydraulika jak postoi kilka dni lubi zaklekotac popychaczami < jeszcze zalezy jaki to klekot > ja miałem tak ze klekotały panewcie a wmawiałem sobie popychacze ...
 
 
 
Misieklbn 
Forumowicz

Auto: Colt 1,3 94r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Gru 2009
Posty: 67
Skąd: LUBLIN
Wysłany: 01-02-2010, 19:32   

a co to może być jak auto toi i chodzi na wolnych obrotach , dodam lekko gazu i jak obroty spadają to słychać takie rytmiczne stukanie ale jak silnik pracuje na równych to nic nie słychać to tez są popychacze???
 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-02-2010, 23:36   

jak rozkręcisz silnik i puścisz gaz, czyli wtedy kiedy tworzysz podciśnienie większe niż normalnie, czyli w kolektorze ssącym od przepustnicy do cylindra jest niskie ciśnienie, a rytmiczne stukanie bo cylindry rytmicznie po kolei zasysają powietrze...

pytanie gdzie może stukać przy podciśnieniu kolektora ssącego... na pewno nie popychacze... dziwny objaw, może talerz przepustnicy jest luźny, albo coś w cylindrze wspomagania hamulców, albo luz na sworzniach tłoków albo panewek korbowodowych, bo kiedy korba idzie w dół ciągnąc tłok przeskakuje jak ma luz... trzeba by nasłuchać gdzie stuka, proste... ;/

teoria spiskowa ale prawdopodobna ;/ nasłuchaj gdzie stuka
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
barteski 
Forumowicz

Auto: 1G TURBO 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 264
Skąd: okolice WROCŁAWA
Wysłany: 02-02-2010, 09:45   

Misieklbn, w ilniku jest kilka czesci które moga powodowac stuk cierzko zdiagnozowac po opisie :(
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.